Skip to main content

Na een tijd goed te hebben gefunctioneerd zijn mijn Experia Wifi versterkers, na een stroom storing bij ons in de straat, waardoor we even zonder stroom hebben gezeten, niet meer te koppelen met de modem (V10).

Het maakt niet uit wat ik doe, ze gaan aan en hebben internet verbinding, omdat ik ze tussen mijn wifi verbindingen kan zien(bijvoorbeeld BWA-325D58) maar nemen de SSID naam niet over.

Dus iedere keer als ik naar een andere ruimte loop, dan ben ik mijn verbinding kwijt, tot dat mijn apparaat aan de BWA-325D58 SSID koppelt.

Ik heb de stappen van het KPN Thuis app om een Wifiversterker toe te voegen al meerdere malen doorgelopen en ook al zegt de app aan het eind dat het gelukt is... is de versterker er toch niet tussen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Hallo @Joao Nascimento 

 

Is 1 van die stappen van die Thuis app ook dat je ze moet resetten?, indien niet dan zou ik dat eens proberen.

Je kan hier vinden hoe je ze reset en daarna weer kan koppelen:

https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker/handleidingen.htm#!/device/kpn/wifi-versterker


Hoi @GeSp, ik heb ze net na heel de dag ermee bezig te zijn geweest eindelijk aan de praat, maar vermoed dat een van de twee het niet meer doet zoals het hoort.

Resetten heb ik meerdere malen moeten doen, omdat die ene versterker het netwerk steeds overnam en daardoor wifi helemaal niet werkte.

Morgen nog even kijken hoe het gaat en anders ga ik om een nieuwe vragen.

@GeSp bedankt voor de moeite! 👌


Resetten heb ik meerdere malen moeten doen, omdat die ene versterker het netwerk steeds overnam ...

Wat bedoelt u daar mee? Wat overnam?


@Nick83 de wifi versterker deed alsof hij de modem was en bij het gebruiken van de wifi had ik helemaal geen internet.


@Nick83 de wifi versterker deed alsof hij de modem was ...

Wat bedoelt u daar mee? Wat deed die dan? Nam hij de WiFi naam van het modem over? Dat hoort zo.


@Nick83 Nee, helaas. Wat er precies gebeurde was dat de functies werden overgenomen, behalve de SSID naam die ik in de modem had ingesteld en ik had geen internet verbinding ook al was ik verbonden.

Maar nu doet ie het goed.


Fijn om te lezen dat er al reacties zijn vanuit de KPN Community!

Ik ben nieuwsgierig of het nu nog steeds goed werkt, @Joao Nascimento?


Hoi @Shyrin_ , het gaat nog steeds goed, ook al vermoed ik dat ik een 3rde versterker erbij zou moeten bestellen. In de woonkamer is de wifi nu juist iets minder.

Of heb je misschien nog tips om de boel daar een boest te geven?

De eerste en tweede verdieping zijn nu voorzien van een wifi versterker en daar werkt het nu naar behoren, maar aangezien deze de functie van de modem hebben overgenomen die beneden aangesloten is, is de wifi daar veel minder geworden!


Of heb je misschien nog tips om de boel daar een boest te geven?

Lastig, zo vanaf afstand… heb je al geprobeerd om de versterkers een beetje te verplaatsen, om zo te kijken of het bereik in de woonkamer beter wordt?


@Shyrin_  Ik heb de boel vandaag weer eens getest en vind het wel prima zo.

Bedankt voor de tips!