Skip to main content

Gisteren overgestapt van van XS4All glas (500/500) naar KNP glas (1000/1000). ( dit is een moetje, omdat XS4All langzaam op gaat in KPN, wijzig je abonnement ga je verplicht naar KPN)

Eerst al een hoop op gezeik omdat de monteur niet op tijd is, de planner had iedere een gebeld (jaja).
En na een half uur na de afspraak een mail krijgen met een nieuw tijd vak. ( je neem er wel voor vrij, waar kan ik de kosten verhalen?) 

Vervolgens ga ik snelheid testen (ik had inmiddels een andere afspraak, dus de vrouw nam de honneurs waar tijdens installatie) blijkt deze maar 100/100 te zijn. veel geneuzel verder met de helpdesk en eindelijk de goede snelheid. Ook op mijn eigen apparatuur. (Ubiquity edge router 12)

En voordat iemand zegt dat ligt aan je eigen apparatuur! de monteur van KPN heeft alleen geactiveerd
en niets aan de fysieke installatie veranderd. NTU is de zelfde gebleven, en uiteraard de experia box 12 er op, om te activeren.  

KNP en XS4All gebruiken de zelfde instellingen voor het internet Vlan, dat kan het niet zijn!

Echter heb ik nu dat de LG content store niet meer kan updaten! iemand een idee waar dat aan kan liggen? over de XS4All verbinding nooit last van gehad.

 

En voordat iemand zegt dat ligt aan je eigen apparatuur!

Dat zullen er maar weinig zijn.

 

Echter heb ik nu dat de LG content store niet meer kan updaten! iemand een idee waar dat aan kan liggen? over de XS4All verbinding nooit last van gehad.

Heb je jouw LG al een keer opnieuw opgestart zodat deze voorzien is van de juiste DNS servers?

Maak je op jouw EdgeRouter gebruik van DNS forwarding?

Staan daar niet meer de DNS servers van XS4ALL vermeldt?

Heb je ook gedacht aan de IPv6 DNS servers?


heb nog een backuplijn van van een ander provider en gebruik daarom de google dns, maar heb de KPN dns ook geprobeerd.

Geen resultaat. 
ipv6 staat geheel uit.

Verder werkt tot nu alles, ieder apparaat heeft gewoon verbinding, van alarm tot domotica controller. 


Ik denk alleen niet dat dit aan kpn ligt, hoe frappant het ook is dat dit optreedt na de overgang van XS4ALL naar KPN.

Er zijn uiteraard legio andere kpn abonnees die ook een LG televisie hebben en waarbij de LG content store gewoon benaderbaar is.

 

Edit: Staat de DNS server op de LG televisie ook niet per ongeluk nog op die van XS4ALL?


Ik heb sinds kort hetzelfde probleem en dat zonder overstap. Ineens kan ik niet meer in apps als Disney+ en Pathé-thuis van LG. Ik krijg de melding dat ik die moet updaten, maar na het zoeken geeft hij aan geen verdingen te hebben of geen content te kunnen vinden in de LG store.

Het lijkt dus aan de tv te liggen, maar hoop dat iemand hier een idee heeft hoe ik dit zou kunnen oplossen? Er is geen nieuwe update meer voor de tv en heb al geprobeerd via DNS server aanpassen naar 8.8.8.8 (Google), maar dat haalde niks uit.


Ik heb sinds kort hetzelfde probleem en dat zonder overstap. Ineens kan ik niet meer in apps als Disney+ en Pathé-thuis van LG. Ik krijg de melding dat ik die moet updaten, maar na het zoeken geeft hij aan geen verdingen te hebben of geen content te kunnen vinden in de LG store.

Het lijkt dus aan de tv te liggen, maar hoop dat iemand hier een idee heeft hoe ik dit zou kunnen oplossen? Er is geen nieuwe update meer voor de tv en heb al geprobeerd via DNS server aanpassen naar 8.8.8.8 (Google), maar dat haalde niks uit.

Nu bij mij wel gelukt; na het helemaal opnieuw opstarten van de router kwam ik weer bij de content store. Alleen de app waar het om ging, pathe-thuis, kon ik nog steeds niet bijwerken, dus die heb ik verwijderd en opnieuw toegevoegd met hulp van deze site; https://ondersteuningonline.nl/app-verwijderen-tv-lg/