Skip to main content

Beste leden,

Evaren jullie het zelfde probleem als mijn bij KPN, Ik zou graag hulp willen bij mijn wifi die continu weg valt, de wifi speedtest hebben we al meerdere keren uitgevoerd maar helpt niet, ook hebben twee wifi versterkers die ingesteld zijn maar niet voldoende de wifi ondersteunt. 

Zou uw mijn ook duidelijk willen toelichten waarom mijn abonnement internet/wifi snelheid staat op 100 Mbit staat en download op 10 Mbit staat als wij extra abonnement hebben waar voor we € 8.00 extra betalen van 200 Mbit? We hebben het vermoeden dat dit ook niet goed staat en dat we elke maand gewoon voor 100 Mbit betalen? En daarom ook de internet al jaar zo sloom en traag is, wij vinden dit echt teleurstellend en schrikbarend, hoop echt dat uw tot een passende oplossing komt dit is echt geld weggegooid voor zo een duren abonnement van €97.

Ook hebben we jullie per chat en telefonisch benaderd helaas wert de verbinding van de telefoon lijn verbroken en de chat is echt hopeloos elke keer de zelfde vraag en gevens moet leveren.

Met vriendelijke groet 

Jennifer Flotman 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Jen.F , heb je een glas- of een koperverbinding?

Indien glas haal de NT-kast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef de modem eens een fabrieks-reset.

Indien koper geef de modem eens een fabriek-reset.

Bij een glasabo moet je dien snelheid gewoon standaard kunnen behalen bij een speedtest met een bekabelde computer rechtstreeks aan het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Bij een koper-abo hangt de maximale snelheid af van je afstand tot de centrale (kast), hoe verder weg, hoe langzamer de snelheid.

 


Hoi Jan,

Bedankt voor uw reactie 

Wij hebben een glasvezel kasje, nu bijna een week gelden heb ik alles terug gestuurd en ben ik overgestapt naar de box 12 met alleen internet snelheid 500mbits.

Alles goed aangesloten toch behaald die de juiste snelheid niet, de speedtest geeft aan tussen 20 40 mbits. Volgens meerdere keren telefonisch contact gehad te hebben met kpn kunnen ze niks doen zelfs zo moedeloos om een monteur hier kostenloos naar te laten kijken echt een slechte dienstverlening van kpn.

Nu werkt er een vriend van mijn bij de kpn die heeft op afstand gekeken en test uit gevoerd, hij was er al snel achter dat het internet de juiste snelheid niet haalde en dat er dergelijks niet klopt, ook zag die dat de glasvezel demper hoger is, de monteur zal paar dagen geleden bellen van uit kpn maar is tot heden nog niet gebeurd echt teleurstellend.


Hoi @Jen.F,

Wat vervelend om te horen dat jouw glasvezel verbinding niet optimaal is. Het is natuurlijk helemaal zuur wanneer jij het idee hebt dat de klantenservice niet adequaat reageert. Ik zoek het graag voor je uit, zou je voor mij jouw postcode en huisnummer willen toevoegen aan jouw profiel? Dan kan ik voor je aan de slag. 


Hoi Hanna, 

Bedankt voor uw reactie 

We hebben de gegevens aangepast, ook hebben we net weer telefonisch contact gehad met de kpn, dat de WiFi nog weg valt en de speedtest het niet haald. Als het goed is zal er morgen middag een monteur langs komen om te kijken en eventueel de glasvezel kasje vervangen die de storing veroorzaakt.

Alleen wat mijn nog niet duidelijk is dat uw medewerking aangeeft dat de monteur kostenloos komt omdat het geen fout is van uit ons kant, maar we ontvangen een e-mail dat er € 60 in rekening wordt gebracht bij de volgende factuur, of is dit gewoon een standaard email en geld dit niet voor mijn?

 

Vast bedankt in afwachting op uw reactie 

Met vriendelijke groet,

Jennifer 


Hoi @Jen.F

Ik zie dat de monteur inmiddels is langs geweest en dat er geen kosten in rekening zijn gebracht. Werk alles nu naar behoren? 


Hoi Hanna,

Bedankt voor je reactie, ja de monteur is langs geweest heeft de glasvezel kasjes schoongemaakt, en hij werkt als behoren en de WiFi valt beneden niet weg en behaald de snelheid.

Een minpuntje is als we naar boven lopen dat de WiFi wegvalt dit komt van schijnlijk dat we drie verdiepingen hebben en twee WiFi versterkers van ons oude kasje, misschien zijn deze om te ruilen voor betere die bij de nieuwe box passen? We hebben nu de (WiFi versterkers van Expiria).

Iedereen geval vast bedankt voor uw medewerking 

Met vriendelijke groet,

Jennifer 

 


Hoi @Jen.F

Fijn om te horen dat jullie de monteur het probleem  heeft weten op te lossen! Hebben jullie nu de bedraade zwarte Wifi versterkers? Dat zijn nieuwe Wifi versterkers, ze nemen jouw hele wifi netwerk over en zouden één netwerk moeten vormen. de Wifi op jouw Experiabox moet dan uit staan.