Skip to main content

Op dit moment wordt in onze woonplaats door E-Fiber een glasvezel net gerealiseerd. Als klant van KPN vraag ik mij af of het glasvezelnet van KPN via dit aangelegde net gaat. Wij krijgen nu de indruk dat wij een abonnement van E_Fiber moeten nemen om glasvezel te krijgen. En wat gebeurt er als ik bij de vraag van deze aanbieder zeg dat ik geen glasvezel van hen wil hebben. Krijg ik dan ook helemaal geen aansluiting en moet ik gaan wachten tot KPN overgaat tot de aanleg van een eigen net.

@johanvl KPN levert niet over het glasvezelnetwerk van E-Fiber. Naast E-Fiber heb je ook nog andere aanbieders waar je internet en televisie kan afnemen. Voor de desbetreffende aanbieders zal je op de websitebezoek van E-Fiber moeten kijken. Je moet je maar afvragen of KPN ooit nog glasvezel gaat aanleggen bij je. Neem je inderdaad geen glasvezel bij 1 van de providers dan zal glasvezel niet worden aangelegd in je huis. Wil je dan later wel glasvezel hebben dan zal je extra aansluitkosten moeten betalen. Het is helemaal aan jou wat je wil. 


Ik weet niet hoe dat bij E-Fiber gaat, maar normaal gesproken kun je wel toestemming geven dat de glasvezel tot in de meterkast wordt aangelegd, alleen deze wordt verder niet afgemonteerd/opgeleverd.

Je hoeft geen abonnement te nemen. 

Zo gaat het tenminste hier in Duiven waar op dit moment Delta glasvezel aan het uitrollen is.

 

Mocht jij (of een nieuwe bewoner) later alsnog glasvezel willen, dan heb je niet alsnog de extra kosten mbt graafwerk.


Hallo @johanvl., allereerst heet ik je welkom op het KPN forum. KPN maakt geen gebruik van het E-Fiber netwerk. Wil je weten of en wanneer KPN glasezel bij jou komt aanleggen, kun je terecht op de website van KPN Netwerk. Als je nu via het kopnetwerk een abonnement van KPN afneemt, zal dat gewoon blijven.

Voor zover ik weet kun je verder via E-fiber het laten aanleggen en dan hoef je verder niet verplicht er direct gebruik van te gaan maken. Het beste kun je dat navragen bij E-Fiber zelf.Â