Skip to main content

Hallo, Wij hebben dit probleem ook al weken maar wel de V10 dus ben benieuwd waar het dan aan ligt. Server reageert niet, open Insta geen internetverbinding, ITV stil staand beeld maar geluid gaat wel door, vaag beeld, zwart beeld.

En dan heb ik vanwege WiFi problemen op zolder( thuiswerkplek) 3x KPN Super Wifi a €250 aangeschaft. Zit daar 2 tot 5 meter vandaan maar toch al dit gedonder. 

Wie heeft de oplossing?

Esther

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt afgesplitst van dit topic.

@Esther.hvdl Goedemorgen Esther, rot dat de verbinding niet goed werkt. Ik lees dat jij er niet op één apparaat last van hebt, zoals in het andere topic. We hebben een eigen topic voor je aangemaakt om je hier zo goed mogelijk mee te helpen.

Hoe gebruik je de internetverbinding, alleen via WiFi of ook via een internetkabel? In het eerste geval, hoe werkt de internetverbinding als je deze (eventueel tijdelijk) via een kabel test? Heb je één of meerdere tv-ontvangers in huis, en hoe zijn deze verbonden met de Experia Box? 


Beste Alexandra,

 

De problemen zit hem in het gebruik van ITV op 2 Ipads. Die gebruik je niet anders dan via Wi-Fi. Kan ik ook niet bekabeld aansluiten.

Ik heb 3 tv-ontvangers van verschillende merken. 1 rechtstreeks op de experia box en 2 via de KPN verbindingset. 

 

Esther


@Esther.hvdl Ah, dankjewel voor de extra uitleg! Het speelt dus op de iPads en gaat om de verbinding via WiFi. Werkt tv kijken (en andere functies) op de tv-ontvangers wel goed? 

Doordat WiFi draadloos is, is het vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen in je omgeving. Heb je onze WiFi manager al doorlopen, om de WiFi verbinding te optimaliseren? Je kan daarnaast ook de KPN Thuis app gebruiken om de SuperWiFi punten te beheren. Ik ben benieuwd naar wat dat voor je verbinding doet. 


Beste Alexandra, ik kan de KPN  manager niet meer zien zo vaak heb ik die de afgelopen weken gebruikt. As we  speak, loopt mijn IPad weer vast, zijn de beelden vaag etc terwijl mijn man gewoon tv zit te kijken via de Tv ontvanger.

Vanochtend liep mij  teams meeting tot 2x toe vast terwijl ik op 3 meter van het 3e Super Wifi punt zit. Als ik van zolder naar beneden loop, is de WiFi op de IPad weg. Nos laad niet en zo kan ik nog wel door gaan.

Het is meer dan frustrerend moet ik zeggen. Maar dat had je vast wel al door😉

Esther 


@Esther.hvdl eerst eens bij het begin beginnen: heeft u glasvezel? Of een DSL verbinding? Indien DSL, wat is de snelheid op uw adres volgens deze site? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

U heeft het over tv ontvangers van verschillende merken. Zit daar nog een Motorola bij?


Beste Nick83,

wij hebben geen Glasvezel, zie de sneldheid

en in de woonkamer staat een Arris, rechtstreeks aangesloten op het modem, Superwifi ook rechtstreeks op het modem net als de basis stekker van de verbindingsset ( van KPN ). Verder nog op de 1everdieping 2 tv-ontvangers aangesloten op de verbindingsset, 1 Arris en 1 Arcadyan  HMB2260.

modem staat open en bloot in de woonkamer net als 13 WiFi punt. Het is het de kermis met al die lampjes 🤣.

2e WiFi punt in onze slaapkamer 1e verdieping en 2e punt op de overloop op de tweede verdieping. Allen hebben een groen brandend lampje dus maken verbinding met elkaar. 
de superwifi hebben we uiteindelijk aangeschaft omdat wij alleen de originele internet aansluiting hebben midden op de woonkamermuur en verder nergens. Dat heb je nu eenmaal met oude huizen.

 

 

 


De snelheid beschikbaar op uw adres is hardstikke goed. De tv ontvanger die u bekabeld in de woonkamer heeft (dus niet via draadloze verbindingset aangesloten), heeft u daar ook problemen mee?


Nee, met mijn tv zelf is helemaal niets aan de hand. Het probleem zit hem in het kijken van ITV op IPad en op wegvallende WiFi ondanks Super WiFi punten op elke etage


@Esther.hvdl Dat betekent dat 't hem echt in de WiFi verbinding zit. Ik raad je aan om de SuperWiFi's te resetten en opnieuw in te stellen. Je kan daarvoor gemakkelijk de KPN Thuis app gebruiken. Ik ben benieuwd hoe het met de verbinding gaat nadat je ze opnieuw verbonden hebt.


Ik heb ze afgelopen weekend opnieuw geïnstalleerd en vooralsnog lijkt het beter te gaan.