Skip to main content

Onze modem geeft als maximaal haalbare snelheid 40Mb/s, maar volgens de website van KPN is de maximaal haalbare snelheid 60Mb/s. Dit komt dan neem ik aan doordat wij op een oud abonnement van 40 Mb/s zitten? Wil voorkomen dat ik meer ga betalen voor een snelheidsverhoging, die vervolgens toch niet haalbaar is. Bij voorbaat dank!

Check op KPN.com wat de maximale haalbare snelheid is als je klant wil worden. Doe net alsof je klant wil worden en check de postcode.

Vervolgens moet je bedraad even meten wat je snelheid is. Deze test doe je met tussenpozen van 5 minuten drie keer in totaal. Dan krijg je een beetje een beeld van je verbinding. Wat is daarna het verschil met draadloos.

 

Verder kan je via mijn KPN zien wat je kunt bestellen. Bij mij is maximaal 53 mbit haalbaar waardoor ik een pakket tot 50 kan kiezen.


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


KPN nieuwe klant = 60 Mbit/s

 

fourstacks =

Koper/DSL

35 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

63 Mbit/s

 

Die 35 Mbit/s is conservatief, want we halen nu al iets hoger.

Als ik om een snelheidsverhoging vraag, dan wordt het blijkbaar bonded. Daar moet dan een monteur voor komen, of is dat tegenwoordig niet meer nodig?


Je zal dan inderdaad naar pair bonding moeten. Daar moet een monteur voor komen ivm aanpassen isra punt.  En dat gebeurt zover ik weet niet in de coronatijd. De monteur zijn hard nodig op andere plaatsten.  Maar een moderator reageert hier binnen een paar dagen op. 


Dan wacht ik dat af, dank voor de reacties!


Dan wacht ik dat af, dank voor de reacties!

Gewoon binnen MijnKPN een snelheidsverhoging aanvragen en dan reageert KPN vanzelf.

Met alleen afwachten gebeurt er helemaal niets, want die pairbonding gaat niet automatisch.

 


Volgens klantenservice komen er op dit moment nog wel monteurs… ben benieuwd.


@Wammes Waggel Welkom op het forum! Er zouden op dit moment gewoon monteurs ingepland moeten kunnen worden. Je hebt dus al contact gehad met de Klantenservice? Als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag!


@Wammes Waggel Welkom op het forum! Er zouden op dit moment gewoon monteurs ingepland moeten kunnen worden. Je hebt dus al contact gehad met de Klantenservice? Als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag!

Dank, klopt - afspraak is gepland ondertussen, verder geen vragen meer.


Heeft u dan een abbonement tot 100mb genomen of tot 50?


100, anders was monteur niet nodig geweest volgens mij.


@Wammes Waggel Welkom op het forum! Er zouden op dit moment gewoon monteurs ingepland moeten kunnen worden. Je hebt dus al contact gehad met de Klantenservice? Als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag!

Dank, klopt - afspraak is gepland ondertussen, verder geen vragen meer.

Top! Dan wens ik je een fijne dag verder en als ik nog iets kan doen dan help ik graag, post dan gerust nog even een bericht.


Reageer