Skip to main content

hoe is it mijn bestelling voor internet only.. is it echt? iemand hebt mijn gebeld gisteren.. en vandaag nog een keer gebeld en vraag over mijn bsn is dat echt?

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

Hallo @covid2020 

 

Heb je ook iets besteld bij KPN of probeerde iemand je dat wijs te maken via de telefoon?

Je BSN heb je hopelijk niet gegeven want dat is alleen voor overheidsgerelateerde zaken bedoeld, zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/welke-organisaties-mogen-mijn-burgerservicenummer-bsn-gebruiken.

Het lijkt mij dus ook niet echt in dit geval, nog nooit gehoord dat KPN hier om vroeg.


Mijn bsn ik heb niet gegeven maar mijn rekening nummer wel gisteren.. is it niet veilig denk je? Moet ik de bank bellen?


Met enkel een bankrekeningnummer kunnen ze gelukkig niet zo veel. De hedendaagse veiligheidsnormen omtrent automatische incasso's en dergelijke maken dat criminelen hier weinig mee kunnen. Het kan natuurlijk nooit kwaad om je bank hierover te bellen, die kunnen je precies uitleggen hoe of wat. Mocht je toch onverhoopt een onverwachte afschrijving krijgen dan kun je deze storneren en de machtiging intrekken waardoor zij niet meer af kunnen schrijven.

 

 


Met alleen een rekeningnummer kunnen ze niet zoveel, goed dat je je BSN niet gegeven hebt.

Maar vanaf welke telefoonnummers werd je gebeld?

En heb je nu wel of niet iets bij KPN besteld?


Dank u wel.. we ga de bank bellen ook..


Ik wil overstappen naar kpn ik heb mij ziggo opgezegt maar ik denk ik verwacht voor niks nu.. van 0633 op zo heb mij gebeld.. hij heb zo ook contract gestuurd maar vandaag hij heb nog een keer gebeld voor bsn lijk zo raar daarom ik heb ook gelijk geblokkerd


Hi @covid2020! Het lijkt mij verstandig om even te bellen met 0800-0402. Dit is ons gratis nummer. Mijn collega's kunnen dan even meekijken of er iets besteld is en wat de status hiervan is. Wij hebben je BSN inderdaad niet nodig en mogen hier niet naar vragen. We hebben wel het documentnummer van je ID-kaart, paspoort of rijbewijs nodig. Kan het zijn dat het documentnummer is gevraagd en dat je dit verward met BSN-nummer? Dat is namelijk iets anders. 

Als voorbeeld (nep ID-kaart van Google): Afbeelding 1) laat het documentnummer zien 

 

 

Afb. 1) Documentnummer boven rode pijltje (voorkant ID)

Afbeelding 2 laat het BSN-nummer zien

Afb. 2) BSN-nummer omcirkelt (achterkant ID)

Als je Ziggo abonnement al is opgezegd en je wacht op ons, dan is het ook verstandig even te bellen. Mijn collega's kunnen je helpen met het bestellen van een nieuw abonnement, mocht dit nog niet gebeurd zijn.


Orderbevestiging KPN (klantnummer: *********) dit heb hij gestuurd 

*Admin: klantnummerverwijderd i.v.m. privacy


Oké! Dankjewel. Ik kan zeker even met je meekijken, maar dan heb ik voor de verificatie nog een aantal gegevens van je nodig. Zou je de contractantsgegevens kunnen invullen in je forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. Dan kijk ik met je mee. 

Hoor graag!


Ik heb het gedaan ingevuld forumprofiel


Dankjewel @covid2020! Ik zie inderdaad een order, ingevoerd per vandaag. Wensdatum 1-10-2021. Ook is er al een monteur gepland voor die dag om alles aan te sluiten. Ik zie geen bijzonderheden verder. Dus het lijkt allemaal goed gegaan te zijn. Jullie gesprek is gevoerd afgerond rond 13.30 vanmiddag. 

Wat me wel opvalt: Ik zie dat er gekozen is voor overstapservice. Je gaf hier eerder aan dat je abonnement bij Ziggo is opgezegd. Heb je dit zelf geregeld of kreeg je naar aanleiding van deze bestelling een bericht van Ziggo? 


 

 


ik heb zelf opgezegd maar ziggo hebt geen reactie .. ik heb ziggo gebeld gisteren omdat we hebben nog geen zender als kpn komt 01-10 dan de hele sept we hebben geen zender van ziggo ziggo zegt dat komt een monteur op ons te helpen maar we moeten 50 euro betalen voor een monteur dat we begrijp niet echt.. dus kan je voor mij voor zeker heid opzeggen mij ziggo..


Als Ziggo niets weet van jouw opzegging is dat juist goed omdat KPN dit regelt via de overstapservice.

En ook al heb je wel opgezegd dan geldt er sowieso 1 maand opzegtermijn en op 1 okt zit je al bij KPN dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.

Waarom zou er een Ziggo monteur langs moeten komen op jouw kosten?

Heb je nu geen TV-signaal meer van Ziggo?

Hebben ze dat zomaar uitgezet of is er een probleem met jouw verbinding, de monteur zou kosteloos moeten zijn als het probleem bij Ziggo zit of door hun veroorzaakt is door het signaal te vroeg uit te zetten, ze moeten blijven leveren tot de overstap naar KPN.


we hebben geen meer signal geen meer zender en weet ik niet waarom ik heb gebeld zij heb gisteren monteur gestuurd en na de probleem opgelost een verrasing factuur voor 50 euro zij hebben gezegd dat is voor de monteur wat de monteur gedaan is allemaal de televesie terug in de fabriek gezet   helemaal start dat heb hij alleen gedaan en dan daarna alle zender is terug en  dat kost 50 euro dat is zo erg..


Het is natuurlijk wel zuur als je € 50 voor zoiets simpels kwijt bent maar aangezien het blijkbaar een probleem met je eigen TV was is die rekening helaas wel terecht, bij KPN moet je voor zoiets ook betalen.