Wij overwegen een overstap naar een andere provider. Deze provider heeft een vergelijkbaar aanbod als ons huidige pakket. Ons pakket is nu ongeveer 10 jaar contractloos. Ben dus inmiddels 11, 12 jaar klant bij KPN. Het aanbod via de afdeling Save leek aantrekkelijk, er zat nog een klein verschil tussen de nieuwe aanbieder en het nieuwe aanbod. Ik wil best blijven, maar toen ik, 2 dagen later, aangaf dat ik doorgerekend bijna 1 jaar abonnementskosten teveel heb betaald werd dit afgedaan als totale onzin. Het feit is dat het inderdaad 70% vertegenwoordigd als ik kijk naar de jaarkosten van mijn huidige abonnement. Het bleef in ieder geval onzin wat ik daarover in bracht. “mijn manager zit naast mij, die vindt dat ook volkomen onzin.” “Het is de verantwoordelijkheid van u als klant om er voor te zorgen na een abonnementsperiode te gaan onderhandelen”. Het is ook een volkomen onzinnige gedachte dat KPN zelf er voor kan zorgen dat abonnementen van vaste klanten op het niveau blijven van nieuwe klanten. Ik spreek, ook in bovenstaande, niet over een welkomstaanbod maar dit gaat over de vaste abonnementskosten. “Denkt u dat KPN een knopje kan maken om dit bij te houden?” “Wij hebben alles geautomatiseerd, dat kan natuurlijk niet!” Dat ik dan vervolgens aangeef dat het een kwestie is van keuzes maken dat was echt heel raar.
Het is veelzeggend dat KPN een afdeling: SAVE in huis heeft. Het volgende is een aanname van mij: Waarschijnlijk is het uiteindelijk voordeliger om deze afdeling in stand te houden dan klanten die in mijn geval al best lang klant zijn mee te laten liften op de actuele abonnementskosten voor nieuwe klanten. Ik benadruk nogmaals dat ik het niet heb over een 1e jaars welkomstaanbod, maar over de lange termijn abonnementskosten.
En ja, ik deel het ook omdat de wijze van communicatie op mij in ieder geval niet overkomt als respectvol.