Skip to main content

28 December heb ik een glasvezel abonnement afgesloten bij KPN. Dit zou moeten kunnen volgens de postcode-check en de KPN-sticker in de meterkast waarop staat dat de (nieuwbouw)woning aangesloten is op het glasvezelnetwerk. Vanaf 9 januari zou de apparatuur aan te sluiten zijn en het internet moeten werken. Het is nu een maand later, een factuur en monteur verder, maar nog steeds geen internet. Met alle ongemakken en gemaakte kosten van dien.

 

Op het glasvezelaansluitpunt zit niet het kastje dat met een rode kabel (of een gele - erg duidelijk allemaal!) de router moet verbinden volgens de installatiehandleiding. Na het bellen van de klantenservice kwam er een monteur die deze zou aansluiten, dit ging vrij snel: 12 januari stond hij voor de deur. De monteur had echter geen werkend kastje tot zijn beschikking, ze werken allemaal niet (of zo). De monteur bestelde een kastje, die binnen een week op de deurmat moest liggen om vervolgens zelf op het aansluitpunt te schuiven/bevestigen. Helaas is er nog geen kastje geleverd en dus nog steeds geen internet. Wel hebben we een brief ontvangen waarin staat dat het abonnement is opgezegd (wat niet zo is) en de apparatuur moeten terugsturen. Hierover vind ik verder ook niks terug op mijn KPN profiel, of op de app.

 

Het is erg frustrerend dat KPN deze verstrooide indruk wekt bovenop het niet nakomen van allerlei beloften.

Hoi @KLMglasvezel. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je nog geen gebruik kan maken van onze diensten en dat afspraken niet zijn nagekomen vanuit KPN, dat is zeker niet de bedoeling. Je kan hiervoor het beste opnieuw contact opnemen met onze klantenservice, dan wordt je gelijk verder geholpen. Ik verwacht dat er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden met een monteur, maar dat wordt verder uitgezocht door mijn collega's van de klantenservice. Mocht je er niet uitkomen met onze klantenservice, dan wil ik je vragen om je gegevens achter te laten in het KPN Forum profiel. Dan kan ik zelf even onze systemen induiken om te bekijken hoe we zo snel mogelijk dit probleem kunnen verhelpen. Laat je mij weten hoe dit afloopt?