Skip to main content

Mijn internetabonnement is 24 mei 2020 opgezegd door een andere provider.

Ik heb van KPN op 31 mei een mail gekregen dat mijn aansluiting opgezegd was en dat ze deze per 2 juli zouden afsluiten.

op 2 juli had ik inderdaad geen internet meer , dus maar snel de apparatuur van de nieuwe provider aangesloten en ja hoor, weer internet. De overstap was dus keurig op 2 juli geregeld.

op 7 juli kreeg ik een factuur voor abonnements-geld voor de maand juli.

ik heb hierover gebeld en er werd me verteld dat dit automatisch ging vanwege de korte tussentijd tussen 2 juli en 7juli (was toevallig in mei al bekend, maar toe maar) Er werd me ook verteld dat ik begin augustus de teveel betaalde 54 euro teruggestort zou krijgen.

echter in augustus kreeg ik een afrekening tot 3-augustus. Bellen met de klantenservice. Deze vertelde dat het abonnement doorliep tot 3 augustus omdat pas 2 juli opgezegd was en er een maand opzegtermijn geld. Hierbij vergeten ze dat eind mei al opgezegd was en de opzegtermijn dus begin juli al verlopen was.

Er werdme echter steevast verteld dat KPN niets voor mij kan doen en dat ik geen geld terug krijg. ook al hadden ze op 2 juli het internet wel afgesloten en een paar dagen daarna de apparatuur terug gevorderd.

Ik moet dus betalen voor diensten die ik niet gekregen heb en zelfs niet meer kon krijgen omdat ik geen apparatuur had. Met de smoes van een opzegtermijn omdat zij het zelf verkeerd in hun systeem gezet hebben.

waardeloos beleid van KPN, maar ze wilden echt niets voor mij doen. Ik had gewoon pech. Na een tijdje verbraken ze zelfs gewoon de verbinding. Echt een schandalige vertoning van KPN.

De klant is gewoon een melkkoe en wordt niet als mens behandeld. Maar via gemene trucjes geld afhandig gemaakt.

ik vind het gewoon t schandalig voor woorden.

absoluut NOOIT meer met KPN in zee gaan, ze belazeren je waar je bij staat en je bent machteloos.

Het enige wat ik nu nog kan proberen is via een gerechtelijke procedure mijn geld + schadevergoeding krijgen omdat ik betaald heb en geen diensten heb gekregen.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hallo @Klinkie68 , als je inderdaad zwart-op-wit hebt dat het abo per 2-7-2020 afgesloten wordt/is kun je hoogstens nà 2 juli nog een slotfactuur krijgen.

Je betaalt je abo namelijk maandelijks vooraf en de variabele kosten achteraf.

Als het klopt wat je zegt lijkt er iets niet goed gegaan te zijn.

Vul binnen je profiel s.v.p. je postcode/huisnummer/klantnummer in.

Dan kan een moderator dit voor je oppakken en nakijken.

 


Hallo @Klinkie68, welkom op het forum! Als jij met overstapservice bij ons weggaat, dan beëindigen wij het contract per de datum dat het signaal van de nieuwe aanbieder actief wordt. Alleen maak ik uit jouw bericht op dat hier toch een maand opzegtermijn is aangehouden. Dat hoort niet te gebeuren. Vul alsjeblieft je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan pak ik dit met je op. 


Bedank Erik dat je dit wilt oppakken. Ik heb het forumprofiel ingevuld.

Het zou erg fijn zijn als dit uit de wereld is. Ik krijg namelijk echt het idee alsof ik maar één van de onbenullige klanten ben. Ik wacht het even af.


Dank voor het invullen, @Klinkie68! Ik zie inderdaad dat de opzegging een maand te laat is uitgevoerd. Dit gaan we crediteren. Normaal zou ik dat nu gelijk zelf doen. Alleen, we hebben de afgelopen nog een paar klanten gezien waarbij de opzegging door middel van overstapservice een maand te laat is uitgevoerd. Dus ik wil dit eerst heel even laten nakijken intern om te zien of hier iets groters aan de hand is. Als dat zo is, dan crediteren ze over het algemeen centraal. Dan is het niet handig als ik dit nu al doe. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug.  


Ik heb hier antwoord op, @Klinkie68. Er is inderdaad een groepje klanten waarbij opzegging te laat is of wordt uitgevoerd. Voor de klanten die nog niet zijn opgezegd wordt dit in bulk hersteld en gecrediteerd. Maar omdat de opzegging bij jou al wel gedaan is ga jij niet meer mee in die centrale creditering. Dus heb ik nu handmatig de extra maand gecrediteerd. Ik weet niet helemaal zeker of hier dan een tussentijdse creditfactuur voor gegenereerd wordt of dat je dit dan op je reguliere factuurdatum (rond de 6e) krijgt. Maar in ieder geval binnen een maand heb je de kosten terug.


Bedankt Erik,

ik ben blij dat de fout boven water gekomen is en dat de gedupeerde klanten weer gecompenseerd krijgen. Ik wacht het verder even af. Alvast bedankt voor het herstellen.