Skip to main content

Met zeer grote regelmaat (zie bijlage) heb ik een zeer laag WiFi snelheid, diverse testen laten uitvoeren, geen enkele verbetering, met Speedtest kom ik met regelmaat niet hoger uit dan tot 75 GB downloaden en uploaden tot Max 100 GB. Ik heb een 500 GB abonnement. In de bijlage is te zien dat de snelheid wel te halen is, oorzaak🤔. Als er geen verbetering gaat optreden, stabiele snelheid rond 500GB of een gepaste oplossing nieuwe modem als dat nodig is komt er geen gepaste oplossing dan overweeg ik over te stappen.  Kijk naar de foto’s en de data. Ik betaal veel geld voor iets wat ik niet krijg. 
 

 

De afgelopen tijd zijn er een aantal werkzaamheden geweest is de schakelkast van KPN aan de Beekwoudehoek, een aantal nieuwbouwwoningen zijn er aangesloten, ik weet niet of dat een oorzaak zou kunnen zijn, het kan ook zomaar dat ze binnen KPN een foute registratie heeft doorgevoerd waardoor 100 Max ontvang. Hopelijk wordt er serieus mee omgegaan met mijn klacht. WiFi is voor mij voor het werk van groot belang. Zoom en Teams enz is niet stabiel. 

100 mbit is ruim voldoende voor Zoom en Teams. Het probleem is dat het niet stabiel is. U zult zelf eerst eens kunnen proberen of het via een kabel wel stabiel is. Een kabel rechtstreeks aangesloten op de Experiabox. Dan werkt u dus niet via WiFi. Waarschijnlijk zal dat al een stuk beter werken. WiFi moet je gewoon vergeten. Dat is niks om op te werken.


Een iPad kan ik niet rechtstreeks aansluiten🤔, en WiFi vergeet ik niet zit in het geheel wat ik afneem van KPN. 
 


Het moet werken zoals het was en niet zoals het nu is, nu is het bagger slecht!. 

 


Het is en blijft een waardeloze verbinding, moet noodgedwongen naar kantoor om mijn werk goed te kunnen uitvoeren, heb je een abonnement van hussel 500 en wat krijg je een hussel verbinding van nog geen 50 download en Max 100 upload, terwijl ik wel in het verleden met gemak 500 heb gehaald zie foto’s. 
en waar blijft de service en klantgerichte oplossing van KPN. 

Ben zeer verbolgen, wel geld ontvangen voor een dienst maar niet leveren. Reden genoeg voor een contractbreuk. 


Kan geen foto’s meer plaatsen waar ik zichtbaar kan maken dat de snelheid onder de 50 is, weer een bewuste actie van KPN.
 

Mag het niet zichtbaar zijn dat ik een bagger verbinding heb waar ik veel geld voor betaal😡. 


Kijk eens naar deze foto, KPN meet maximaal 100 terwijl ik 500 heb, wat gaat er hier fout.

 

 


Dit is mijn huidige snelheid

 


Hoi @Freddy1959, 

Jouw verbinding is dus niet helemaal hoe het zou moeten zijn. Ik wil je vragen om het glasvezelkastje eens stroomloos te maken voor 2 minuten. Vervolgens reset je het modem. Hoe gaat het dan? 

Ik ben dan wel benieuwd naar de uitkomst van een speedtest die je gemeten hebt met de speedtest app met een computer die bekabeld is aangesloten? Die zou dan bij de 500 uit moeten komen. 

Je kan vervolgens nog de WiFi manager kunnen doorlopen om de WiFi te optimaliseren. Maar als ik zo je werkzaamheden zie, zou dat ook met 50 Mbit/s moeten kunnen.  Maar ik ben benieuwd naar je reactie. Hopelijk lost het opnieuw opstarten het op, anders ga ik verder voor je op onderzoek. 

 


Wat je aangeeft heb ik allemaal al gedaan, ik blijf in herhaling, wat ik had heb ik nu niet meer qua snelheid. Blijkbaar kan of wil KPN geen passende oplossing aandragen.


De problemen bij KPN blijken steeds groter te worden. Blijkt nu de dat de WIFI manager niet werkt😢. Bekabelt blijft tevens een probleem te zijn!. 

 


Het blijf naar veel testen en resetten - herstarten van het glasvezelkasje enz enz een droevenis. Wordt tijd dat KPN mij nu eens serieus gaat nemen en met een passende oplossing komt. 

Kijk wat ik had en wat ik nu heb, en wat ik nodig heb is niet van belang, ik heb hussel 500 en geen hussel 100. 


Je hebt dus al gereset en het glasvezelkastje stroomloos gehad. Verder geef je ook aan dat er bekabeld wat mis is, wat ervaar je precies? Kun je dat beschrijven. En mag ik daar ook een paar speedtests van zien? Ik zie nu alleen maar uitslagen van metingen via de WiFi. Ik ben wel benieuwd. Hopelijk komen we zo dichter bij de oplossing. 


Al eerder een melding gemaakt over een slechte WiFi snelheid (4 tot 6 weken geleden) in plaats rond de 400 a 500 mbps kom ik nu weer niet hoger dan, schrik niet 34 tot 80 mbps. 

