Skip to main content

Beste KPN,

Ik wil graag mijn ontevredenheid uiten over mijn recente overstap naar KPN vanaf T-Mobile. Helaas heb ik sinds dag één al verschillende internetproblemen ervaren, wat me behoorlijk frustreert.

Ik woon in een nieuwbouwwoning waarbij mijn modem altijd hoog in de meterkast heeft gehangen. Mijn versterker maakt verbinding met de modem en de modem maakt vervolgens verbinding met mijn verdeler. Vanuit de verdeler lopen verschillende CAT 6 kabels via loze leidingen naar mijn smart-tv, PS4 en KPN TV-box.

Hier zijn de problemen die ik ondervind:

  1. Met T-Mobile behaalde ik via een bedrade verbinding 270-290 Mbps op de PS4. Met de KPN Box 12 haal ik echter slechts 80 Mbps. Dit enorme verschil verbaast me en ik begrijp niet waarom de internetsnelheid zo afneemt bij de overstap naar KPN.

  2. Op de begane grond heb ik uitstekende wifi-verbinding met snelheden tot 800 Mbps op mijn smartphone en laptop via de KPN Box 12. Dat is beter dan bij T-Mobile en daar geef ik jullie ook graag de credits voor. Echter, zodra ik naar de eerste verdieping ga, daalt de snelheid drastisch naar slechts 80 Mbps. Tijdens videocalls val ik regelmatig weg (minimaal 3x in binnen een half uur). In de slaapkamer is het wifi-signaal bijna niet aanwezig en valt het zelfs weg. Dit belemmert mijn dagelijkse activiteiten en is zeer frustrerend.

  3. Daarnaast heb ik al meerdere keren mijn modem gereset, omdat ik mijn netwerknaam en wachtwoord wilde wijzigen (ja ik weet zeker dat ik mijn wachtwoord goed heb overgenomen/ingevoerd). Helaas kon ik vervolgens niet inloggen, waardoor ik geen toegang had tot mijn eigen netwerk. Dit probleem zou niet mogen optreden en ik verwacht een betrouwbare en probleemloze ervaring bij het gebruik van mijn internetverbinding.

Ik ben teleurgesteld dat de internetsnelheden zoveel verschillen tussen bedraad en onbedraad, en dat T-Mobile in het verleden wel zonder problemen kon voldoen aan mijn behoeften. Ik vraag me af waarom KPN niet dezelfde prestaties levert en waarom deze problemen überhaupt optreden.

Ik zou graag echte oplossingen willen ontvangen in plaats van de standaard antwoorden of oplossingen die me tot nu toe weinig hebben geholpen. Ik hecht veel waarde aan een stabiele en snelle internetverbinding, vooral gezien mijn eerdere ervaringen met T-Mobile.

Ik vertrouw erop dat jullie als gerenommeerde internetprovider serieus naar mijn zorgen zullen kijken en proactief stappen zullen ondernemen om deze problemen op te lossen. Ik hoop op een positieve en bevredigende oplossing, zodat ik kan genieten van de internetdiensten waarvoor ik betaal.
 

Met vriendelijke groet, 

Deniz

Correctie: de cat 6 kabel gaat via een loze leiding naar mijn switch*


Hoi @Deniz85, welkom op ons forum!
Dit is zeker geen goed begin zo!
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat je via Wifi 800Mb/s haalt en via de kabel maar 80MB/s, kun je daar ook eens andere kabel voor gebruiken? Gebruik je toevallig ook iets van wifiversterkers of Superwifi punten boven die je op je switch hebt aangesloten? Als die maar 80Mbit/s binnenkrijgen zou dat er voor kunnen zorgen dat je boven ook maar 80MB/s via Wifi haalt.

Had je hierover ook al eens met ons gebeld op 0800-0402? Mijn collega's kunnen op afstand ook altijd even meekijken!

Als het niet zo'n haast heeft denken de community en ik hier ook graag even met je mee, ik ben dan wel benieuwd hoe je je netwerk precies ingericht hebt en wat voor apparatuur je gebruikt.

Ik heb hier ook nog een paar handige artikelen over: