Skip to main content

Verder verstrekken wij gratis Experia Wifi als de wifi niet in orde is, deze heb jij al van ons ontvangen begrijp ik. Deze apparaatjes werken exact hetzelfde als de SuperWifi punten, het wifi signaal wordt even goed verspreid door beide varianten, met dezelfde nieuwe Mesh technologie. Het verschil is dat je naast 1 op de Experia Box aangesloten versterker, bij SuperWifi andere versterkers draadloos kunt verbinden en dus overal in de woning neer kunt zetten zonder dat ze verbonden hoeven te zijn met de Experia Box. Doordat dit draadloos mogelijk is, zijn het vrij dure apparaten, die we niet aan elke klant kunnen verstrekken zonder bijbetaling. Als je dit artikel van de consumentenbond bekijkt, zie je wat meer uitleg over Mesh en zie je ook versterkers van andere merken en de prijzen die daarbij horen. Dan zijn die van ons best gunstig geprijsd :wink:

 

Goede middag,

 

Omdat ik interesse heb in superwifi kwam ik dit topic tegen. Ik heb zelf verschillende experia wifi's maar ik merk dat de apparatuur niet vlot (en soms helemaal niet vanzelf) overschakelt van de één naar de andere wifi experia.

Nou is mijn vraag niet zo zeer on topic, maar ik lees iets in je antwoord wat mij enigzins verbaasd. Naar mijn weten geven de experia wifi's GEEN  mesh netwerk. Als ik in mijn huis de wifi analizer gebruik dan zie ik bijvoorbeeld vier keer mijn netwerk staan. Ik dacht dat je bij mesh slechts een keer het netwerk zou zien.

Volgens mij is een netwerk met experia wifi's dus niet hetzelfde als een netwerk  met super wifi's.

 

Kun je dit uitleggen?

Alvast bedankt.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Ook bij mesh zie je elk punt staan in de WiFi analyzer.

Het woird "Mesh" word te pas en te onpas gebruikt. En nogal eens in de verkeerde context.

Want inderdaad, de Experia WiFi's ondersteunen geen mesh. Maar wel seamless roaming. En seamless roaming zorgt er voor dat je mobiele apparaat automatisch verbinding maakt met het punt wat het dichtste bij is. 

De SuperWiFi's en de Experia WiFi's werken samen in de zin van dat ze beiden seamless roaming ondersteunen.Â