Skip to main content

Volgens info van de consumentenbond zouden koper verbindingen per 22/02/2023 worden opgeheven.

Ik maak tot op heden nog probleemloos gebruik van een koperverbinding.

Wie kan mij even bijpraten in deze.

In gebieden waar kpn inmiddels via glasvezel kan leveren gaat koper uit inderdaad. Maar er is dan wel een overgangs periode van 3 jaar vanaf de ingebruikname van het glasvezel in zo'n gebied.

Op ODF en Delta Fiber levert kpn niet. Zolang daar geen '’eigen glasvezel” ligt blijft koper daar aan.

Ook in gebieden waar kpn wel op glasvezel levert naar de gebruiker een eigen bijdrage aan de glasvezelboer moet betalen blijft koper aan.

In het eerste gebied dat aan de voorwaarde voldoet (er is nu 3 jaar glasvezel beschikbaar voor kpn) is kpn nu begonnen met uitschakelen koper.

https://dvhn.nl/binnenland/KPN-start-met-uitschakelen-koperkabels-bij-pertinente-weigeraars-28255428.html


Bovendien bestaat er niet 1 specifieke datum waarop koper uitgezet word. Die datum is overal anders. 

Waar heeft u de informatie van de consumentenbond gelezen? Op hun website? Kunt u een link plaatsen? 


Hallo Peter,

Er word hier ook glasvezel aangeboden maar daarvoor wordt een extra bijdrage van €10,= gevraagd.

Ik ga er derhalve van uit dat “koper” gehandhaafd blijft.

Dank voor de info,

Prettige avond.


Bovendien bestaat er niet 1 specifieke datum waarop koper uitgezet word. Die datum is overal anders. 

Dit klopt inderdaad en dan verschilt het niet alleen per regio maar ook per adres. Wil er wel aan toevoegen dat als er eenmaal op glasvezel geleverd is binnen de drie jaar na oplevering van glasvezel koper per direct uit gaat voor dat adres en er ook niet meer op besteld kan worden, ook niet bij andere providers.

 

Hallo Peter,

Er word hier ook glasvezel aangeboden maar daarvoor wordt een extra bijdrage van €10,= gevraagd.

Ik ga er derhalve van uit dat “koper” gehandhaafd blijft.

Dank voor de info,

Prettige avond.

Dat bedrag ken ik niet voor eigen bijdrages. Wie heeft er daar glasvezel aangelegd? Verder zal KPN per mail of brief informeren over ‘koper uit’ als dat van toepassing is. 


Een tientje? Is dat eenmalig of het maandelijkse bedrag? @Harm Salomons 

Als het eenmalig is zou ik over naar glasvezel daar niet voor laten. 


Dit bericht zit in een e-mail van de consumentenbond dd 19-02-2023.

Waar moet ik de link naar doorsturen?

Ik ben niet zo thuis in dit soort zaken.

 


Elke maand, dus best de moeite vind ik.


Dat is de eerste keer dat ik iets hoor over een maandelijkse toeslag om op glasvezel geleverd te krijgen bij KPN. Wie heeft glasvezel daar aangelegd?


Geen idee, was reeds uitgevoerd voor dat wij het huis kochten.


Ik wil het hier graag bij laten en zie wel wat de toekomst brengt.

nogmaals vriendelijk dank.

Vr.Groet Harm Salomons.


Bovendien bestaat er niet 1 specifieke datum waarop koper uitgezet word. Die datum is overal anders. 

Waar heeft u de informatie van de consumentenbond gelezen? Op hun website? Kunt u een link plaatsen? 

https://www.consumentenbond.nl/internet/kpn-vervangt-kopernetwerk-voor-glasvezel

Er staat op de CB website vanaf en niet per:

KPN is druk bezig met de aanleg van glasvezel. Het glasvezelnetwerk moet het kopernetwerk vervangen. Vanaf 22 februari 2023 gaat de koperlijn uit op plaatsen waar glasvezel ligt.

en dit:

Als je al glasvezel internet gebruikt merk je er niets van als KPN de koperlijn uitzet. Als dat niet het geval is, dan kom je in het slechtste geval zonder internet te zitten. Het kan dan 2 tot 6 weken duren voordat je opnieuw aangesloten bent op vast internet.

Om dat te voorkomen heeft KPN op meerdere momenten contact gezocht met hun klanten. Ook de providers die leveren op het netwerk van KPN hebben dat gedaan. Het uitzetten van de koperlijn zou dus niet voor problemen moeten zorgen.


Geen idee, was reeds uitgevoerd voor dat wij het huis kochten.

Vul even je woonplaats in in je profiel. Want daar wil ik wel even op googlen.

https://forum.kpn.com/settings/profile

 


Hoi @Harm Salomons .  Welkom op het forum.

Er is al een hoop informatie gegeven. Kun je hier mee uit de voeten? Mocht je mijn hulp nodig hebben, laat maar weten!