Skip to main content

Veel dank voor de rode kabel, maar hij is maar 90 centimeter lang! 

De afstand naar de KPN modem is 8.5 meter. Het is onmogelijk de modem te verplaatsen. 

KPN monteur komt op 17/11. Heeft hij een lange kabel bij zich?……………

Mijn klantnr: ***

KPN mail bericht:

Vervangende apparatuur
Door de aanpassing van uw verbinding hebt u nieuwe apparatuur nodig. Dit ontvangt u op:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX AMSTERDAM
U ontvangt de volgende apparatuur:
------------------------------------Rode ethernetkabel
Uw afspraak met onze KPN monteur


Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen. Deze aanpassing is gratis, omdat u dat niet zelf kunt doen. We hebben voor u al onderstaande afspraak met onze monteur gemaakt.
Datum: 17 november 2021
Begintijd: tussen 08:00 en 10:00 uur
Eindtijd: kan later zijn dan 10:00 uur.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Mijn verzoek:

Hoe kan ik een 8.5 meter (of 10 meter) glasvezel kabel krijgen, dat ik kan genieten van de KPN glasvezel snelheid? Veel dank.

Mijn

mail: ***

 

Admin: privégegevens verborgen i.v.m. privacy

Graag persoonlijke gegevens zo snel mogelijk verwijderden ivm de kans op misbruik op dit openbare forum. In het profiel kunt u persoonlijke gegevens kwijt die grotendeels alleen voor KPN medewerkers zichtbaar zijn.


Veel dank Jeroen!!!!

 

Betje stom!!!

==============================


Effe naar de media winkel gaan en 10m UTP kabel halen is toch niet zo moeilijk?
Ben je minder voor kwijt dan dat je een monteur laat komen voor 60 eu voorrijkosten + materiaal


Effe naar de media winkel gaan en 10m UTP kabel halen is toch niet zo moeilijk?
Ben je minder voor kwijt dan dat je een monteur laat komen voor 60 eu voorrijkosten + materiaal

Hebben we het hier over UTP of over een glasvezelkabel? Daarover heeft @aansluiting box het namelijk. Wat betreft UTP ben ik het overigens volledig met je eens. 

 

EDIT: topicstarter heeft het over de rode kabel tussen aansluitpunt en modem. UTP dus. Inderdaad niet het risico lopen dat de monteur die niet heeft en dus zelf even een winkel binnen stappen (of online). Voor een paar euro ben je klaar.


Toch wordt duidelijk vermeld dat het om het rode UTP kabeltje gaat wat te kort is.
@SledgehammerNL 


Als ik het zo lees komt er sowieso al een monteur om de installatie op glasvezel uit te voeren. De monteur zou hier echt wel de spullen voor moeten hebben, ook die 8.5 meter UTP.


Toch wordt duidelijk vermeld dat het om het rode UTP kabeltje gaat wat te kort is.
@SledgehammerNL

Vandaar mijn EDIT misschien?


Veel dank NHendriks 🙏‼️

Ik ga voor de monteur wachten…………….

           Trouwens, kan ik een gewone/bestande (DSL) kabel gebruiken voor glasvezel gebruiken, zonder verlies van snelheid/kwaliteit? 

============================


Ik zie dat ik heb een Cat6a of Cat7 kabel nodig. Klopt dat? 

Welke moet ik kiezen? 

Veel dank community!! 


Ik zie dat ik heb een Cat6a of Cat7 kabel nodig. Klopt dat? 

Welke moet ik kiezen? 

Veel dank community!! 

Vanaf Cat 6 is de komende jaren voldoende. Wil je echt toekomst bestendig zijn dan Cat7 (nu je toch bezig bent) Overigens zal de monteur waarschijnlijk 5e of 6 bij zich hebben (aanname)


Ik zie dat ik heb een Cat6a of Cat7 kabel nodig. Klopt dat? 

Welke moet ik kiezen? 

Veel dank community!! 

