Skip to main content

Hoe lang duurt het versturen van een aantal wifi versterkers? Nu al vanaf 23 december aan het wachten op überhaupt een track en trace code.

Er was 4 dagen vertraging maar zou voor de 30e wel wat horen. Op 4 januari was de vertraging weer 9 dagen en nog even geduld.

Ik snap dat het moeizame tijden zijn en dat PostNL het druk heeft en dat er kerst tussen zat en dat we allemaal thuiswerken. Maar van al mijn leveranciers die met PostNL werken krijg ik nog steeds alles de volgende dag en uiterlijk een dag of 2 later na verzending. Waarom duurt het in dit geval dan wel bijna 20 dagen?

Ik heb het gevoel dat dit logistiek niet helemaal goed gaat of dat deze order niet helemaal goed door is gekomen. 

We zijn alweer een week verder. De telefonische helpdesk begrijpt het ook niet. Weer nieuwe order ingeschoten. Begint nu wel een beetje komisch te worden. Gelukkig krijg ik het mailtje met de factuur wel op tijd binnen. :thumbsup: ​​​​​​

 

Kan iemand met enige autoriteit hier naar kijken alsjeblieft?


Hoi @Suzal. Welkom op het KPN Forum. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Heb je de versterker inmiddels al in huis? Als dit niet het geval is dan zoek ik het graag verder voor je uit. Ik hoor graag van je!


Hallo @Vikash ,

Helaas nog niet.

Vandaag heb ik weer contact gehad met de telefonische klantenservice en 1 medewerker heeft me het nummer van CEVA gegeven om zelf uit te zoeken waar het pakket is. CEVA is eigenlijk niet de partij waar ik naartoe moet bellen maar ze waren wel vriendelijk om toch te kijken. Zij hebben geen order staan in hun systeem. Daarna weer kpn klantenservice gebeld en die heeft het geëscaleerd naar 2e lijn. Daar gaat ook weer een aantal dagen overheen heb ik begrepen. Als jij de oplossing hebt; graag!!


Ik zie dat er gisteren opnieuw een poging is gedaan om twee Experia WiFi toe te sturen. Ik ga er vanuit dat het deze keer wel lukt. Laat je mij weten of je het hebt ontvangen?


Je zou haast denken dat de backoffice de order gewoon elke keer zit te cancelen zonder verder wat van zich te laten horen...


Vandaag opgehaald bij pakketpunt in de buurt. Eindelijk binnen dus. Heb zojuist alles aangesloten en ik kan weer wifi gebruiken vanaf de bank.

Wat ik alleen nog niet begrijp is dat de wifi van de modem ook actief blijft. Ik dacht dat dat automatisch uitgeschakeld zou worden bij de box12?! 


Nee bij de box 12 moet dat handmatig.  Er zit een knopje aan de zijkant.


Dank! Uitgeschakeld in de instellingen nu. Kan het kwaad als het wel aan staat trouwens?

 

Ik heb nu de 1e wifi versterker direct op de modem in de meterkast. Vanaf de 1e versterker een kabel naar de woonkamer in een switch. En vanuit de switch een kabel naar de 2e versterker en wat bekabelde apparatuur (=tv-ontvanger, tv en console).

Of is het beter is om de 2e ontvanger vóór de switch te plaatsen en daarop de switch. 


Kwaad niet maar dan heb je 2 Wi-Fi netwerken en dat is niet fijn. Heb je geen bovenverdieping waar Wi-Fi nodig is? Of alles gelijkvloers?


Alles gelijkvloers. Dan laat ik het uit. Voorlopig lijkt het bereik overal voldoende met de twee versterkers. Morgen maar even finetunen wat betreft de kanalen en buren.

Bedankt


Ben wel benieuwd hoe je dat gaat  doen. Dat kan niet op de box 12 hoor.