Skip to main content

Mijn ervaring met KPN ?!... Makkelijk overstappen van Ziggo naar KPN?

 

Ik ben gisteravond 2 uur bezig geweest met de "handige" KPN installatiehulp-app en heb toen het KPN klantenservice nummer gebeld voor hulp en met een medewerker gesproken. Die kon me niet verder helpen omdat het probleem niet aan de installatie hulp-app ligt maar het schijnt dat de glasvezelaansluiting niet goed is aangesloten op de verdeelkast buitenshuis, ik en ook de klantenservicemedewerker kan daar dus niets mee.

De medewerker adviseerde me gisteren de klantenservice te bellen, maar dat doe ik niet meer want zolang ik hiermee bezig ben, vanaf dat het glasvezelaansluitpunt is geplaatst op 25 maart jl. wordt ik door KPN van het kastje naar de muur gestuurd en ik ben het zat!

Ik heb op 4 oktober jl. door KPN aangestuurde monteurs over de vloer gehad en die hebben mijn glasvezelaansluiting "operationeel" gemaakt en een extra kastje met kabels gemonteerd zodat ik mijn internet en T.V. kon aansluiten. Ook die hebben toen geconstateerd dat er niet direct verbinding was, maar vertelde me dat het "een paar uur kon duren voordat het zou werken" ...

Ze adviseerden me om voor de zekerheid de "geen verbinding status" toch even bij de klantenservice te melden de volgende dag, en heb dat -zij het met tegenzin- ook gedaan en de klantenservicemedewerker vertelde me toen dat het opgelost zou worden.

Dus niet!

Ik ben nu na ruim 2 weken en geen steek verder: Mijn glasvezelaansluiting werkt nog steeds niet!

Ik denk dat ik zo'n 8 à 10 keer hierover heb gebeld maar krijg geen goede klantenservice, en wordt "van het kastje naar de muur gestuurd" ...

Nu is het KPN's beurt om van mijn muur naar het glasvezel-verdeelkastje te gaan en de aansluiting te controleren of alles wel goed is aangesloten, want dat is het dus niet!

Wat me erg kwaad maakt, is dat ik op 14 oktober jl. van KPN een e-mail heb gekregen met daarin de melding dat "mijn internetaansluiting actief is" en dat:  "over 2 dagen mijn factuurperiode ingaat en dat er vanaf dat moment kosten van mijn abonnement tot aan het einde van de maand berekend wordt" ... daar is KPN dan wel weer efficiënt in!

Ook het feit dat ik niet kan antwoorden op KPN's no-reply mails en sms-en is frustrerend. Ik vind dat de KPN klantenservice en communicatie met klanten tekort schiet!

Geen fijn begin van mijn "makkelijke" overstap naar KPN !!

Wat mij betreft ligt de bal bij KPN ... Ik ga hier geen tijd meer aan besteden.

  1. Rührup.

 

Hoi @Overstap van Ziggo naar KPN . Welkom op het forum.

Wat een vervelende situatie! Ik kijk graag met je mee. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 


Dag Erwin,

Heb zojuist mijn profiel aangevuld!

 

Groet, M. Rührup.


@Overstap van Ziggo naar KPN Dank voor de gegevens. 

Allereerst wil ik je geruststellen over de kosten.  Ik moet dit nog verder (laten) uitzoeken maar het lijkt er inderdaad op dat administratief de order is gaan lopen.

Gevolg hiervan kan zijn dat je straks een eerste factuur krijgt, terwijl er nog geen diensten zijn.  Die kosten krijg je uiteraard van mij vergoed. 

Ik vermoed dat hier in de verbinding van de centrale naar jouw huis nog een essentieel onderdeel mist. Uit de interne gesprekken maak ik op dat hier een aannemer voor aangestuurd is.  Ik heb zelf niet de tools om dit volledig te achterhalen maar ik zal mijn achterban raadplegen.  Ik hoop in de loop van volgende week méér informatie te hebben. Je krijgt sowieso een reactie van mij. 

Er is een tijdje terug ook gesproken over het overzetten van de 'drager’ naar koper.  Dus tijdelijk op xDSL leveren.  Klopt het dat jij hier vanaf hebt gezien? 


Beste Erwin,

Ik heb geen idee wat je bedoelt met: “Er is een tijdje terug ook gesproken over het overzetten van de 'drager’ naar koper.  Dus tijdelijk op xDSL leveren.  Klopt het dat jij hier vanaf hebt gezien?”

Zo’n 2 maanden geleden -midden in de zomer- had ik al met de KPN telefonisch kontakt en om een monteur gevraagd om de aansluiting operationeel te maken, maar dat was vanwege “zomervakantie” niet mogelijk… de KPN is dan nl. òòk op vakantie…?! Er werd destijds even door de klantenservice medewerker over een “noodpakket” gesproken… Omdat ik toen al bang tussen Wal: (Ziggo) en Schip (KPN) te raken, maar ik had geen idee waar ze het over had… heb toen maar de zomervakantie afgewacht en daarna weer -tevergeefs- gebeld om het probleem op te lossen...


Welke lampjes branden er nu op jouw glasvezelkastje? En is er ook een experiabox op aangesloten?

Aan onze kant is namelijk het vermoeden dat jouw diensten nu horen te werken. Maar we zijn even afhankelijk van jouw bevindingen ter plekke.


Dag Erwin, dat zou fijn zijn! Maar ik ben vandaag niet thuis, ik ga het vanavond weer proberen aan te sluiten, je hoort van me vanavond!

Matthijs.


Beste Erwin,

 

Helaas is jullie vermoeden niet de werkelijkheid.

