Skip to main content

Mijn buren hebben al enkele maanden problemen met hun glasvezel verbinding. Klachten zijn:

  • Regelmatig wegvallen van de verbinding
  • TV's (STB's) vertonen bijna dagelijks blauw scherm en moeten opnieuw software binnen halen

Door KPN is inmiddels een vervangend exemplaar van de experiabox (nu V10) opgestuurd. Maar dit lost helaas het probleem nog niet op. Ze hebben enkele Deco's van TP-link geïnstalleerd in een poging de verbinding te verbeteren, maar dit levert niet het gewenste resultaat. Wanneer ik mijn laptop direct aan de Experiabox hang, krijg ik regelmatig slechts een downloadsnelheid van 20-25 mbps. Volgens het abonnement zou dit minimaal 50mbps moeten zijn.

Wat mij opvalt is de geïnstalleerde zwarte Genexis FiberXport OCG-GN-P2110 op de FTU. Op internet lees ik terug dat deze  Genexis media converter ondersteuning biedt voor 100 en 1000 Mbit/s op de Fiber WAN.

Is deze converter wel geschikt voor een abonnement van 50mbps?

Hoi @NT-Rooky, welkom! De 100 en 1000 zijn maximale doorvoersnelheden. Een abonnement met minder bandbreedte kan dan ook zonder problemen daar gebruik van maken :)

Als je buren nog steeds problemen ervaren, dan raad ik aan dat zij zelf opnieuw contact met ons opnemen. Dan kunnen we dit met hen verder bespreken en nakijken.