Skip to main content

Als ik in de KPN Thuis app namen wijzig van de geconnecte devices dan gooit hij de namen een dag of zo later door elkaar of combineerd deze aan elkaar...ik denk dat de mac-adres relatie met de naam wijzigt als het device even reconnect met de wifi..

Of zie ik het verkeerd en zou er een ip-adres naar naam relatie zijn... das lastig bij dhcp ip uitdeling.

Plse help.

Wil graag de namen zien die ik aan de mac-adressen heb gegeven, en dus niet na hoeven te denken wat dat bepaalde mac-adres in de lijst ook alweer was in de KPN app.

Ps heb een V10a en twee ExperiaWiFi's en +- 45 devices.

 

Hier is geen oplossing voor. Ik heb hier pas ook al een topic over voorbij zien komen. Ik denk dat de naam aan het ip adres gekoppeld word. Als later dat ip aan een ander apparaat gegeven word, dan verhuist de naam dus mee naar het andere apparaat. 

Het ip vast zetten zou misschien een oplossing zijn. Maar dat kan weer niet in de thuis app. Daarvoor moet u op de v10a inloggen.


Dat is ellende, die devices (smart)  (google, lsc, sonoff esp) kan je niet configureren met een vast ip-adres. Dus ben je wel afhankelijk van een dhcp range..

Vind dat ze de KPN app hiervoor aan moeten passen

Zodat een relatie mac-adres <naam device> bestaat.

 

Tnx voor response

Leo

 


Dat is ellende, die devices (smart)  (google, lsc, sonoff esp) kan je niet configureren met een vast ip-adres.

Dat kan natuurlijk wel. Dat kan in de v10a. Daar kan dat zeker.


?

 


Dus in de V10a namen aan mac-adressen hangen, zodat de KPN-App ze als naam inleest?

 


Dus in de V10a namen aan mac-adressen hangen, zodat de KPN-App ze als naam inleest?

 

Nee, het ip vast zetten. Dat word dan gekoppeld aan het MAC adres. Dan wijzigt het ip niet meer. En dus de naam niet meer in de thuis app. Denk ik.


Daar is juist de dhcp-range voor bedoeld om ook flexibel te zijn in de ip-adres uitgifte.

Buiten dit, zou het vreemd zijn vind ik dat dit mogelijk zou zijn in de v10a.

Als dit mogelijk is, zou ik niet weten waar je in de v10a dit moet doen.

Enigste wat ik vind is de Mac filtering.


Ik heb de v10a niet. Dus ik kan het u niet vertellen. Maar het is basisfunctionaliteit van elke router.


Ik heb het ondertussen gevonden, maar bij de V10a kan men maar 10 Mac adressen aan een IP-adres configureren (met naamgeving).

Helaas heb ik meer dan 10 devices, dus dat probleem in de lijstweergave in de KPN-Thuis app zal blijven.

In de experiabox 12 gaat dit schijnbaar wel, maar dat is een ander verhaal!

Probleem met naamgeving in de KPN-App (waar het allemaal om ging) zal blijven bestaan denk ik.

Item mag gesloten worden, ga met een ander onderwerp verder en dat zijn de ExperiaWiFi's.

Tnx Nick83

Â