Hallo,
Sinds ongeveer 5 maanden heb ik in meer of mindere mate een probleem met het versturen of ontvangen van media bestanden (foto en video) in de Skype chat. Het is niet geheel reproduceerbaar, als in dat het niet altijd gebeurt, maar als het zich voordoet, dan:
- Probleem op meedere devices: zowel op Android telefoon als Windows laptop, maar ook in de web versie van Skype in een browseer.
- Foto’s of video’s worden niet verzonden of ontvangen. Bij verzenden gaat de upload tot 50% en stopt, of begint helemaal niet, gevolgd door een foutmelding. Bij ontvangen zie ik dat er iets is gestuurd (grijs venster) maar er komt geen data binnen.
- Ik heb om te testen nu ook op dezelfde accounts remote ingelogd op mijn werk, en op die manier bestanden heen en weer gestuurd, en daar werkt precies hetzelfde wel.
- Wanneer ik op mijn telefoon de WiFi uit zet en via mobiele data connectie maak, werkt het vaak wel.

Iemand anders met helzelfde probleem? KPN support geeft niet thuis en verwijst naar hier.
Ook al met Skype support overleg gehad, en zij kunnen ook niets, omdat het aan het netwerk lijkt te liggen.