Skip to main content

Ik geef online workshops en via de WiFi was de verbinding niet altijd even goed. Op advies een ethernetkabel gekocht en  op de modem aangesloten in een Ethernet-poort en laptop. Verbinding was nog slechter dan via de WiFi. Nu wilde ik met KPN bellen maar kom terecht bij allerlei alternatieven, O.a. dit forum. 

Vraag: moet deze kabel in Ethernet-poort of WAN poort? Is er ook ‘gewoon’ een telefoonnummer waar ik naar kan bellen?

Ik kijk uit naar ondersteunende service. :-)

Als je een laptop aansluit op je Experiabox met een kabel moet deze altijd in een ethernetpoort (één van de gele poorten). Er kunnen in mijn opinie twee redenen zijn waardoor dit niet of slecht werkt:

  1. De laptop pakt de kabelverbinding niet automatisch en blijft op de wifi verbinden. Dit kan je zien in je beeldscherm rechtsonderin (bij een windows laptop). Als je het wifisymbool blijft zien en het verandert niet in een beeldschermpje, dan pakt hij niet de kabel.  Oplossing is dan om je wifi op de laptop uit te zetten.

Wifisymbool: 

 

Symbool bij bekabelde verbinding:  

 

 

  1. Je hebt puur toevallig een hele slechte ethernetkabel te pakken. Dat zou wel vreemde pech zijn maar het is mogelijk.

 

Bellen met KPN kan wel op 0800-0402 maar of de eerstelijns klantenservice je daar mee kan helpen vraag ik me af… Gebruikers en KPN-ers op dit forum hebben vaak meer kennis van zaken.


Dank voor deze snelle reactie! Ik ga er mee aan de slag.


@H.S.2020 , het is nu enkele dagen later. Heb je het inmiddels op bovenstaande manier kunnen installeren en werkt het voor jou nu goed? Ik hoor het graag, en help je anders ook net zo graag verder hiermee!


Ja dat is gelukt, dank voor je vraag!

helaas nu problemen met de WiFi, kan op IPad en laptop niets openen, blijft ‘rond tollen’, via telefoon wel. Heb je daar nog tips voor. Heb modem al opnieuw opgestart. Bvd! :-)


U begint het topic met het met de kabel aansluiten van uw laptop. Werkt dat nu? Want daar geeft geen duidelijkheid over.


@H.S.2020, in dat geval zou ik even het netwerk opnieuw instellen op deze toestellen. Dus netwerk vergeten en opnieuw aanmelden met het juiste wachtwoord! Begrijp ik dat bekabeld internet nu wel werkt? :smile:


Reageer