Vanaf Cat 6 is de komende jaren voldoende. Wil je echt toekomst bestendig zijn dan Cat7 (nu je toch bezig bent) Overigens zal de monteur waarschijnlijk 5e of 6 bij zich hebben (aanname)

=======================

Ik heb deze site bezocht https://www.utp-kabel.nl/cat7-kabels/ (ik maakt geen reclame!!), en daar ik zie dat ik kan alles vinden. Veel dank voor de advies.

Fijne avond.

=============================================


Veel dank community!!

                     Jullie hebben mij hele goede en bruikbare adviezen/tips gegeven!

Ik sluit deze verzoek/vraag. 16/11/2021.

=====================================


Hallo @aansluiting box de kwaliteit van de LAN-kabel moet minimaal CAT5e, zijn, beter nog CAT6(a).

CAT7 is ‘overkill’ en geeft juist vaak veel problemen, zonde van het geld dus.

 

 


Jammer dat KPN geeft allen een 90 cm kabel, het is een lachertje…...:laughing:

KPN is heel groot en efficiënt bedrijf, en ik dank, dat ze kunnen aan de KPN klanten meer SERVICE geven, door een Cat6a kabel op lengte aan te bieden aan de KPN klanten, tegen de kostprijs + een kleine winst marge %, of een overeenkomst aan te sluiten met een bedrijf dat KPN klanten kunnen KORTING krijgen, ellen voor de Cat6a op maat kabel. 

-------------> Ik moet nu twee kabels kopen, een van het KPN contact punt naar de PC (hier heb ik 1.5 meter kabel nodig) + een van het contact punt naar de modem (hier heb ik 8.5 meter nodig).

 

🔔🔔 Wat moet ik doen met de 90 cm KPN Kabel?………… Ik geef hem cadeau! 🔔🔔

………………. Jammer dat bij Kon. KPN dit SERVICE is niet te krijgen………... :cry:   

                      Van de community ik heb goede service gekregen!, veel dank!! 

==================================


KPN is heel groot en efficiënt bedrijf, en ik dank, dat ze kunnen aan de KPN klanten meer SERVICE geven, door een Cat6a kabel op lengte aan te bieden aan de KPN klanten, tegen de kostprijs + een kleine winst marge %

Dat kan ook. Dan had u gewoon de monteur af moeten wachten. Maar kennelijk zat u op hete kolen ofzo...


In hoofdletters typen is echt niet nodig. Naast het advies dat meerdere klanten u hebben gegeven zie ik twee zaken.

1. U verwacht dat u een kabel op maat krijgt. Elke woning is anders en in veel woningen zit de router in de meterkast en is een meter voldoende.

 

2. Waarom niet gewoon de monteur afwachten?


Op dit moment heb ik twee volle dozen en een halve doos cat5e kabel in me bus. Dat is 305+305+100 meter. Ik gok dat de meeste monteurs ook wel 2 doze op voorraad heeft. Die 8,5 meter hadden wij zonder moeite kosteloos voor je geplaatst als je dit niet zelf had gekocht.

 

Ik had die ene dag even afgewacht en al helemaal geen kritiek geuit naar kpn. Want naast de monteur had een moderator hier je een 100% kortingcode voor een ethernet kabel met lengte naar keuze kunnen geven om te besteden op apparatuurvoorthuis.kpn.com


Ik begrijp het eigenlijk helemaal niet meer. Eerst stel je een vraag en krijg je mooi advies waarin duidelijk wordt dat een monteur dit voor je kan regelen en dan sluit je af met een sneer naar KPN. Jammer dit.


Hoi Allemaal,

Hier heeft jaren geleden een monteur alles aangesloten.
!0 meter naar boven getrokken door bestaande leiding.
9 meter van gangkast (modem) naar huiskamer door bestaande leiding.

Twee tv's aangesloten 2 pc's aangesloten.
Alles netje weggewerkt.
Kosten geen.
Logisch als je voor een A merk als KPN gaat.

Prima vakman en erg fijn in de omgang.
Mag morgen weer komen, gewoon voor de koffie.:wink: 

Moet mijn eerste storing van KPN nog tegenkomen.
Vanaf 2017.

