Skip to main content

LET OP TE GOEDERTROUW.

na doorlopen van de storingsoplosser,moest er een monteur langs komen de experia box was kapot.

en is vervangen

alles deed het weer

kreeg later een e-mail Service-opdracht van materiaalkosten van E 75,-

ik heb geen bon getekend, maar de monteur heeft zelf de bon ondertekend met CIVID 19

met kpn gebeld maar zeggen er niets aan te kunnen doen

WEES GEWAARSCHUWD

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Als het goed is heeft een een mail gehad met de werkbon. Wat staat daar precies in?


Service -opdracht

ordernummer TK00………….

Omschrijving

product                                                                                            ZSMART Bundle ID

 

Geleverd/vervangen producten en materialen

1 Media Converter voor FTU                                                                      E 75,00

1CM-ZTE H369A Dualband                                                                        E  0,00

1 Service op klantlocatie                                                                             E  0,00

1 Extra hygiëne maatregelen                                                                       E  0,00

Opmerking monteur

V8 defect V10 geplaatst

Alles werkend achter gelaten

Kosten serviceopdracht                                                                            Bedrag

Standaard Arbeidsloon                                                                               E  0,00

Standaard Materiaalkosten                                                                         E  0,00

Materiaalkosten                                                                                           E75,00

Arbeidsloon                                                                                                  E  0,00

Handtekening door monteur zelf in auto gezet onder naam

COVID 19

 


Hallo @stommerd , wat is een mediaconverter FTU???, Misschien dom van mij dat ik dat (nog) niet weet, maar zou een boel verheldering geven of dat terecht aan e gefactureerd is of niet.

 


Dat schijnt met het glasvezelkastje te maken hebben maar is niets aangedaan


Dat schijnt met het glasvezelkastje te maken hebben maar is niets aangedaan

En dan nog, als dat vervangen zou zijn door de monteur, dan hoeft u dat niet te betalen. Tenzij de monteur constateerd dat u dat stuk gemaakt heeft. Een KPN medewerker moet hier maar ff induiken lijkt me.


Hoi Allemaal,

Dit is ook een 

 


Heb contact met KPN gehad, maar kunnen er niets aan doen.

het is de kleine tegen de grootte


Hoi @stommerd 

Misschien heb je hier wat aan.


Even afwachten totdat hier een KPN medewerker reageert, dan komt het vast goed.


Die media converter voor FTU is in KPN bewoording de NT, dus het glasvezelkastje in de volksmond, als je die zou moeten betalen is dat redelijk krom tenzij je hem zelf gesloopt zou hebben.


Monteur dacht glasvezelkastje, maar het was de experia box 


Die staat ook op de werkbon, en die is dus alleen vervangen, niet de NT?


Alleen de Experia box is vervangen


Dat riekt naar kas spekken dan, wel iets rekenen maar niet vervangen, trouwens dan had die de oude achter moeten laten omdat je hem moet betalen.


De oude kan ik inleveren bij oude apparaten van de gemeente, want hij was al zo oud en zij kunnen er ook niets meer mee


Het kan echt niet dat er kosten in rekening gebracht worden voor apparatuur die je in bruikleen hebt.

Ik neem aan dat en op korte termijn een medewerker van KPN zal reageren die deze kosten zal laten restitueren.


Ben benieuwd, als je belt blijven ze zeggen, kan er niets aan doen

ik ben al een oude stommerd, goed van vertrouwen, maar weet niet waar ik een klacht in kan dienen

Al sinds mensenheugenis klant bij KPN 


Ik stel het volgende voor. Als u de reactie van een medewerker op dit forum afwacht, geef je KPN in ieder geval de kans om het netjes op te lossen. Want terugbetaling is voor u de wens. Mocht het niet naar eigen zeggen goed zijn afgehandeld, kunt u hier een klacht indienen.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/


Ben benieuwd, als je belt blijven ze zeggen, kan er niets aan doen

Tja ... klantenservice ... die zeggen wel vaker dingen ... :confounded:

Het kan echt niet zo zijn dat een abonnee kosten in rekening gebracht krijgt voor apparatuur die hij/zij in bruikleen heeft en dus feitelijk betaalt middels een maandelijks bedrag dat onderdeel is van de abonnementsprijs.

Je hebt gewoon recht op kostenloze vervanging van dergelijke apparatuur bij een defect of door ouderdom.

Ik zou overigens eerst gewoon even een reactie van een KPN moderator afwachten, ik ben er namelijk van overtuigd dat daarmee dit issue ook verholpen zal zijn.


Hartelijk dank voor de informatie, wist niet hoe dat in z’n werk ging, nooit geen problemen met KPN gehad

fijne dag


U ook.


Dag @stommerd Welkom hier op het KPN Forum en heel goed dat je dit even aankaart. Fijn ook om te zien dat de leden van de community hier je goed hebben opgevangen en het één en ander al hebben uitgelegd. Deze gang van zaken kijk ik graag voor je na. 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 


Hartelijk dank voor de informatie, wist niet hoe dat in z’n werk ging, nooit geen problemen met KPN gehad

fijne dag


Oei, dat klink niet erg positief, nooit geen is altijd wel.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar Bart gaat dit ongetwijfeld naar tevredenheid oplossen.


Hoi allemaal en @Doornekamp33 

Hartelijk dank voor de informatie, wist niet hoe dat in z’n werk ging, nooit geen problemen met KPN gehad

fijne dag

Oei, dat klink niet erg positief, nooit geen is altijd wel.:stuck_out_tongue_winking_eye:

 

Als aanvulling  :wink:


Hallo @stommerd Dank voor het invullen van je gegevens. Ik heb een vermoeden waar het vandaan komt, maar wellicht kun je nog iets voor ophelderen. Kun je me uitleggen hoe de afspraak met de monteur tot stand is gekomen? Heb je deze zelf gemaakt, of heb je gesproken met een collega van de klantenservice?

Wat ik namelijk lees is dat je een een afspraak met een servicemonteur hebt gemaakt. In de bevestiging die op 4 november is verstuurd word ook aangegeven dat dit hier kosten voor in rekening worden gebracht. Ik vermoed dat het hier mee te maken heeft.

In het overzicht staat echter dat er iets met een ‘media converter voor FTU’ is gedaan. Dat is volgens mij het glasvezelkastje. Wat heeft de monteur hiermee gedaan?Â