Skip to main content

Ben benieuwd wanneer mijn nieuwe router en mediabox geleverd worden

Waarom zou je nieuwe apparatuur krijgen?


Omdat ik eigenlijk oude telfortklant was en in geheel overgestapt ben na kpn .Vandaag ging het in alleen nog geen nieuwe apperatuur


Tsja dan zou je verwachten dat je nieuwe apparatuur krijgt. Is je verbinding wel omgezet vandaag?


Ja verbinding is omgezet  werkt gelukkig allemaal nog maar zou fijn zijn als het nieuwe apparatuur ook aanwezig was 

 


welke experiabox heb je nu?


Heeft u het over de overgang die KPN automatisch heeft gedaan met alle Telfort abonnementen of heeft u een nieuw KPN Hussel abonnement afgenomen?


V10


Hou die v10!!! Dat is de beste die er ooit geweest is. De box 12 heeft nog wat kinderziektes. Je zou er dus op achteruit gaan.


Idd het husselabonnement hier zou dan een v12 bijzitten en 2 andere tv ontvangers


Hi @MKIJ, bij een wijziging van het abonnement, is het niet altijd nodig dat er andere apparatuur aan wordt gesloten. Als de apparatuur die je nu in gebruik hebt prima werkt, kan je die gewoon blijven gebruiken :slight_smile:


Klopt maar dit is mij aanbevolen en ook beloofd heb hier ook contact over gehad telefonisch.als ik het binnen 5 weken niet binnen had moest ik maar weer bellen.omdat er problemen met leveren waren


Wij wisselen V8 modems van oud Telfort klanten inderdaad om, maar bij een V10 is dat absoluut niet nodig :slight_smile: Ik denk dat de collega die je hier over gesproken hebt, niet door heeft gehad dat je al over een V10 beschikt. En wat voor tv-ontvangers heb je nu in gebruik? Als dat nog Motorola Vip 19XX of Vip 1853 zijn, kan je ze omruilen voor nieuwere ontvangers. 


Nee heb u collega duidelijk uitgelegd dat ik nog een v10 heb hij was hier heel duidelijk in dat het beter was een v12 en 2 nieuwe mediabox dat dit beter zou werken 

 


We hebben nu 2 arris vip 2952 V2wie ik ook vaak moet resetten 


Dat vind ik een bijzonder advies, de V12 werkt namelijk niet beter dan de V10. Er is dan ook geen enkele reden om hem te vervangen. Wat betreft je tv-ontvangers; als je die vaak moet resetten snap ik wel daar je daar niet helemaal blij mee bent. Wat gebeurt er precies waardoor je ze moet resetten? En is de afgelopen week een software update uitgerold voor alle ontvangers, waardoor een aantal bekende problemen de wereld uit zijn geholpen. Is het bij jou de afgelopen dagen wellicht ook verbeterd of ervaar je de problemen nog steeds?


Mediaboxen lopen nogal eens vast en bij teletekst houd ik een tijd een derde tv beeld plus Wi-Fi is niet optimaal. De exacte woorden van u collega waren dat omdat ik nu nog router en mediabox via telfort had dat het beter was om een v12 en 2 mediaboxen te krijgen.Dit was dan van KPN omdat dit betere kwaliteit was dan de oude.


Mediaboxen lopen nogal eens vast en bij teletekst houd ik een tijd een derde tv beeld plus Wi-Fi is niet optimaal. De exacte woorden van u collega waren dat omdat ik nu nog router en mediabox via telfort had dat het beter was om een v12 en 2 mediaboxen te krijgen.Dit was dan van KPN omdat dit betere kwaliteit was dan de oude.

Stel dat @Maja_ je andere apparatuur toe zou sturen (voor zover dat ze dat überhaupt zou kunnen doen) dan is de kans groot dat je gewoon dezelfde apparatuur krijgt. Klanten waarbij de tv ontvanger stuk is krijgen momenteel bijna altijd gewoon de Arris ontvangers die u nu heeft. En de v10 word ook nog vollop uitgedeeld aan klanten waarbij de router stuk is. Zelfs nieuwe klanten krijgen soms een v10.


Nick het zal allemaal zo zijn maar moraal van het verhaal is hoe je iets afspreekt bij een contract.Bij de klantenservice hebben ze dit ook nagezien en staat er ook gewoon dat dit geleverd zou worden zoals afgesproken. 


Er kan niet in een contract worden opgenomen dat er nieuwe apparatuur wordt verstuurd en en kan ook geen nieuwe apparatuur worden verstuurd zonder dat daar een goede reden voor is. Ik was niet bij het gesprek en weet dus niet hoe de betreffende collega dit in gedachten heeft gehad, feit is wel dat we nergens een ‘stuur nieuwe apparatuur’ knop hebben en dus geen modems en tv-ontvangers kunnen versturen als de huidige goed functioneren. Je V10 is niet van mindere kwaliteit dan een Box 12 en als er vervangende tv-ontvangers naar je worden opgestuurd is de kans heel groot dat je hetzelfde type terugkrijgt omdat ook daar niks mis mee is.

Daarnaast heb ik nog geen gegevens van je en heb ik lijn nog niet kunnen bekijken, de kans bestaat namelijk dat een Box 12 helemaal niet geschikt is voor jouw aansluiting. De V10 kan alles aan, de Box 12 niet. Nieuwer houdt niet altijd beter in :wink:

Dat je nu niet helemaal tevreden bent met de werking van je apparatuur is wel jammer natuurlijk. Wat de wifi betreft, hiervoor kan je de Wifi Manager doorlopen om je wifi te optimaliseren. En zou je 1 van je ontvangers een ‘frisse start’ willen geven om te kijken of je dan verbetering merkt? Zo ja, dan kan je dit bij de andere ontvanger ook doen :blush: