Skip to main content
Beantwoord

MAC ACL ingeschakeld en nu geen internet meer

  • June 15, 2020
  • 6 reacties
  • 417 keer bekeken

Hallo,

Ik zat zojuist wat met de instellingen van mijn wifi netwerk te spelen. Op een gegeven moment heb ik op ‘MAC ACL inschakelen’ gedrukt en nu lukt het niet meer om verbinding te krijgen met mijn wifi netwerk. Het lukt dus ook niet om dat MAC ACL weer uit te schakelen.. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

 

Alvast bedankt!

 

Beste antwoord door wjb

Je zult dan een PC bekabeld aan moeten sluiten en daarmee de MAC ACL weer uit zetten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 15, 2020

Je zult dan een PC bekabeld aan moeten sluiten en daarmee de MAC ACL weer uit zetten.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 15, 2020

Dank voor je bericht. Mijn Macbook heeft geen ethernet aansluiting, kan het ook met een andere kabel?


Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 15, 2020

Nee. Dan moet je een usb naar ethernet adapter hebben. Andere optie is de ExperiaBox naar fabrieksinstellingen te resetten.


wjb
Wijsgeer
  • June 15, 2020

Ik snap niet dat er mensen zijn die alleen maar via wifi kunnen werken en niet een fall-back hebben naar het bekabeld kunnen aansluiten van een apparaat.

Een andere mogelijkheid is via een apart wifi accesspoint verbinden en dan die MAC ACL weer uit zetten.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 15, 2020

Ik snap niet dat er mensen zijn die alleen maar via wifi kunnen werken en niet een fall-back hebben naar het bekabeld kunnen aansluiten van een apparaat.

Inderdaad. Snap ik ook niet...


mariodings
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 16, 2022

Ik had eigenljk wel verwacht dat bij het inschakelen de, via dhcp, bestaande mac-adressen wel zouden worden overgenomen. Helaas pindakaas. Nu moet ik eerst een lijstje maken met mijn 17 apparaten en die een voor een invoeren. Pfff.

En over het gast netwerk wordt nog steeds niet gerept.

En dat KPN fon is een treurige dood gestorven. Ik zie het bijna nergens meer terugkomen. Jammer.