Skip to main content
Vraag

Met geen mogelijkheid afspraak te plannen voor doortrekken glasvezelkabel

• November 23, 2025
  • 7 reacties
  • 83 keer bekeken

Goedendag,

Met geen mogelijkheid lukt het me om een afspraak te plannen voor het trekken van de glasvezelkabel van mijn onderbuurvrouw naar boven. In de KPN app wordt de aansluitdatum steeds opgeschoven. Ik heb een mail waarin is geschreven wordt dat de aansluitdatum 26 november zou zijn. Echter nu is hij weer verplaatst naar 11 december? Aanvankelijk was deze datum in oktober. Gebrek aan communicatie is serieus een ding. Ik heb via KPN Netwerk site de afspraak geprobeerd te maken (/wijzigen?). Echter dit formulier zegt dat er een fout is en dat ik het later opnieuw moet proberen. Dit is echter al twee maanden zo! Ik kom zo geen steek verder en ik kan niet de enige zijn die dit probleem ervaart. Dat ik hier een topic start is echt mijn laatste middel op dit moment. Mijn onderbeurvrouw heeft aangegeven dat 26 november in de ochtend kan. Het is erg lastig om met haar te plannen, dus ik zou graag horen dat de monteur dus ook 26 november in de ochtend komt. Het houdt me al anderhalve maand bezig en ik begin inmiddels spijt te krijgen van mijn overstap naar KPN Glasvezel, wat een ellende zeg.

Kan er nu alsjeblieft een bevestiging komen dat de monteur 26 november in de ochtend komt?
Ik zal mijn profiel bijwerken met mijn gegevens.

Met vriendelijke groet,

Frank

7 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Frankvana187 . Welkom hier.

Ik snap heel goed dat je er inmiddels moedeloos van wordt. Als je al zo lang probeert iets simpels geregeld te krijgen en de datum blijft verschuiven, dan voelt dat alsof niemand echt meekijkt. Zeker niet fijn als je ook nog met je onderbuurvrouw moet afstemmen. Bij het verglazen van Nederland lopen er enorm veel trajecten tegelijk en werken er duizenden onderaannemers door elkaar. Dat gaat meestal goed, maar soms ontstaat er ruis in de planning of communicatie, precies zoals jij nu ervaart.

Om dit goed uit te zoeken hebben we wel wat meer context nodig. Zijn er in je buurt al andere adressen aangesloten? Is jouw woning destijds misschien overgeslagen toen de rest gedaan werd? Of is men nog bezig met het voorzien van het hele gebouw? Als je wil mag je ook wel je profiel invullen. Dan kan ik even meekijken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 25, 2025

Hoi Erwin, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels mijn buurvrouw laten weten dat er morgen waarschijnlijk geen monteur komt. 

In verband met context: Er is al een aannemer geweest om de onderste twee woningen door te trekken (begane grond, 1e etage). Echter, mijn onderbuurvrouw (2de etage) moest toen werken om 10:00 uur (de aannemer zou eerste werk verschijnen, was er pas om 09:00 uur). De monteurs waren te lang bezig bij de huizen eronder om vervolgens bij haar nog aan de slag te kunnen gaan.

Sindsdien lukt het me dus met geen mogelijkheid om een nieuwe afspraak te plannen. De oorspronkelijke (onder)aannemer neemt niet meer op als ik bel en ben geblokkeerd op WhatsApp.
Ook degene met wie ik WhatsApp contact had bij KPN, heeft me geblokkeerd (Ene Sanne). 

Hmm ik weet niet wat ik verder kan aanvullen aan mijn profiel waar je iets mee kunt, wil je me misschien de velden noemen die je nodig hebt? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 27, 2025

@Erwin van KPN Hey heb je hier nog naar kunnen kijken?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 27, 2025

@Erwin van KPN Hey heb je hier nog naar kunnen kijken?

Dit is een community en geen chat, ​@Erwin van KPN heeft pas na 2 dagen gereageerd na het aanmaken van uw topic en het kan dus best nog een dag duren voor hij hier weer reageert. Als u direct contact wilt kunt u via KPN een terugbelverzoek indienen. KPN belt u dan zo spoedig mogelijk tijdens openingstijden.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Frankvana187 . Dank voor de gegevens. Ik heb in het systeem gekeken. Het laatste gesprek wat ik terug vind is van 17-11. Je hebt toen met een collega gesproken en die geeft aan dat jij een nieuwe afspraak met KPNNetwerk moest maken. 

Ik lees dat je dat geprobeerd hebt maar dat je heel lang moest wachten.  Dat vind ik vervelend maar het is wel de beste manier om met ze in contact te komen.  Desnoods zet je telefoon op speaker en kun je ondertussen iets anders doen. 

Heb je dat al geprobeerd?  Je kunt het ook  via deze link proberen: Afspraak maken: bevestigen of wijzigen | KPN Glasvezelnetwerk

Samengevat:  Het is essentieel dat je een nieuwe afspraak maakt met KPN Netwerk.    Ik hoop dat dat snel gaat lukken! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 30, 2025

Ok thanks, echter; de link die je stuurt voor het maken van een afspraak werkt niet. Ik krijg al 2 maanden: “Er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw.”

Deze site ligt dus al even plat, daar lijkt ook niets aan te veranderen.
Overigens heb ik KPN Netwerk inmiddels gesproken. Echter geven zij aan dat de onderaannemer contact met mij op moet nemen voor het maken van een afspraak. Ik hoor maar niks. 

Ik snap het niet … dit is geen dienstverlening die ik verwacht van een bedrijf als KPN.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Erwin van KPN
Moderator

Mijn excuus.  Deze link werkt wel hoop ik?

Je hebt dus contact gehad en men geeft aan dat het wachten is op de onderaannemer?  Hoe vervelend ik dat ook vind, ik kan daar niks aan veranderen. Zij zijn uiteindelijk de uitvoerende partij en we zijn afhankelijk van hun planning en beschikbaarheid.   Ik vrees dat het dan afwachten is.  Data kunnen opschuiven, dat heb je helaas zelf ook gemerkt.  Hopelijk komt er snel een definitieve afspraak.