Skip to main content
Beantwoord

Locatie glasvezelkastje

• September 3, 2024
  • 7 reacties
  • 98 keer bekeken

Hoi,

ik was heel benieuwd nu momenteel hebben wij onze kabels en modem in de woonkamer. Als we aangesloten worden op glasvezel komt de glasvezel kastje ook in de woonkamer ? Want in de meterkast zou krap zijn omdat ik ook een pc bezit.

( veel topics geplaatst sorry ben gewoon benieuwd)

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi @Wesley Doe, welkom op onze community! De plaatsing van het glasvezelkastje zal altijd in overleg gaan maar is wel afhankelijk van de situatie, en die is natuurlijk altijd weer anders.

We hebben hier ook een artikel over!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 3, 2024

Hoi @Wesley Doe , als het goed is (“als”), komt er eerst een schouw en kan je daar aangeven waar je het kastje wil hebben.

Als dan de aannemer later de boel daadwerkelijk komt aanleggen, erbij blijven en aangeven dat je hem in de kamer wil hebben (anders doen ze gewoon de kortste afstand).

• Auteur
  • Helper
  • September 3, 2024

Hoi @Wesley Doe , als het goed is (“als”), komt er eerst een schouw en kan je daar aangeven waar je het kastje wil hebben.

Als dan de aannemer later de boel daadwerkelijk komt aanleggen, erbij blijven en aangeven dat je hem in de kamer wil hebben (anders doen ze gewoon de kortste afstand).

Hmm, dat vond ik dus al een beetje raar want bij de status checker staat dat stukje afgevinkt maar er is nooit iemand komen kijken en nu staan we op aansluiten dus vandaar de vraag .

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 3, 2024

Want in de meterkast zou krap zijn omdat ik ook een pc bezit.

Heeft u de pc in de meterkast staan dan?

• Auteur
  • Helper
  • September 3, 2024

Want in de meterkast zou krap zijn omdat ik ook een pc bezit.

Heeft u de pc in de meterkast staan dan?

Nee ( er zitten spullen daarin en de pc zit in de woonkamer ) mijn pc zit in de kamer en het zal lastig zijn om een kabel helemaal van de meterkast naar de kamer te trekken . Mijn modem zit nu ook in de woonkamer en internet aansluiting ook.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 3, 2024

Dan ervoor zorgen dat je erbij bent als ze het aanleggen, en niet toestaan dat ze het naar de meterkast trekken.

Wat KPN wellicht kan doen is ervoor zorgen dat er een netwerkkabel van de meterkast naar de woonkamer wordt getrokken. Dat zal je dan met KPN moeten opnemen.

• Auteur
  • Helper
  • September 3, 2024

Dan ervoor zorgen dat je erbij bent als ze het aanleggen, en niet toestaan dat ze het naar de meterkast trekken.

Wat KPN wellicht kan doen is ervoor zorgen dat er een netwerkkabel van de meterkast naar de woonkamer wordt getrokken. Dat zal je dan met KPN moeten opnemen.

Oké ga ik doen we wonen wel in een flat dus dat word misschien lastig 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 5, 2024

Hoi @Wesley Doe, welkom op onze community! De plaatsing van het glasvezelkastje zal altijd in overleg gaan maar is wel afhankelijk van de situatie, en die is natuurlijk altijd weer anders.

We hebben hier ook een artikel over!