Skip to main content

Vandaag om 8;00 uur bericht dat internet aansluiting gereed is. Na installatie blijft rood licht aan voorzijde box branden. Contact gehad met klantenservice. Konden het niet oplossen, wel een monteur bestellen. Deze kan pas op 6 mei. Hier kan ok niet mee akkoord gaan. Telefoniste probeert dat iemand van Kpn mij terug belt. Krijg echter enkel garantie dat ik wordt gebeld, niet wanneer!

Wat kan ik doen in deze tijd van thuiswerken en online colleges volgen zonder internet?

Een rood lampje geeft bijna altijd een probleem aan tussen het modem en de centrale. Daar kan je zelf niets aan doen. Wat je nog kan proberen is de kabel tussen het modem en het isra punt vervangen. Even uitgaande van een koperaansluiting. Als dat niets oplevert zit er niets anders op dan te wachten op een monteur. En ga het nou niet hebben over dat het allemaal te lang duurt aub. Jij weet ook dat we in een bizarre tijd leven. Je hebt daar zelf ook last van zo te zien omdat je thuis moet werken.


Hallo @Frips je kunt ook het modem eens een fabrieksreset geven, dan worden al jouw gegevens opnieuw opgehaald en geïnstalleerd.

 


Hoi Joep, bedankt voor t reageren. Ik heb glasvezel en was na mijn contact met Kpn lichtelijk gefrustreerd.  


Hoi JanD, bedankt voor je reactie. Hoe doe ik dat zo’n fabrieksreset?


Hallo @Frips , haal eerst het glasvezelmodem eens minimaal 2 minuten van de stroom, de Experia ook van de stroom halen.

Zet na 2 minuten de glasvezel weer op de stroom en wacht totdat deze volledig in bedrijf is.

Als het glasvezelmodem niet op stoom komt kun je met de Experia modem ook (nog) niets.

 

Zet daarna de modem weer aan en wacht totdat deze volledig in bedrijf is.

Het resetten van de modem doe je met een paperclip in het kleine gaatje ingedrukt houden totdat 1 of meer lampjes gaan knipperen en dan meteen loslaten.

 


Is de Experiabox aangesloten in de meterkast of woonkamer. Soms is de hoofdaansluiting in de meterkast en is er iets mis met de kabel naar de woonkamer.


Helaas, lampje blijft rood!


Dag Jeroen, bedankt voor je suggestie.

Zowel glasvezel als E’box staan in de meterkast.


Goedemiddag Frips, 

Heb je inmiddels werkende diensten? Of is toch gebleken dat er een monteur moet bellen of komen? Mochten er nog zaken onduidelijk zijn, wil je dan de gegevens op je profiel aanvullen? Ik kan dan mijn systemen raadplegen om je goed te informeren. Geef me gerust een seintje als je profiel is aangevuld.

Een mooie dag gewenst!


Hoi, is het nog gelukt? Mijn buurvrouw had dat probleem ook. Van de 3 aansluitpunten (varkenssnuit) in huis bleek er maar één te werken bij haar. Probeer ‘m dus ook op een van de andere aansluitingen in huis indien die er zijn.

 


Goedemiddag Frips, 

Heb je inmiddels werkende diensten? Of is toch gebleken dat er een monteur moet bellen of komen? Mochten er nog zaken onduidelijk zijn, wil je dan de gegevens op je profiel aanvullen? Ik kan dan mijn systemen raadplegen om je goed te informeren. Geef me gerust een seintje als je profiel is aangevuld.

Een mooie dag gewenst!

Dag Burhan,

profiel ingevuld. W.s. heb ik geen glasvezel signaal meer! Hiervoor moet een monteur worden ingeschakeld. Ik ga ervan uit dat klantenservice dat voor mij geregeld  heeft en hoop dat ik morgen (6 mei) een belletje krijg.

 

 


Hoi, is het nog gelukt? Mijn buurvrouw had dat probleem ook. Van de 3 aansluitpunten (varkenssnuit) in huis bleek er maar één te werken bij haar. Probeer ‘m dus ook op een van de andere aansluitingen in huis indien die er zijn.

 

Dag peter,

ik heb glasvezel. 


 

update 01 mei.

 geen belletje of monteur.  Volgens klantenservice sta ik niet in de planning!


 

update 01 mei.

 geen belletje of monteur.  Volgens klantenservice sta ik niet in de planning!

Hi! Ik zie dat er voor vandaag een monteur staat gepland. Ik mag aannemen dat je daar inmiddels van op de hoogte bent..? 


Klopt! Gisteren heeft iemand bij KPN heel  hard zijn best gedaan voor mij! :relaxed:


Gelukkig maar. :slight_smile:


Reageer