Skip to main content

Heb een deurbel via WIFI, maar hij blijft constant de " verkeerde, verst weg "  mesh ronde schotel van de 2 beschikbare  kiezen… 

(De meterkast router is uitgezet door monteur,  dat zou interferentie kunnen opleveren....)

Hoe kan ik dat aanpassen ?  

U heeft 2 SuperWiFi's? Beide bekabeld aangesloten? Of staat de ene draadloos? 


2 superwifi 's...zonder kabels...


2 superwifi 's...zonder kabels...

Dat kan alleen bij de v10a. Heeft u die? En daarbij moet uiteraard het WiFi op deze Experiabox aan blijven. Hoe kan die anders communiceren met de SuperWiFi's? 


Oeps dat weet ik niet, ben niet thuis nu. Ik besef nu dat 1 super wifi is bekabeld, en 1 niet...en ik wil juist dat die niet bekabelde met de deurbel praat...


Heb een deurbel via WIFI, maar hij blijft constant de " verkeerde, verst weg "  mesh ronde schotel van de 2 beschikbare  kiezen… 

(De meterkast router is uitgezet door monteur,  dat zou interferentie kunnen opleveren....)

Hoe kan ik dat aanpassen ?  

Ingrijpen op een automatisch systeem is geen goed idee. Die deurbel zal hoogstwaarschijnlijk op 2.4GHz wifi zitten (langere afstanden) terwijl er ook 5GHz is. Kan zo maar zijn dat het algoritme uitgevonden heeft dat de situatie/allocatie die je vaststelt de beste is. Een deurbel heeft maar heel weinig capaciteit nodig (als geen constante videostreaming tenminste).

Als de deurbel verbindingsproblemen heeft en je daarom wilt ingrijpen, moet je of het algoritme veranderen of die superwifi’s uitzetten/wegdoen en handmatig je wifikanalen instellen met eigen apparatuur b.v. Het laatste dus, want jij kan niks aan dat voor klanten onbekende algoritme veranderen.


Yep...vermoedde al zoiets...dat ga ik niet doen 🙂 dank voor de tip


Yep...vermoedde al zoiets...dat ga ik niet doen 🙂 dank voor de tip

Ik heb hier een Eufy deurbel hangen. Mijn netwerk (AVM) kent 3 accesspoints. De mesh-functionaliteit regelt het verder. Soms zie ik dat de deurbel verbinding heeft met de dichtstbijzijnde AP en soms me de AP die het verst weg staat. Zoals @tmoesel aangeeft heeft een deurbel niet veel capaciteit nodig (zonder stream). Het switchen tussen de AP's en kiezen voor de beste optie is juist het voordeel van mesh. Lekker laten gaan dus. 


Ok duidelijk,  alleen als er aangebeld wordt via de langzame verbinding, is er teveel vertraging met belgeluid en spraak....


Ok duidelijk,  alleen als er aangebeld wordt via de langzame verbinding, is er teveel vertraging met belgeluid en spraak....

Ik weet niet wat je onder ‘teveel vertraging met belgeluid en spraak’ verstaat. Kan de deurbel op 5GHz wifi?


Nee, geen 5g helaas...na indrukken bel wel 20 seconden voordat de app reageert, spraak ook met vertraging...als hij de sterke super wifi pakt is het goed ...


Ik zal ermee moeten leven , maar dacht met.mesh iets goeds te hebben....🤭


Tja... dat is knap vervelend, maar je kunt er niets aan sturen.

Dit heeft niet zoveel met mesh te maken. Mesh is iets wat tussen WiFi punten onderling werkt. Niet op de verbinding naar de apparaten. De deurbel is niet verbonden via mesh ofzo. 

Waar het hierom draait is seamless roaming. Dat zorgt er voor dat elk apparaat verbonden is met het WiFi punt wat het dichtste bij is. Tenminste... dat zou zo moeten wezen. 


Ok...duidelijk  zo is het helaas…

Het stomme is dat de 2e superwifi, echt op 1,5  meter afstand van de deurbel staat, de bekabelde 10 Meter weg...😔


Ok...duidelijk  zo is het helaas…

Het stomme is dat de 2e superwifi, echt op 1,5  meter afstand van de deurbel staat, de bekabelde 10 Meter weg...😔

Heeft die deurbel ook een mogelijkheid om hem bekabeld aan te sluiten? Zo ja, probeer eens een kabeltje van de deurbel naar de poort achterop die SuperWiFi.

Anders: probeer de draadloze SuperWiFi meer in het midden tussen de deurbel en de bekabelde SuperWiFi te plaatsen.


Ok...duidelijk  zo is het helaas…

Het stomme is dat de 2e superwifi, echt op 1,5  meter afstand van de deurbel staat, de bekabelde 10 Meter weg...😔

Die bekabelde heeft betere latency (lagere ping) als het goed is. Een WiFi link ansich voegt iets in de orde van grootte van een paar milli seconden toe. Als ik hier even vanuit een RaspberryPi die als AccessPoint fungeert voor een ESP32 gebaseerd apparaatje ping is iets van 10 milliseconden. Een setje LocoM2 p2p is 3 ms weet ik uit mijn hoofd.

Er lijkt duidelijk iets mis, want die 20 seconden is veel te lang. Ik weet ook niet hoe die app in elkaar steekt. Kan e.v.t. zijn dat die onder bepaalde omstandigheden helemaal extern via een cloud van de fabrikant werkt.


@G.J.S. , wat voor merk en type deurbel is het eigenlijk?


DP1C van EZVIZ...., geen goedkoop ding... werkt overigens erg stabiel.

Nee bekabeld lukt niet, idem voor de bekabelde super... ik moet ermee leven vermoed ik.

Iedereen bedankt voor het meedenken !

 

 


Ik lees in de manual:

Aan EZVIZ-app toevoegen
1 Een gebruikersaccount aanmaken.
- Verbind uw mobiele telefoon met wifi (aanbevolen).
- Zoek naar EZVIZ in App Store of Google PlayTM.
- Download en installeer de EZVIZ-app.
- Start de app en maak een EZVIZ-gebruikersaccount aan.

 

Volgens mij schoolveerbeeld van product dat zonder cloud ergens op de wereld niet werkt. Het kan heel goed lokaal werken, maar mensen willen ‘plug-n-play’ en laten gaten in hun firewall trekken enz over aan de fabrikant van het product. Het zou me niet verbazen als in de ‘snelle situatie’ het wel lokaal werkt, maar door hoppen naar ander superwifipunt het lokale pad ineens niet werkt of gevonden wordt en het dan maar via de cloud/extern werkt. Mooie test is om je WAN kabel eens uit te pluggen, dan eens kijken wat er in huis nog werkt.