Eigen geproduceerde storingen wel natuurlijk, maar ja dan moet je er ook maar afblijven.
Gelukkig hebben we een IT Docent in de familie. Met andere woorden we hebben een Luuk.:sunglasses:
 


1. U verwacht dat u een kabel op maat krijgt. Elke woning is anders en in veel woningen zit de router in de meterkast en is een meter voldoende.


==================================================================

Beste Jeroen,

Mijn router/modem zit in de woonkamer, De ‘oude' KPN aansluiting zit ook in de woonkamer. De nieuwe GV aansluiting witte kast is ook in de woonkamer, maar aan de andere kant van het kamer ver weg van de router/modem. 

Sorry Jeroen

Mijn excuses Jeroen, maar ik was een beetje in “paniek”. :sweat: Misschien te veel!

            KPN is een TOP bedrijf, daarom ben ik ook overgestapt van mijn huidige provider naar KPN. 

Ik bezit zelfs ook aandelen van Koninklijke KPN, omdat ik geloof in dit bedrijf, en de koers nu is heel laag € 2,64/€ 2,65 (KPN is ondergewaardeerd) voor zo een TOP bedrijf. 

Fijne avond.

----------------------------------------------------------------------------------

2. Waarom niet gewoon de monteur afwachten?

 


Nogmaals KPN weet niet hoe u het huis heeft ingericht. Ga een goed boek lezen, rustig worden en straks genieten van je abbonement. De dikke letters, kleurtjes en ga zo maar door snap ik echt niet. Duidelijker wordt het er niet van.

O ja, ik zeg niet dat bij u de aansluiting in de meterkast zit. Ik zeg dat deze aansluiting vaak in de meterkast zit en daarom een kabel van 90 cm helemaal niet gek is om standaard mee te leveren.


Als ik het zo lees komt er sowieso al een monteur om de installatie op glasvezel uit te voeren. De monteur zou hier echt wel de spullen voor moeten hebben, ook die 8.5 meter UTP.

Inderdaad ja ff kabel trekken en rj45 stekkers aan knijpen testen en aansluiten en klaar 

@aansluiting box en als er toch al een monteur komt zal deze er voor zorgen dat u een verbinding krijgt met het kpn netwerk 

 

 


Ook mijn rode kabel is te kort (50 cm te kort). Mijn experiabox staat nl., op advies van KPN, buiten de meterkast. Ik heb de monteurs van de glasvezel gevraagd rekening te houden met de lengte van de rode kabel. Dit hebben ze niet gedaan. Ik kreeg vervolgens een mail hoe alles moest worden aangesloten met daarin tevens vermeld dat ik een langere kabel kan bestellen bij apparatuurvoorthuis.kpn.com. Er is echter geen mogelijkheid om een langere cat. 6 Utp kabel te bestellen. Dat vind ik op zich opmerkelijk omdat je er vanuit gaat dat je nu een aanpassing aan het netwerk krijgt dat op de toekomst is voorbereid. Om nu weer een cat. 5 kabel aan te sluiten lijkt mij dus geen goede keuze. Ik hoop dat er toch nog een mogelijkheid komt om b.v. een cat. 6 kabel te kunnen krijgen van 2 meter lengte.


Hallo @Hh003 , gewoon even bellen met 0800 0402 en zeggen dat je rode kabel tekort is, ze sturen dan een langere op, gratis.

 

 


 

Er is echter geen mogelijkheid om een langere cat. 6 Utp kabel te bestellen. Dat vind ik op zich opmerkelijk omdat je er vanuit gaat dat je nu een aanpassing aan het netwerk krijgt dat op de toekomst is voorbereid.

De cat 5e label kan 1000 mbit aan. Dat is precies de maximale snelheid van de Experiabox/KPN Box. Die kan ook niet sneller. Waarom zou dat kabeltje sneller moeten kunnen en op de toekomst voorbereid moeten zijn als de Experiabox of KPN Box dat ook niet kan / is?