Skip to main content

Veel dank voor de rode kabel, maar hij is maar 90 centimeter lang! 

De afstand naar de KPN modem is 8.5 meter. Het is onmogelijk de modem te verplaatsen. 

KPN monteur komt op 17/11. Heeft hij een lange kabel bij zich?……………

Mijn klantnr: ***

KPN mail bericht:

Vervangende apparatuur
Door de aanpassing van uw verbinding hebt u nieuwe apparatuur nodig. Dit ontvangt u op:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX AMSTERDAM
U ontvangt de volgende apparatuur:
------------------------------------Rode ethernetkabel
Uw afspraak met onze KPN monteur


Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen. Deze aanpassing is gratis, omdat u dat niet zelf kunt doen. We hebben voor u al onderstaande afspraak met onze monteur gemaakt.
Datum: 17 november 2021
Begintijd: tussen 08:00 en 10:00 uur
Eindtijd: kan later zijn dan 10:00 uur.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Mijn verzoek:

Hoe kan ik een 8.5 meter (of 10 meter) glasvezel kabel krijgen, dat ik kan genieten van de KPN glasvezel snelheid? Veel dank.

Mijn

mail: ***

 

Admin: privégegevens verborgen i.v.m. privacy

 

Er is echter geen mogelijkheid om een langere cat. 6 Utp kabel te bestellen. Dat vind ik op zich opmerkelijk omdat je er vanuit gaat dat je nu een aanpassing aan het netwerk krijgt dat op de toekomst is voorbereid.

De cat 5e label kan 1000 mbit aan. Dat is precies de maximale snelheid van de Experiabox/KPN Box. Die kan ook niet sneller. Waarom zou dat kabeltje sneller moeten kunnen en op de toekomst voorbereid moeten zijn als de Experiabox of KPN Box dat ook niet kan / is?

Experiaboxen hebben geen eeuwig leven. Op enig moment wordt die vervangen voor een toestel dat hogere snelheden aan kan. De kabel is dan de bottleneck.


Op dit moment heb ik twee volle dozen en een halve doos cat5e kabel in me bus. Dat is 305+305+100 meter. Ik gok dat de meeste monteurs ook wel 2 doze op voorraad heeft. Die 8,5 meter hadden wij zonder moeite kosteloos voor je geplaatst als je dit niet zelf had gekocht.

 

Ik had die ene dag even afgewacht en al helemaal geen kritiek geuit naar kpn. Want naast de monteur had een moderator hier je een 100% kortingcode voor een ethernet kabel met lengte naar keuze kunnen geven om te besteden op apparatuurvoorthuis.kpn.com

inderdaad na een belletje kreeg ik gratis een langere UTP kabel van 10 mtr:smiley:


 

Er is echter geen mogelijkheid om een langere cat. 6 Utp kabel te bestellen. Dat vind ik op zich opmerkelijk omdat je er vanuit gaat dat je nu een aanpassing aan het netwerk krijgt dat op de toekomst is voorbereid.

De cat 5e label kan 1000 mbit aan. Dat is precies de maximale snelheid van de Experiabox/KPN Box. Die kan ook niet sneller. Waarom zou dat kabeltje sneller moeten kunnen en op de toekomst voorbereid moeten zijn als de Experiabox of KPN Box dat ook niet kan / is?

Experiaboxen hebben geen eeuwig leven. Op enig moment wordt die vervangen voor een toestel dat hogere snelheden aan kan. De kabel is dan de bottleneck.

Vast wel. Ooit in de toekomst. Misschien over 20 jaar pas. Dan krijg je gewoon weer alsnog een geschikte kabel van KPN. En de huidige kabel, als die überhaupt nog goed is want ook kabels hebben het eeuwige leven niet, die gebruikt je dan gewoon weer elders in het netwerk. Want lang niet alle apparaten hebben +1000 mbit nodig. Ook over 20 jaar niet.


Toekomstvisie top


Beste Wensen voor 2022!  🟩

KPN is een prima bedrijf! 

                    Langzaam maar ZEKER het aandeel van KPN stijgt op de beurs! 

Fijne avond.

========================