Vanaf het glasvezelinvoerpunt komt er een groene glasvezelkabel naar jullie boxje met referentie G-010G-Q. Deze stond in alarmmodus en na weer te resetten ging deze wederom naar alarmmodus.

Ter verdere info. Op het boxje brand van links naar rechts:

Power - groen

Alarm - rood

PON - uit

LAN - groen

 

Ik zou zeggen we zijn nog steeds even ver.

Er is hier geen experiabox? alleen een KPN box 12 en een digitale tv ontvanger.

 

We vernemen graag naar jullie verdere vervolgstappen.

In afwachting van een functionele internet, tv en vaste telefoon verbinding verblijf ik.


Da's niet okay.  Ik heb mijn collega's opnieuw om hulp gevraagd.  Ik heb ze gevraagd we nu zeker weten dat KPNNetwerk klaar is. Zo ja, dan ga ik zsm een monteur voor je proberen te regelen. Ik kom er snel op terug.


Beste Erwin, vanaf het moment dat er op 25 maart een glasvezelaansluiting werd geplaatst is het niet okay. Op die dag werd er nl. al geconstateerd door de monteurs dat “er geen signaal/verbinding was” … ook toen monteurs hier op 4 oktober jl. een kastje kwamen plaatsen om het “operationeel” te maken: ook toen vertelden ze me dat er geen signaal was, maar dat ‘het binnenkort zou worden opgelost”... We zijn nu 7 maanden verder, terwijl ik nu èn een KPN factuur moet betalen voor T.V., internet en telefoon die niet functioneel is èn ook een Ziggo factuur betaal voor hùn intetnet, T.V. en telefoon diensten … 


Wat een drama. Het gaat dus om een (gpon) glasvezelverbinding, met een zwart (ont) kastje.

Gezien de lampjes, en vooral die rode alarm komt er dus geen licht en dus geen signaal binnen.

Als het factureren is begonnen, wat automatisch gebeurt wanneer je verbinding werkt (je box12 online komt) doet me vermoeden dat er een kruising zit in het glasvezelverbinding. 

Daar kan een meting voor gedaan worden op afstand. Als er een actieve verbinding is, maar pon brand rood, dat is die verbinding bij iemand anders actief.

Hier hoort gewoon een monteur bij. En als hij het door moet zetten naar de aannemer, moet dat ook opgepakt worden.


DennisA78,

Er is me weken geleden al door KPN beloofd dat er een monteur zou komen om het op te lossen… tot op heden is dat niet gebeurd.

 


@Overstap van Ziggo naar KPN : Ik heb een monteur voor je ingeboekt. Die komt maandag 1-11 tussen 8:00 en 10:00

 

Mocht dit niet uitkomen, laat het weten zodat ik de monteur verder in de toekomst kan schuiven. Laat je weten welke dag en tijdstip schikken?


Dat zou fijn zijn, Erwin! Maandag 1 november tussen 08:00 en 10:00 uur komt me prima uit! Dank je voor je inzet & hulp! Groet, Matthijs Rührup.


Graag gedaan. Nu even duimen dat hij het ter plekke kan oplossen en er geen andere partijen aan te pas hoeven komen. 


Ik duim met je mee: de monteurs die hier op 4 oktober “het kastje” kwamen aansluiten kregen het probleem nl. hier niet opgelost. Het lijkt erop dat er ergens buitenshuis? (je zei het zelf ook al: “een essentieel onderdeel wat ontbreekt tussen de centrale en mijn huis” in je reactie 5 dagen geleden) iets goed fout zit… net zoals DennisA78 (zie reactie hierboven) ook al aangaf...


Dag Erwin, het probleem van de glasvezelaansluiting is afgelopen maandag 1 november opgelost door de monteur, dank je voor je hulp en medewerking in deze. Zoals we al vermoedden, bleek dat de aansluiting verkeerd was “gepatched” op de verdeelkast buitenshuis... (aldus de monteur) en was binnen 10 minuten opgelost. Jammer dat het 7 maanden heeft moeten duren! Maar hoe zit het nu met die eerste factuur die per 16 oktober jl. in is gegaan? De glasvezelaansluiting was pas per 1 november jl. operationeel. Ook zat ik met een niet werkende huistelefoon toen KPN begin oktober aan Ziggo meldde dat “er aansluiting was” terwijl dat niet het geval was?! Ziggo heeft toen mijn huistelefoon afgesloten en sindsdien was ik daarop onbereikbaar vanwege een continu ‘ingesprek’ toon! Ik heb daar schade van ondervonden omdat mijn inkomsten deels afhankelijk zijn van mijn bereikbaarheid daarop. Ik vind daarom een compensatie regeling op z’n plaats. Hoe gaat dat nu verder, vraag ik me af? Ik zie je reactie met belangstelling tegemoet. Groet, Matthijs Rührup


Onterecht abonnementsgeld kan ik crediteren maar ik zie dat je gistermiddag ook met mijn chat/telefonische collega's gesproken hebt. Die hebben het onterecht betaalde abonnementsgeld gecrediteerd. Dat lijkt dus afgerond.

Wat de telefonie betreft betreur ik het zeer maar KPN is niet aansprakelijk omdat dit een particulier abonnement betreft. Ik zie trouwens ook niet dat het nummer is meegenomen naar KPN. Klopt dat? 


Dag Erwin,

Ja dat klopt, ik heb via de chat naar tevredenheid de creditering van het onterechte abonnementsgeld geregeld/afgerond. Er wordt een korting verrekend bij mijn volgende factuur…

Overigens: mijn huistelefoon is wel meegenomen naar KPN.

Groet, Matthijs.


Oops. Ik kijk niet goed. Sorry.

Ik stuur je een privébericht. Kun je daar op reageren?