Skip to main content
Vraag

Melding dat communicatie faalt met Sneller Internet Buitengebied modem

• March 1, 2026
  • 4 reacties
  • 45 keer bekeken

Ik heb Internet Buitengebied met een KPN buitenmodem (Fast 4360 Air) aangesloten op mijn Experia Box V10 via de WAN-poort.

Het buitenmodem heeft goed 4G signaal en alle lampjes branden normaal. Toch krijg ik in de router de melding dat de internet buitengebied dienst wel geactiveerd is, maar dat de communicatie faalt.

Hierdoor werkt internet niet via het buitengebied modem, maar lijkt de Experia Box over te schakelen op zijn eigen 4G fallback. Op sommige apparaten krijg ik ook een DHCP foutmelding.

Ik heb al:
- De kabel in de WAN-poort gestoken
- Modems opnieuw opgestart in de juiste volgorde
- Bekabeling gecontroleerd

Iemand een idee waarom de Experia Box geen verbinding krijgt met het buitengebied modem?

De melding in mijn router.

Internet Buitengebied

De internet buitengebied dienst is geactiveerd maar de communicatie faalt. Controleer of de internet buitengebied box correct is aangesloten en de SIM kaart bevat voor mobiele communicatie.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • March 1, 2026

je dient de 4G router op de LAN poort aan te sluiten, niet op de WAN poort. de WAN poort is bedoeld om de V10 op een glasvezel modem aan te sluiten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 2, 2026

Bedankt voor je reactie. Ik heb de internet voor buitengebied router nu aangesloten op een LAN poort. En de internet voor buitengebied router even gereset. 

Nu probeer ik internet via kabel te krijgen op mijn xbox.  Heb een kabel van de internet voor buitengebied router naar de xbox. Al doe ik Netwerkverbinding testen geeft hij aan, Alles is in orde. Uw console is verbonden met het internet.  Echter in het hoofdmenu van Netwerk geeft hij aan. Nat type: gemiddeld.  Dubbele NAT ontdekt. Moet ik dan wat veranderen aan de instellingen in de Xperia Box v10? 

Alvast bedankt

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 2, 2026

Het 4G buitengebied modem is enkel en alleen om extra data te leveren aan het modem, welke het kan doorsturen naar uw apparatuur. Een xbox direct aan het 4g buitengebied modem is dus niet de bedoeling.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 3, 2026

Oepsie dat wist ik niet. Ik heb de xbox rechtstreeks aangesloten op de v10 router en dat lijkt ook gewoon te werken.  Deze topic kan op slot, bedankt mensen. Â