Skip to main content

Op 4-10 een e-mail gekregen dat binnenkort het IP-adres wordt gewijzigd, maar een datum staat er niet bij. Hoe moet onze IT-er hierop aanvliegen????

Hallo @Annemarie33 

 

Waarom maakt het uit welk IP-adres je hebt?

Draai je zelf servers die van buitenaf bereikbaar moeten zijn?

Gebruik je bepaalde online diensten die alleen vanaf een bepaald IP-adres bereikbaar zijn?

Voor normaal gebruik van internet, (web)mail of andere online diensten maakt het niet uit dat je IP-adres veranderd.


Ja voor de thuiswerkers maakt het wel uit volgens mij.


Ja voor de thuiswerkers maakt het wel uit volgens mij.

Nee. Dat maakt mag niets uitmaken voor thuiswerkers. Er zijn providers waar zonder aankondiging met regelmaat het ip wijzigt. En dat doet KPN het een keertje en dan is er een probleem? Waarom?

En thuiswerken op de hotspot van uw mobiel als internet er uit ligt moet toch ook kunnen? Dan heeft u ook een ander ip.


Ja voor de thuiswerkers maakt het wel uit volgens mij.

Nee. Dat maakt mag niets uitmaken voor thuiswerkers. Er zijn providers waar zonder aankondiging met regelmaat het ip wijzigt. En dat doet KPN het een keertje en dan is er een probleem? Waarom?

En thuiswerken op de hotspot van uw mobiel als internet er uit ligt moet toch ook kunnen? Dan heeft u ook een ander ip.

Dat maakt wel uit. Wat als iemand nu op het IP-adres inlogt op een server vanaf thuis.
Diegenen moeten wel het juiste IP-adres dan weten, of de juiste IT'er moet dit op tijd dan in de DNS van een domein verwerken.

Gezien er over een IT'er gesproken wordt, lijkt het mij over een bedrijf te gaan.


En daarom probeer ik van KPN te weten te komen wanneer het IP-adres gewijzigd wordt.

Helaas kan ik op de website nergens vinden hoe je met KPN kan chatten…..


@Annemarie33Heb geduld, want er zal vast wel een KPN medewerker in dit topic voorbij komen.
Ik raad wel aan om je profiel op dit forum even compleet mogelijk te maken met contactgegevens (die enkel zichtbaar zijn voor de medewerkers).

Maar heb je een privé-aansluiting of een zakelijk contract?

In geval van zakelijke contracten, dan kan je beter hier terecht:
https://zakelijkforum.kpn.com/


Ben je zelf thuiswerker @Annemarie33 ?

Dan maakt die IP-adres wijziging waarschijnlijk niet uit, je zou bij je werkgever moeten navragen of er toegang restricties zijn ingesteld op IP-adres.

 

Of ben jij de werkgever en loggen andere thuiswerkers in op jouw servers via jouw IP-adres.

Indien het laatste, wat voor abonnement heb je dan, is dat niet gewoon zakelijk voor MKB o.i.d.?

In dat geval kan je beter contact opnemen met KPN via het zakelijke nummer 0800-0403 of op het KPN zakelijk forum deze vraag stellen: https://zakelijkforum.kpn.com/


Ja voor de thuiswerkers maakt het wel uit volgens mij.

Nee. Dat maakt mag niets uitmaken voor thuiswerkers. Er zijn providers waar zonder aankondiging met regelmaat het ip wijzigt. En dat doet KPN het een keertje en dan is er een probleem? Waarom?

En thuiswerken op de hotspot van uw mobiel als internet er uit ligt moet toch ook kunnen? Dan heeft u ook een ander ip.

Dat maakt wel uit. Wat als iemand nu op het IP-adres inlogt op een server vanaf thuis.

Dat is dan dus het ip adres van het werk. Van het bedrijf dus. Niet van thuis. En dat thuis ip zal wijzigen. 


Of ben jij de werkgever en loggen andere thuiswerkers in op jouw servers via jouw IP-adres?

In dat geval heb je een zakelijk abonnement. Met daarbij waarschijnlijk een eigen vast ip adres waar je mogelijk maandelijks extra voor betaald. 


Of ben jij de werkgever en loggen andere thuiswerkers in op jouw servers via jouw IP-adres?

In dat geval heb je een zakelijk abonnement. Met daarbij waarschijnlijk een eigen vast ip adres waar je mogelijk maandelijks extra voor betaald. 

 

Het zou ook klein zakelijk kunnen zijn, volgens mij heb je dan ook geen echt vast IP-adres ook al zal het bijna nooit veranderen, dat is toch bijna hetzelfde abonnement als voor particulieren?

Bij zakelijke abonnementen voor MKB of groter zal toch de wijzigingsdatum van het vaste IP-adres wel in zo'n brief vermeld worden. Bij de overgang van XS4ALL naar KPN verbindingen was dat i.i.g. wel zo al kwam die brief dan wel van XS4ALL en niet van KPN.


Beste @Annemarie33, welkom! Het klopt wat hierboven wordt gezegd: als jij de werknemer bent, dan is het aan het bedrijf om dit te regelen. Als jij de werkgever bent, adviseer ik je even te bellen met 0800-0403 of je vraag op het zakelijke forum te stellen.Â