Skip to main content

Afgelopen donderdag is er een man van KPN langs geweest in mijn woning in Rotterdam. Hij kwam langs omdat er binnenkort glasvezel wordt aangelegd in de buurt. Hij wilde een foto van de WiFI maken en mijn gegevens (e-mail, naam en telefoonnummer). Ik heb daarvoor echter geen melding gekregen dat er iemand langs zou komen. Om deze reden vertrouw ik het niet en wil ik graag weten of dit verhaal klopt.  

@julie498 Welkom op het forum. Het klopt inderdaad dat KPN NetwerkNL druk bezig is met het aanleggen van glasvezel in verschillende gebieden in Nederland. De aanleg van het glasvezelnetwerk is een complex en langdurig proces. Binnen dit proces volgen we per wijk altijd een drietal fases. Als eerste is er de voorbereidingsfase, daarna de aanlegfase en vervolgens de afsluitfase. Bij de eerste fase gaan glasvezelvoorbereiders van KPN langs bij bewoners om voorbereidende werkzaamheden te treffen. Tijdens dit bezoek bekijken zij wat de meest geschikte plek is voor het glasvezelaansluitpunt in de woning. De foto van de meterkast is nodig voor de monteur om te kunnen checken waar het aansluitpunt precies moet komen. Uiteraard werken wij met protocollen en bewaartermijnen waarbinnen is vastgelegd hoe deze foto’s bewaard worden en wie deze kunnen zien. Als het goed is dan heb je ook een flyer in de bus gehad met informatie over het aanleggen van glasvezel. Met andere woorden, het kan dat er iemand van KPN aan de deur komt voor deze situatie. Mocht je de situatie niet vertrouwen dan kun je deze persoon altijd om legitimatie vragen, deze moet een KPN medewerker die langs de deur komt altijd kunnen tonen. Nu is het zo dat wij de provider KPN zijn en het glasvezelnetwerk waarover wij diensten leveren, wordt aangelegd door KPN NetwerkNL. Je kan hierover dus het beste even navraag doen bij KPN NetwerkNL. 

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. dubbele reactie.


Vandaag waren er 2 kpn werkers bij mij ze wouden in de meterkast kijken ze beweerden dat ik een afspraak had dit was niet zo ik heb mijn deur niet geopend voor ze vond het een beetje verdachtÂ