Wordthet netwerk afgeknepen door KPN🤔, of hebben ze een probleem/storing. 
 

en kom niet met het verhaal dat het aan mijn verbinding ligt, alles nagekeken kabels modem enz enz, ook de instelling is goed. Het probleem wordt door KPN veroorzaakt. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Welke snelheid haalt u als u bekabeld meet?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


strategisch🤔, verklaar eens de grote verschillen in WiFi🤔, ik zit nog geen drie meter van de modem, wat bekabelt kan is bekabelt😉, ik heb het over WiFi!. 

Op het forum lees ik nu dat er meer problemen zijn, is KPN aan de knoppen aan het draaien van de snelheid, normaal komt er 500 - 500 bij mij binnen en nu is het bagger. 

Na aanleiding van een eerdere melding is er een monteur geweest, alles qua aansluiting en instelling was perfect. Na een telefoontje ging spontaan de snelheid omhoog naar wat het moet zijn🤔, dat zet je wel aan denken, een bewuste actie, het afknijpen van snelheid🤔. 
 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


 

 


Complottheorieën! Niet  mijn ding. Succes ermee. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Complottheorieën🤔, kom is met een reactie op het instorten van de snelheid van 500 naar 50 mbps, aan deze kant is niets veranderd, en de WiFi manager van KPN ligt er ook uit, toeval🤔. 
 

KPN last steken vallen en schuift blijkbaar het probleem richting de klant🤔

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Als je netwerk er precies zo uit ziet als ik als onderschrift heb staan  en je hebt dan problemen dan kunnen we eens verder kijken. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Dit is niet mijn eerste keer, dat de snelheid zo inzakt, kijk naar mijn eerder bericht een maand geleden, lijkt er op dat Corona ook in het netwerk van KPN zit. Een sneltest een een reset vanuit KPN kan wel een oplossing zijn, en wie weet het draaien aan de knoppen kan ook de oplossing zijn😉.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Het is te gek voor woorden🤮, wat een bagger is het op dit moment

En dan heb je Hussel 500🤔.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik heb al jaren glasvezel.
En de laatste tijd ben ik minder tevreden over KPN.

Ik heb mijn abonnement geupgrade naar hussel 500 mps.
Met een kabel verbinding op mijn V10 modem heb ik een redelijke snelheid echter als ik met mijn laptop naast de modem zit en via de Wifi verbinding heb, dan kom ik tot max 50 Mps.

Een monteur van KPN heeft 2 a 3 weken geleden alles gecontroleerd, en spontaan had ik de Max 500 mps, wel heel toevallig🤔. Nu is het weer een tijdje bagger, wordt het door KPN bewust afgeknepen🤔, mijn gevoel zegt ja!. 
 

Sterker nog, ik heb het idee dat de wifi voor de upgrade veel sneller was. Ik heb daarnaast verschillende kanalen geprobeerd, maar dat geeft geen enkele verbetering.

 

De monteur gaf mij het advies om geen Superwifi punt aan te brengen, het zou in mijn geval geen enkele verbetering brengen aangezien ik bijna naast de modem zit. 
 

Ik vind dat de 50 mps max momenteel veel te laag is gezien mijn abonnement Hussel 500.

Wederom heb ik alles doorlopen wat KPN altijd adviseert, het houdt een keer op.

Ik zie nu naar het resetten wat jullie in opdracht van de monteur de vorige keer hebben gedaan de 500 mps weer terug, en dit maal blijvend. 
 

alvast bedankt voor jullie medewerking en ik zie jullie oplossing met belangstelling tegemoet.

 

Op naar de Hussel 500!. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Allereerst heb ik wat berichten verwijderd uit dit topic. Zijn off topic en in strijd met de huisregels. Dus hadden totaal geen bijdrage. 

 

En @Freddy1959, wij knijpen geen snelheid. Je krijgt van ons de maximaal haalbare snelheid op jouw adres. Dat is dus 500. Dat haal je via de kabel wel op momenten dat de WiFi traag is? Want WiFi zal natuurlijk nooit sneller worden dan dat er via de kabel binnenkomt. Ik ben wel benieuwd naar een paar screenschots van metingen via de kabel? En welke apparatuur heb je zo nog verder in jouw netwerk? En dan met name voor de WiFi?

 

 


Maar haal je nu bekabeld wel snelheden van rond de 500 mbit?

 

Als dat zo is dan is er iets met je hardware of omgeving aan de hand.

 

Er zijn diverse apps waarmee je de wifinetwerken in je omgeving kan scannen.

Als de hele buurt op zelfde kanaal zit en je ziet 30 wifi buren dan ben je elkaar aan het wegdrukken/storen.

 

Ook als iemand in de buurt zijn wifi kanaal versterkt door andere firmware/regio settings te gebruiken dan zenden die een veel krachtiger signaal uit die de rest weg drukt.

 

Maar ook de hardware kan de bottleneck zijn.

Ik zit op kantoor met twee anderen. wifi, zelfde afstand. Maar ik heb een hele brakke wifi kaart en dus is mijn verbinding ook veel slechter dan van mijn collega's.