Skip to main content

Beste, 

Sinds een aantal weken heb ik problemen met de server. Bij bepaalde websites (oa studie) krijg ik de melding “server reageert niet”. Wanneer ik de pagina via 4g benader doet dit het wel. Meermaals met KPN aan de lijn gehangen en volgende dingen geprobeerd 

  • Stekker uit modem 15 min > enkele uren succes, daarna zelfde probleem 
  • modem naar fabrieksinstellingen > enkele uren succes, daarna zelfde probleem 
  • via mijnmodem.kpn mijn IPv6 uitgezet > voor mijn laptop lijkt het probleem opgelost alleen nu kan ik met mijn telefoon niet meer op de WiFi. 

ik moet zeggen dat ik intussen redelijk gefrustreerd ben. Via de KPN klantenservice verwezen naar dit forum. 
Kan iemand mij helpen?! 

Marjo

Hoi en van harte welkom hier @MarjoTech!

Wat gek dat sommige sites het niet doen, terwijl ze via 4G wel werken. De verschillende adviezen die je hebt opgevolgd hebben tot nu toe helaas niet geholpen, lees ik. We helpen je hier graag verder. Welke Experia Box heb je? Maak het nog verschil of je via een ethernetkabel gebruik van internet maakt, of via WiFi - en via welke manier maak je gebruik van internet? Gebeurt dit op één of meerdere apparaten thuis? Als het om 1 apparaat gaat, dan raad ik je ook aan om het met een andere browser te proberen (denk aan Mozilla Firefox of Google Chrome bijvoorbeeld). 


Nou Alexandra, mijn ouders hebben precies hetzelfde probleem, zowel op mobiele telefoon of op de computer met het gebruik van edge zowel chrome, alleen op wifi is dit probleem, via bedraad internet op de pc is het probleem verholpen.. Dit hoort zo naar mijn mening niet te werken, is er een update in de router plaats gevonden?


@Stefan Meijer Dat is opvallend inderdaad. Hetzelfde speelt dus bij jouw ouders en beide via WiFi. Ik heb niet genoeg informatie om zo de oorzaak aan te wijzen. Welke Experia Box heb je, en welk type staat bij je ouders thuis? Aangezien het via WiFi speelt, raad ik je ook aan om onze Wifi Manager te doorlopen. Deze handige tool controleert je verbinding en stelt deze optimaal in. Ik ben benieuwd wat daar de uitkomst van is. Ik raad je ook aan om je ouders de Wifi Manager te laten doorlopen op hun aansluiting.


Ik heb gisteren de router opnieuw ingesteld met fabrieksinstellingen en daarna weer ingesteld voor ze ivm wachtwoorden etc.. en dat was de truc.. denk door de afgelopen update op hun v10a dat er iets mis gegaan is


@Alexandra hierbij antwoord op je vragen 

  • Ik heb een Experia box v10a 
  • via Chrome heb ik hetzelfde probleem 
  • dit is zowel op mijn laptop en telefoon als die verbonden zijn met wifi
  • bedraad internet kan ik helaas niet testen met een MacBook 

Via via had ik begrepen dat mijn fritzbox wifi versterker mogelijk ook voor dit probleem zorgt, dus die heb ik nu verwijderd. Dit leek goed te werken voor bijna een week, maar nu heb ik nog af en toe het probleem dat de server niet vindbaar is. Als ik dan 5 min wacht doet hij het weer. 
 

De WiFi manager heb ik geprobeerd te doorlopen, maar deze doet het niet wanneer ik dat probeer (intussen al 6x op wisselende tijdstippen geprobeerd) 

nog andere tips?!


@MarjoTech Dank voor het doen van alle testen en delen van de info! Dus het tijdelijk ontkoppelen van de wifi versterker heeft even geholpen, maar was de oorzaak dus niet lijkt het. Het is vooral gek dat 't soms voor komt en even later ook weer weg is. Kan je voor me proberen om op al je apparaten de tijdelijke internetbestanden, cookies en cache leeg te maken van de internetbrowsers? Dus even opschonen als het ware. Soms kunnen al deze bewaarde gegevens (wat automatisch op al je apparaten gebeurt) uiteindelijk voor wat moeilijkheden zorgen, waardoor websites niet goed meer inladen.