Skip to main content

Hallo ik ben door KPN naar dit forum doorverwezen want ze willen mij geen ander IP adres geven. Ik ben voornemens een eigen mailserver te gaan hosten en sta op de Rats Dyna lijst samen met vele andere IP’s in dezelfde reeks (waarschijnlijk allemaal uitgiften van KPN). Waar ik niet de enige ben zou KPN zelf actief moeten worden deze adressen gezuiverd te krijgen. Het enige geboden alternatief is opzeggen en een nieuwe aansluiting vragen dan wel hier voor een oplossing te rade te gaan. 

Hallo @Dhyan KPN wijzigt alleen IP-adressen als dat technisch noodzakelijk is.

Als ze jou een ander adres geven en jouw oude adres wordt weer uitgegeven i.v.m. een tekort aan IPv4-adressen komt die ander dus in de problemen, dat wil dus niemand.

Kun je zelf bij RatsDyna niet om een oplossing vragen?

Bij KPN heb je als particuliere klant trouwens een dynamisch IP-adres, dat automatisch kan wijzigen, alleen gebeurt dat in de praktijk zelden, maar je kunt dus geen rechten aan zo'n adres ontlenen bij eenb eigen server, dan zul je aanvullende maatregelen moeten nemen zoals een abo bij DYN DNS

 


Hallo @Dhyan reageer s.v.p. verder in je eerste topic.

2x een topic aanmaken met dezelfde vraag geeft verwarring, je wordt er niet sneller mee geholpen en is tegen de huisregels.

 

 


Het is niet de bedoeling (en toegestaan) om twee verschillende topics omtrent het zelfde issue te openen.

 

 


Dank je voor de reactie, ik ben abusievelijk overigens hier op twee plaatsen actief inzake dit onderwerp.

Ik denk dat wat je als onfatsoenlijk betiteld (iemand anders komt in de problemen) bij mij gebeurd is. Ik heb begin dit jaar van KPN (onverwacht) een ander IP adres gekregen dat ‘besmet’ is. De hele reeks uit de serie IP adressen waarin ik zit (en die reeks wordt uitgegeven door KPN) staat op die Rats Dyna list, dus ik ben niet de enige.


Ik sluit dit topic. De discussie kan verder gaan en hulp kan verder geboden worden in het andere topic: