Skip to main content

Beste,

 

ik heb glasvezel abonnement afgesloten bij kpn (1gbit). Echter in mijn appartement is de meterkast ver van de huiskamer vandaan. Hierdoor red ik dit niet met de bijgeleverde kabel van 10 meter. Is het mogelijk om een langere kabel (20m) te leveren?

 

ik Hoor het graag van je

 


 

 

Ja... u kunt misschien zelfs wel een gratis monteur laten komen die deze kabel voor u komt leggen. Bent u nieuwe klant? 


Hoi Nick,

 

bedankt voor je antwoord. Ik ben inderdaad nieuw klant, maar kpn heeft mij geen gratis monteur aangeboden. Ik heb hier wel naar gevraagd maar ze zeggen dat ik hiervoor 300 euro voor moet betalen.

Dus ik denk dat ik het daarvoor zelf liever probeer.

 

vriendelijke groeten, Roy

 

 


300 euro is de prijs voor het verplaatsen van de glasvezelaansluiting. Daar is hier geen sprake van. U heeft een utp-kabel nodig.

Ik hoop dat hier spoedig een KPN medewerker reageert. Die kan dan een monteur of utp-kabel voor u regelen. 


dankjewel Nick. Ik wacht het even af!


Hallo @Roy1708 in een lokale onderdelenshop kun je een koppelstukje kopen plus een aanvullend gewenste netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e, dan ben je er ook. Stel je hebt nog 5 meter ongeveer extra nodig, dan koppelstukje + 5 meter kabel, klaar is kees.

 


Het verdient niet de voorkeur, zo'n koppelstukje. En al helemaal niet tussen het glasvezelkastje en het modem. Maar het zal waarschijnlijk wel goed functioneren. 

Maar ik vermoed dat die kabel door een pijpje in de muur of vloer moet. Of niet @Roy1708 ?


Als u met 0800-0402 belt en aangeeft dat het niet lukt om zelf aan te sluiten krijgt u kosteloos een installatiemonteur. Vaak is er vanuit de meterkast 1 of meerdere loze leidingen naar de woonkamer. Da  hoeft u de kabel ook niet te zien. 

Als u het graag via het forum regelt moet u zorgen dat uw forumprofiel volledig is ingevuld. Dan reageert een moderator gebruikelijk binnen 1 a 2 dagen.


@Nick83 Het moet inderdaad door een pijpje in de muur getrokken worden denk ik!


@Ik_Hussel Ik heb al meerdere keren contact gehad met de klantenservice. telkens verwijzen ze mij door naar KPN netwerk die vervolgens 300 euro vragen om langs te komen. ik verwacht inderdaad wel een loze leiding die gebruikt zou kunnen worden. ALs via deze weg een servicemonteur geregeld kan worden Heel Graag! Ik wacht even de reactie af. Bedankt voor jullie reacties!


@Ik_Hussel Ik heb al meerdere keren contact gehad met de klantenservice. telkens verwijzen ze mij door naar KPN netwerk die vervolgens 300 euro vragen om langs te komen. ik verwacht inderdaad wel een loze leiding die gebruikt zou kunnen worden. ALs via deze weg een servicemonteur geregeld kan worden Heel Graag! Ik wacht even de reactie af. Bedankt voor jullie reacties!

KPNNetwerk gaat over de glasvezel, een verplaatsing van het glasvezel begint inderdaad bij €300. De installatie van uw diensten worden daarintegen gedaan door de provider KPN. Als u hun belt op 0800-0402 en aangeeft dat het glasvezel verkeerd zit of je dat verplaatst wilt hebben sturen ze je inderdaad door. Maar een slimme keuze om te wachten op de moderator, die zijn erg goed in hun werk als je je forumprofiel hebt ingevuld.


@Ik_Hussel Heb ik mijn profiel zo ver voldoende ingevuld? 


@Ik_Hussel Heb ik mijn profiel zo ver voldoende ingevuld? 

Hallo @Roy1708 dat kan @Ik_Hussel niet zien, hij is geen moderator, maar een KPN-medewerker die hier op persoonlijke titel reageert.

In je profiel moet minimaal staan je NAW-gegevens, je klantnummer(s) en de laatste 4 cijfers van je IBAN

 


Welkom @Roy1708 en bedankt oor het invullen van je profiel. Ik zie dat de diensten al actief zijn en ben benieuwd wat je precies aan wilt sluiten (TV, PC, etc). Zou je daar nog wat meer over kunnen vertellen?


@Frenk_  hallo Frenk, we hebben nu het modum  in de meterkast gezet hierdoor is de verbinding heel slecht in de huiskamer(meterkast is een stuk buiten het appartement) daarnaast kunnen we hierdoor de televisie niet aansluiten! Mijn vraag is of er een langere kabel getrokken kan worden vanuit meterkast  naar woonkamer */- 20 meter?


Dankjewel voor de toelichting! In dat geval kan je beroep doen op onze servicemonteur omdat dit niet onder de installatiegarantie valt. Dit is handig wanneer je het zelf niet aan wilt leggen.

Mocht je een beetje thuis zijn in het aanleggen van kabels dan kan je vrij goedkoop een kabel van 20 meter kopen en deze naar eigen wens aanleggen/wegwerken. 😊