Ik ben dus weer klant en gebruik internet van KPN. Zoals toen ik voorheen klant was meet ik nu ook weer max 50Mb/s (sowieso tussen 30 en 50Mb/s) op 2.4 Ghz op alle apparaten, verbonden a.d.h.v. WiFi met een abonnement van 100Mb/s. Deze situatie hoort niet want 2.4Ghz hoort gewoon 100Mb/s te halen. Ik heb een Experiabox v10a, waar ik 2.4Ghz en 5Ghz niet kan scheiden.
Ik zat bij online.nl en daar had ik ook 100Mb/s. Via WiFi ontving ik netjes tussen de 93 en 100Mb/s via zowel 2.4Ghz als 5Ghz. Het ligt dus niet aan het feit dat ik via WiFi of 2.4Ghz verbonden ben. Ik heb de forum doorgespit en zie geen oplossing voor dit probleem. Overigens ontvang ik op 5Ghz wel netjes 100Mb/s. Echter zou ik dit ook op 2.4Ghz moeten ontvangen. Gezien de meeste van mijn apparaten geen 5Ghz-frequentieband ondersteunen, moet ik hier helaas een punt van maken.
Ik betaal nu voor 100Mb/s maar zie eerlijk gezegd niet waarom ik hiervoor moet betalen. Als iemand mij hiermee kan helpen, zou ik het erg op prijs stellen. Bij voorbaat dank.