Skip to main content

Hi,

 

Aangezien dit nog de enige serieuze ingang bij KPN lijkt, drop ik het maar hier. Situatie op een van onze aansluitingen: migratie van XS4ALL naar KPN loopt, nieuw contract bij KPN afgesloten, maar KPN behandelt deze als overstap met overname.

 

Per dom toeval werd ik gisteren gebeld door een medewerkster van mip die, gezien rust daar, intern was uitgeleend aan de overstapdesk. Uitgelegd dat het een migratie betreft, en na wat ouwehoeren (ik heb ook een aardige tijd in ISP-land rondgelopen) samen besloten dat geen actie nodig was. Wij bestellen voor alle aansluitingen patchcovers en termineren direct in een SFP-module in eigen router. Als er al NTU’s worden geleverd, liggen die samen met de rest van de CPEs per aansluiting in een doos te wachten, mochten ze bij opzegging ooit terug moeten. Monteurs konden we altijd direct afbellen bij de planbalie, geen probleem. Was mevrouw het ook mee eens.

 

Nu ineens wil KPN een monteur laten komen voor, ja, Joost mag weten wat, en KPN kan ook niet verklaren. Uitgelegd dat deze werkzaamheden onnodig zijn, maar men wil niet meegeven: er moet een monteur komen. Nou is dat normaal geen probleem, ik klets er wel mee en geef ze een bak koffie, maar het geval wil dat ik veel en voor langere tijd over de grens ben vanwege werk. Ik heb die afspraak er dus liever uit. Helaas valt die afspraak haast niet te verplaatsen, KPN biedt maar zeer beperkt mogelijkheden. In het ergste geval kan ik zorgen dat iemand even waarneemt, maar hoe zorgen we dan dat men de huidige situatie vooral laat zoals deze is? Ik wil niet ineens een NTU hebben hangen met dito andere CPE-rotzooi van KPN. Als het moet, leg ik die bij de rest in de kast in afwachting van opzegging ooit.

 

Dus nu, waarom is dit proces ineens zo star? Na migratie zal de PPP-sessie gewoon weer inbellen en ben ik blij, immers abonnement is dan over. Maar gaat dat in KPN systemen net zoals bij XS, is een actieve sessie op de lijn voldoende om deze als opgeleverd te beschouwen? Of krijgen we later ineens allerlei apen uit de mouw?

 

Het betreft geen GPON overigens, geen activatie van ONU, et cetera van toepassing.

“Nothing will change, and nothing means nothing” valt toch een beetje tegen. 
 

Verbaast het? Nee. Jammer is het wel. Ook de “oude” KPN klantenservice is al lang uitgekleed en opgeruimd helaas.


Misschien ben ik ook gewoon verwend. 
zou mijn leven er echt slechter uit zien als ik thuis geen internet meer zou hebben?

facturen sturen, mailen, bank zaken kan allemaal op de mobiel tegenwoordig. Films kijken wordt dan boeken lezen. Hm, alleen het bijwerken van mijn Garmin (Inreach) apparatuur zou echt lastig/traag worden.

Kinderen niet meer achter de pc aan het gamen… 

mocht het allemaal niet lukken met dat glasvezel dan ga ik het gewoon een tijdje zonder proberen.


Nog even het vervolg. Vanochtend om 8.00 stond de monteur keurig op de stoep, ook nog op het juiste adres dus het kon niet meer mis gaan. Uiteindelijk om ca 15:00 draait de boel na tussenkomst van monteur nr4 die er achter kwam dat het glasvezeldraadje van ons huis naar de verkeerde wijkkast was gelegd.


Ha @MichielHN, dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad zeg.. Goed om te lezen dat het nu wel opgelost is! Mijn excuses dat dit toch zo lang heeft moeten duren😕.