Skip to main content

Ik heb deze week een nieuwe laptop gekocht. Hierop zit geen ethernetaansluiting.

de laptop netjes geïnstalleerd, alleen heb ik geen internet. De laptop ziet de wifi wel, maar kan geen verbinding maken. Een ICT’er heeft nog naar de laptop gekeken en gek genoeg kan hij bij hem thuis wél op internet. Het ligt dus aan onze wifi. Alle andere apparaten in huis hebben wel wifi. (KPN box 12 / al minimaal 4x alles uit en aan gehad)
 

Wie kan mij helpen?

Kunt u inloggen op http://mijnmodem.kpn? Het wachtwoord staat onderaan op de sticker. Daarna WiFi 6 uitzetten. Probeer dat eens.

Achter Wireless mode staat nu "ax". Daar maakt u dan "b+g+n" van.


Hallo @dPvdK en bij de 5.0-band A/N/AC

Verder kun je je pc aansluiten met een LAN-kabel d.m.v. een USB<--->RJ45 interface, bij iedere computerwinkel of onderdelenhuis te koop.

 

 


Dank voor de reactie! Ik kan zeker inloggen, maar ik krijg dan gelijk een pop-up: please change the default value for ssid en  security key. Aangezien ik 2 superwifi punten heb, en meerdere apparaten heb draaien, ben ik een beetje huiverig om dit te wijzigen. 
 

Kan dit zomaar?

 

tevens een vraag over de bandwith: de monteur van KPN heeft de bandwith op 20 mhz gezet. Ik lees hier dat dat naar auto kan?


Hallo @dPvdK als je de eerste keer inlogt in het modem ben je  ‘verrplicht’  het modemwachtwoord aan te passen en de wifinamen (SSID) en de wifiwachtwoorden aan te passen i.v.m. de veiligheid.

De wifipunten nemen dat dan weer automatisch over.

Bij de wifi-instellingen is het het handigst om alles zoveel mogelijk op AUTO te zetten, dan regelen de systemen het zelf wel.

 


@JanD , bedankt voor deze info! Blijkbaar is het dus een jaar geleden geïnstalleerd en hebben wij beiden er niets meer mee gedaan (niet nodig) 

ik ga het proberen!

@Nick83 @JanD dank! Als het niet lukt, laat ik weer van mij horen 😉


Goedemiddag @dPvdK en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat onze community je al goed op weg heeft geholpen! De eerste keer dat je inlogt, ben je 'verplicht' om het wachtwoord om in te loggen op het modem aan te passen, dat kan (uiteraard) geen kwaad. En mocht het onverhoopt niet lukken, dan horen we natuurlijk graag weer van je.