Skip to main content

Beste forum, 

 

In ons nieuwe appartementen hebben we een CAI aansluiting. Op deze kabel is in principe een maximale snelheid haalbaar van 10mb/s. In totaal zijn er drie bovenappartementen die allemaal zijn aangesloten op één hoofdmeterkast beneden. In deze kast is ook de AOP verdeler te vinden. Mijn vraag is of de snelheid ná de AOP verdeler ook 10mb/s kan halen per appartement of dat we 10mb/s als drie appartementen gezamenlijk hebben? Hopelijk is mijn vraag zo helder. 

 

Alvast bedankt!

Hallo @SBrouwer , voor genoemde vragen dien je bij de kabelprovider (Ziggo?) te zijn.

Met CAI heeft KPN niets van doen.

 


Hoi @JanD ,

 

excuus voor de verkeerde terminologie. Ik ben een leek op dit technisch vlak. Ik had contact met de KPN service en ipv glasvezel kunnen wij in het appartement alleen toegang krijgen op het koperen/ kabel netwerk. De hoofdaansluiting zit dan op één hoofdmeterkast en vanuit daar wordt het opgesplitst naar drie bovenappartementen. 

 

Is het dan zo dat het internet zogezegd 'gedeeld' moet worden tussen alle appartementen ondanks separate abonnementen.  Of gaat de belasting van het netwerk per appartement en kan je dus prima internetten zonder het andere appartement te limiteren?


Hallo @SBrouwer , geeft niet hoor, ik heb het ook ooit eens moeten leren.

Als ieder appartement een eigen  postcode  en huisnummer heeft kan iedere eigenaar voor zichzelf een abo nemen bij welke provider dan ook.

Op de website van KPN kun je via de postcode/huisnummer controle precies zien wat en met welke snelheid iets leverbaar is.

Succes 


Hi @SBrouwer, welkom op het forum. 

Over het CAI netwerk kan ik inhoudelijk niets zeggen, het lijkt mij echter niet aannemelijk dat je een verbinding van 10 Mbps moet delen. Volgens mij moet dit via de kabel ook een stuk hoger zijn. 

Wat KPN betreft en wat wij daar kunnen leveren; volg het advies van Jan op en kijk op onze website welke snelheden we daar kunnen leveren. Dit kan ik uiteraard ook voor je doen wanneer je het profiel even invult met je gegevens. 

Ik hoor graag van je.