Skip to main content
Antwoord

Meer dan 1 jaar bezig om glasvezel te krijgen

• July 18, 2025
  • 4 reacties
  • 132 keer bekeken

Beste community, 

Ik ben inmiddels zowel via Odido en KPN bijna een jaar bezig om glasvezel aan te vragen.

De aansluiting is in de Haagse wijk Segbroek Cluster A.  In de wijk waar ik woon ligt een functioneel glasvezelnetwerk van Future-proof urban investments | Primevest Capital Partners

Mijn buren links en rechts hebben een functionele glasvezelverbinding, onder andere bij KPN, ~10 maanden geleden aangelegd. Mijn status geeft aan ‘niet beschikbaar’. Computer says No. Zou overigens op 3 juni 2024 gereed hebben moeten zijn.

Ik ben inmiddels met de hele wereld bezig  geweest na doorverwijzingen door Odido en KPN, met Primevest,  Volker Wessels Telecom, Hanab, Open Dutch Fiber, Slim Infra BV in willekeurige volgorde. Niemand kan en/of wil iets.

KPN en Odido komen met prachtige aanbiedingen en beloven installatie datums op korte termijn.

Consumenten bedrog wat eigenlijk gemeld zou moeten worden bij instanties zoals Kassa, Radar, Consumentenbond of de Autoriteit Consumen & Markt. Voer voor een mooie NPO documentaire of misschien wel het Ministerie van Economische Zaken die natuurlijk mede verantwoordelijk is voor deze ondoorzichtige puinzooi in de wereld van FttH. Tijd voor kamervragen.

KPN lijkt de grootste beperkende factor te zijn na overname van Primevest en gooit alles op slot. VTW wil wel maar krijgt geen toestemming van KPN.

Wat een ongelovelijk puinhoop. Alles wat ik vraag is om een goedkeuring van zodat de installateur de glasvezel uit de stoep kan halen, door de reeds aanwezige mantelbuis wil trekken om binnen af te monteren. Daarna wat magic in de schakelkast. Half dagje werk,waar ik ook voor had willen betalen. Maar het kan niet.

KPN verwijst me nu naar Ziggo . Misschien is dat wel het beste.

Of heeft er nog iemand een briljant idee om alsnog glasvezel te krijgen? 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Marten73 . Welkom hier.

Je bent hier bij de KPN Community.  Dit forum is een plek waar klanten met KPN diensten vragen kunnen stellen aan andere KPN klanten en geïnteresseerden.  

Zo te lezen gaat het bij jou om de fysieke aanleg van glasvezel.  

Erg jammer om te lezen dat dat niet wil vlotten maar het is niet iets waar ik je bij kan helpen.  Dit zijn zaken die door KPNNetwerk afgehandeld worden.  Als ik je verhaal goed lees heb je dit ongetwijfeld al geprobeerd maar toch nog maar even ten overvloede: https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk

Als jij daar je vraag stelt, zou je een duidelijk antwoord mogen verwachten waarom er wel of geen glasvezel bij jou mogelijk is.  

4 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 22, 2025

Hoi ​@Marten73 . Welkom hier.

Je bent hier bij de KPN Community.  Dit forum is een plek waar klanten met KPN diensten vragen kunnen stellen aan andere KPN klanten en geïnteresseerden.  

Zo te lezen gaat het bij jou om de fysieke aanleg van glasvezel.  

Erg jammer om te lezen dat dat niet wil vlotten maar het is niet iets waar ik je bij kan helpen.  Dit zijn zaken die door KPNNetwerk afgehandeld worden.  Als ik je verhaal goed lees heb je dit ongetwijfeld al geprobeerd maar toch nog maar even ten overvloede: https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk

Als jij daar je vraag stelt, zou je een duidelijk antwoord mogen verwachten waarom er wel of geen glasvezel bij jou mogelijk is.  

• Topper
  • August 27, 2025

@Erwin van KPN Het verhaal van ​@Marten73  herken ik volkomen. Ook ik wacht al jaren op glasvezel. Ik had in 2020 ervoor kunnen kiezen om mijn KPN abonnementen op te zeggen en over te stappen naar T-Mobile. Niet gedaan omdat ik bij KPN wil blijven. Sinds de overname van het PrimeVest netwerk door KPN kan ik nu ook niet meer overstappen naar Odido (T-mobile). KPN heeft ervoor gezorgd dat klanten niet meer wegkunnen. In maart maart 2024 een brief gestuurd dat we binnenkort glasvezel krijgen en sindsdien is het …. stil. 

Je verwijst naar KPNNetwerk. Daarmee heb ik meermaals contact gehad (telefonisch en mail). Op mails geen reacties. Telefonisch het verhaal van Marten73. 

Als klant van KPN heb ik geen contract met KPNNetwerk maar met KPN. Daarom lijkt het mij terecht dat in deze community de vraag wordt gesteld wanneer eindelijk ruim 17.000 huishoudens in de wijk Segbroek de beloofde glasvezelaansluiting krijgen? Bij wie (van KPN) kan worden aangekaart dat 17.000 huishoudens geen glasvezel kunnen bestellen terwijl de mantelbuizen als sinds 2018 in de straat ligt?

Graag jouw hulp hierbij. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 27, 2025

De provider kpn waar dit forum heeft niets met de aanleg van glasvezel. Daarvoor moet u echt bij kpnnetwerk zijn. Ze moeten van de acm strikt gescheiden werken. Zie het als het electriciteitsnetwerk. De energie wordt geleverd door de energiemaatschappij over de kabels van de netwerkbeheerder zoals bijvoorbeeld Stedin. Helaas vanwege de krapte op de arbeidsmarkt moeten alle planningen opnieuw gepland worden. Er zijn gewoon geen mensen.

• Topper
  • August 27, 2025

@Joep1965 Concept is mij bekend. Als KPN klant lees ik in dit artikel (https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/alles-over-glasvezel/segbroek) geen onderscheid tussen KPN en KPNNetwerk. Ook in de ontvangen brief (zie foto) wordt niet verwezen naar KPNNetwerk.

Als klant van KPN wil ik daarom niet verwezen worden naar de achterliggende wholesalepartij. Desondanks toch zelf meerdere keren contact opgenomen met KPNNetwerk en wordt idd verwezen naar Hannab, naar VolkerWessels etc. Of geen reacties op mails. Via 0800-0802 ook geen hulp.

Zelfs de optie check je status op de website geeft geen duidelijkheid. Op een specifieke huisnummer met postcode 2566AM wordt al sinds januari van dit jaar gemeld dat de woning binnen 4 weken wordt aangesloten. 

In mijn beeld zou iemand van KPN provider hiermee aan de slag moeten richting KPN Netwerk. Zie deze post daarom als een grote HELP-vraag. Wie van KPN zorgt ervoor dat alle bewoners van Den Haag Segbroek worden geïnformeerd over de status? Het is nu al ruim anderhalf jaar stil.