Skip to main content

Mag kpn zomaar de prijs van je abonnement verhogen?

Ja, dat mag. Daarvoor zijn 2 mogelijkheden.

1. KPN mag volgens de voorwaarden jaarlijks de tarieven (per 1 oktober) corrigeren o.b.v. de in inflatiecijfers (CBS). 

2. KPN mag bovenop de inflatiecorrectie een prijsverhoging doorvoeren. Hier wordt de klant dan ruimschoots voor doorvoering over geïnformeerd, met een mogelijkheid om het contract op te zeggen.


Dus eigenlijk begin je verkeerd met antwoorden, Nee zomaar mag niet, en dan is er nog een derde mogelijkheid om de prijs te verhogen, de tijdelijke korting is afgelopen waardoor je nu het volle tarief betaald.


Ik heb dus een contract voor twee jaar en jullie bepalen dat na een jaar jullie dit omdat het in het contract staat zomaar mogen uitvoeren ? Contract of niet een prijsverhoging of zgn inflatiecorrectie is gelul eerste klas…2 jaar is 2 jaar, navraag gedaan en dit is niet toegestaan en kan aangevochten door worden. Dus zal ik dit doen daar ik deze melding ook gekregen heb en jullie toch ergens nog meer geld vandaan willen hebben. Doe wat aan je service en hou je aan je wettelijke contracten van 2 jaar, verhoging is niet toegestaan tussentijds KPN.


... Contract of niet een prijsverhoging of zgn inflatiecorrectie is gelul eerste klas…

 

@Corneev 'zgn’ klopt in dit geval niet. Prijsverhoging en inflatiecorrectie zijn twee verschillende dingen. Je betaald ook verder de overeen gekomen prijs (die wordt niet verhoogd), plus een inflatiecorrectie. Hiermee ben je trouwens bij het afsluiten van de contract akkoord gegaan. Je komt hier dan ook niet onderuit, dit is gewoon wettelijk toegestaan. (Google eens op ‘verschil prijsverhoging inflatiecorrectie’ en je komt een heleboel dingen tegen.)


... 2 jaar ...

Het gaat hier om een mobiel abonnement? Daarop is inflatiecorrectie van toepassing. En dat staat gewoon in het contract. Daar bent u accoord mee gegaan.Â