Skip to main content

Hallo,
Ik heb KPN+ aangevraad en ik woon in een appartement op de 2e verdieping.
Maar zover ik kan zien zit er nog geen glasvezel in mijn stoppenkast, wel een groene draad wat lijkt op coax kabel. (ZIGGO!!!)

Nu is er een monteur ingepland om bij mij alles aan te sluiten, maar ik denk dat niet gaat lukken gezien de hoofd meterkast op de begane grond staat achter slot en grendel.

Hoe gaan ze van KPN nu doen?

Ben benieuwd naar de reacties...

Als u geen aansluiting heeft in uw appartement. En u heeft geen toegang tot die meterkast. Dan gaat de monteur gewoon weer weg en word uw aanvraag geannuleerd. Zo simpel is dat.


@Viperboy 

Is er wel glasvezel in de buurt waar u woont aangelegd?

Was dit recent?

Je kan de postcode check doen op de KPN site.

 

Als er geen glasvezel bij u is, dan maak de KPN monteur gebruik van de koperdraden (was vroeger alleen voor telefonie).

 

Of komt de monteur speciaal voor de glasvezel?

Woont u recent in het appartement of al lang? 


Ik woon er net 1 maand, en heb de postcode check gedaan.

Die check zegt dat ik glasvezel heb, alleen dient er wel een monteur te komen om de boel aan te sluiten..

Ik ga morgen zo wie zo even met KPN bellen, voordat ik ze laat komen. Misschien moeten ze wel in de hoofd meterkast zijn, dan kan ik de verhuurder hiernaar vragen.


Zit er niet ergens zoiets? En dan met name een "varkenssnuit” als in rij 3.

 


Ik woon er net 1 maand, en heb de postcode check gedaan.

Die check zegt dat ik glasvezel heb, alleen dient er wel een monteur te komen om de boel aan te sluiten..

Ik ga morgen zo wie zo even met KPN bellen, voordat ik ze laat komen. Misschien moeten ze wel in de hoofd meterkast zijn, dan kan ik de verhuurder hiernaar vragen.

 

Wat ik denk, is dat de vorige bewoners de glasvezel niet bij hun naar binnen wilde hebben.

Dat komt helaas nog al eens voor.

Als het goed is, ligt hij wel klaar en kan als het goed is bij jou naar binnen worden getrokken.

Informeer wel eerst of hier extra kosten aan verbonden zijn. 

 

Inderdaad een heel goed idee om morgen, vanaf 8 uur, gratis 0800-0402 te bellen.

En vraag of er extra kosten aan verbonden zijn. 

 

Groen is inderdaad de coax kabel van Ziggo.

Glasvezel is meestal oranje. 


Ik ga morgen zo wie zo even met KPN bellen, voordat ik ze laat komen. Misschien moeten ze wel in de hoofd meterkast zijn, dan kan ik de verhuurder hiernaar vragen.

De ... medewerker aan de telefoon kan niet zien waar bij u het glasvezelkastje zit. Dus ik betwijfel of u er wijzer van gaat worden.


Als u geen aansluiting heeft in uw appartement. En u heeft geen toegang tot die meterkast. Dan gaat de monteur gewoon weer weg en word uw aanvraag geannuleerd. Zo simpel is dat.

@Viperboy mocht de monteur komen en hij constateert dat er inderdaad geen glasvezel aanwezig is zal hij/zij de infra afdeling kunnen benaderen en indien mogelijk bespreken enkunnen zij kpnnetwerk aansturen voor nader onderzoek als blijkt dat er wel een aansluiting zou moeten zijn (geweest). kpnnetwerk moet dit dan iig oppakken en verder een oplossing/herstel moeten realiseren. De monteur zal  nooit zomaar weggaan en aangeven dan maar pech en laten annuleren,  tenminste zo zijn de richtlijnen niet. Dit heb ik nooit meegemaakt op deze manier. Misschien in overleg met de klant als die het toch niet ziet zitten dan kan men wel kiezen voor eventuele annuleren. Probeert u in iedergeval alvast er achter te komen hoe er wel toegang is tot die centrale meterkast die op slot zit zodat daar ook even in gekeken kan worden hoe de situatie daar zit. Via de eigenaar/verhuurder??


Ik heb geen van al die spullen in huis, ik heb wel deze...

Ik weet niet of er een glasvezelkabel ligt, maar daar kom ik wel achter.

Morgen even bellen dan weet ik meer…

 

Bedankt voor de reacties..


Ik heb geen van al die spullen in huis, ik heb wel deze...

 

Dit is voor Ziggo. Voor KPN heeft u hier niets aan.


Wellicht even bij buren navraag doen. Als de postcode check aangeeft dat glasvezel mogelijk is dan zal het technisch wel mogelijk zijn.
Hopelijk is de oorzaak niet dat boven- of onderburen moeten toestemmen om de glasvezel boven te krijgen.

Het laatste plaatje is een coax aansluiting van Ziggo.

Het is lang zo geweest dat bij een eerste aansluiting er altijd een monteur moest komen om het NT kastjes te monteren. Dat was bij mij ook zo. Ik begreep recent dat dit niet altijd meer het beleid is. Ik zou vooraf aan het bezoek van de monteur ook even de VVE raadplegen en toegang tot de meterkast regelen als de monteur komt. Die kan dan in ieder geval de juiste diagnose stellen. En vooral vragen stellen aan de monteur wat de exacte situatie is.


Zit de glasvezel-aansluitingmogelijk in de woonkamer? kijk een aan de buitnekant van het huis of er een leiding op de muur is gemonteerd. 


Even een update, diverse mensen van KPN glasvezel binnen gehad.
Allemaal kunnen ze de glasvezel kabel niet vinden, de laatste heeft alles nogmaals onderzocht en wat blijkt nu.
 

Alle appartementen hebben geen glasvezel aansluiting.

Dus gaan ze hier van weer een melding maken en het hele gebouw alsnog voorzien van glasvezel.

Dit gaat nog wel enkel maanden duren voordat alles hier is aangesloten.

Heb inmiddels wel een noodpakket mogen ontvangen van KPN met Digitenne en een wifi router met 100 GB data.

Dit werk tot nu toe nog goed en ik kan er mee vooruit…

Wordt vervolgd....


En ... er ligt ook geen koper? Telefoonlijn?

Dat noodpakket zult u ook niet blij van worden. 100 GB heeft u er zo doorheen geblazen. Het is altijd precies op op vrijdagavond. En nieuwe data geven doen ze alleen op werkdagen. Dus dan zit u het hele weekend zonder…

Als ze nu nog helemaal met glasvezel moeten beginnen, dan bent u zo een half jaar verder voor dat het werkt. Dat word wel 2024 denk ik. Ik zou toch eens nadenken over Ziggo...


Er ligt alleen maar Ziggo en ook geen telefoon lijn.

 

Ziggo vindt ik gewoon te duur, ik heb al KPN mobiel en diverse nummers waarmee ik mijn MB’s deel.

Dus ga ik voor KPN, en ik heb de tijd.. het is hun  probleem. Hadden ze bij de bouw maar beter de zaken op orde moeten hebben.

En misschien willen mij buren ook wel KPn i.v.m de kosten, die zitten nu aan Ziggo vast en hebben dan wel de keuze om over te stappen…

 


Het is uw keuze. Maar ik denk dat u het snel zat word, dat noodpakket.