Skip to main content

Op 24 augustus heb ik een glasvezel abonnement afgesloten bij KPN en op 26 augustus kwam de mail: “Extra onderzoek nodig’. In de mail staat dat er extra onderzoek nodig is om de verbinding op mijn adres klaar te maken. 
Wanneer ik contact opneem met KPN Netwerk geven zij aan dat er al sinds 23-11-2020 glasvezel actief moet zijn op mijn adres. 

De mail is niet heel duidelijk, wat voor onderzoek is er nog nodig? Het enige wat er staat: “De e-mail met extra informatie over uw bestelling en definitieve startdatum van uw abonnement ontvangt u daarom iets later.". En daar houdt het dus mee op.

Goeie vraag! Een moderator gaat hier zeker op reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  De wachttijd is momenteel een een dag of drie.


Goeie vraag! Een moderator gaat hier zeker op reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  De wachttijd is momenteel een een dag of drie.

Bedankt voor de tip, heb mijn profiel aangevuld. (Was er stiekem vanuit gegaan dat dat via mijn kpn id zou gaan)


Hoi @Mirkin, welkom hier. 

Ik kan nog niet direct informatie vinden waar het extra onderzoek voor nodig is. Ik zie alleen dat er nog gewacht wordt op een installatiedatum, deze komt hopelijk snel en als die er is, dan kan ook de monteur gepland wordt voor installatie. Omdat je gebruik maakt van de overstapservice hoef je niet bang te zijn dat je zonder diensten komt te zitten. Jouw huidige abonnement wordt pas definitief opgezegd wanneer de diensten bij ons werken.


Hoi @Mirkin, welkom hier. 

Ik kan nog niet direct informatie vinden waar het extra onderzoek voor nodig is. Ik zie alleen dat er nog gewacht wordt op een installatiedatum, deze komt hopelijk snel en als die er is, dan kan ook de monteur gepland wordt voor installatie. Omdat je gebruik maakt van de overstapservice hoef je niet bang te zijn dat je zonder diensten komt te zitten. Jouw huidige abonnement wordt pas definitief opgezegd wanneer de diensten bij ons werken.

Hi @Bart_Z , bedankt voor je antwoord. Dan wacht ik het nog netjes even af, en fijn dat ik inderdaad niet zonder diensten kom te zitten! :)


Ja er komt snel meer duidelijkheid. Mocht je dan nog weer vragen krijgen, dan hoor ik dat wel. 


Ik kreeg ook een email met extra onderzoek ivm een verhuizing. Rare email zonder tekst en uitleg.😔 .