Skip to main content

Ik ontving een e-mail. Je KPN ID verloopt binnenkort.
Wat moet ik daarmee?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Kruijs ,

Gebruik je het KPN-ID nooit? Dan is er niet zoveel aan de hand. Je kunt ten alle tijden weer een nieuw KPN-ID maken, mocht dat ooit nodig zijn. 

Een KPN-ID wat nooit gebruikt wordt, vervalt inderdaad na een langere periode als het niet gebruikt wordt. 
 

Check voor de zekerheid wel even de afzender van de e-mail. Het e-mailadres moet eindigen op kpn.com. Is het een andere afzender? Klik dan nooit op een link en ga die e-mail niet beantwoorden.


Hoi @Kruijs 
Dat kan kloppen je laatste reactie was van 4 jaar geleden.
dus geen paniek 😊


Deels opgelost en verhelderd. Ik help mensen aan huis voor SeniorWeb. Ze zijn altijd alle wachtwoorden kwijt dus dan moet ik in MijnKPN om het e-mail wachtwoord te vernieuwen. Jullie sturen vervolgens een mail naar het mailadres waar ik niet bij kan. In zo'n geval geef ik mijn eigen mailadres op en kan ik alles herstellen. Bij deze klant is mijn eigen mailadres blijbaar blijven hangen aan haar account. Ik wil dit wijzigen. HOE?


Moet er dan wat wijzigen? Het betreffende account wordt kennelijk niet gebruikt en zal binnenkort vanzelf opgeruimd worden. De klant kan altijd (met hulp...) een nieuw KPN ID aanmaken.


Ik wil dat KPN mailtjes naar haar e-mail stuurt en niet naar mij.


Deels opgelost en verhelderd. Ik help mensen aan huis voor SeniorWeb. Ze zijn altijd alle wachtwoorden kwijt dus dan moet ik in MijnKPN om het e-mail wachtwoord te vernieuwen. Jullie sturen vervolgens een mail naar het mailadres waar ik niet bij kan. In zo'n geval geef ik mijn eigen mailadres op en kan ik alles herstellen. Bij deze klant is mijn eigen mailadres blijbaar blijven hangen aan haar account. Ik wil dit wijzigen. HOE?

Gewoon inderdaad weer een nieuw KPN ID aanmaken met het e-mailadres van de persoon die jij helpt. 

Stel dat je daar een mobiel abonnement aan koppelt, dan vervalt dat nummer automatisch uit dat andere KPN-ID welke op termijn toch al automatisch gaat vervallen.  


Ik wil dat KPN mailtjes naar haar e-mail stuurt en niet naar mij.

Door de privacy-regels zal KPN deze ‘driehoek’  (Jij - je klant - KPN) hier niet kunnen verbreken. Daarvoor is direct contact nodig met jou én je klant.