Skip to main content
Beantwoord

Mijn glasvezel aansluiting wordt maar niet geregistreerd

• April 1, 2025
  • 13 reacties
  • 126 keer bekeken

Markat Camera
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Meer dan een week geleden aangesloten op het glasvezel netwerk van KPN. 

Maar niet volgens de KPN registratie of de landelijke registratie. Dus ik kan geen abonnement afsluiten. 

Wie kan hier in duiken en de stekker in de administratie steken?

Hartelijk dank! 🌷

Beste antwoord door Markat Camera

Ik heb op verschillende manieren beschikbaarheid opgezocht en volgens mijn systemen is glasvezel gewoon bestelbaar en leverbaar op jou adres. 

Dank voor je hulp! 

Blijkt dat de postcode check database zoeker erg gevoelig is: als ik mijn adres invul met autofill heb ik nog geen aansluiting. Als ik het handmatig invul wel... 🤔

In ieder geval kan ik nu bestellen! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 1, 2025

Hoi ​@Markat Camera , is de straatkast ook al helemaal afgemonteerd? Het kan aan jouw kant wel prima in orde zijn, maar de andere kant van de glasvezel moet natuurlijk ook klaar zijn.

Markat Camera
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

Daar heb ik natuurlijk geen inzicht in. Maar de aansluiting in de meterkast is getest en opgeleverd. Op de KPN glasvezel check bij mijn adres staat "we maken een plan" dus dat loopt behoorlijk achter. 

Wat is de normale procedure na aansluiten in de meterkast? 

• April 1, 2025

Wat is de normale procedure na aansluiten in de meterkast? 

Gewoon wachten totdat KPN jouw een glasvezelkastje stuurt. Dat is de normale procedure. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 1, 2025

Beste ​@Markat Camera de procedure bestaat in de praktijk uit planningen, die vaak uitlopen, geduld is een schone zaak in dezen.

• April 1, 2025

En vaak zat is er ook helemaal geen planning. Dan komt het gewoon als het af is. Maar daar hebben sommige mensen heel veel moeite mee krijg ik soms wel eens het idee...

Markat Camera
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

Haha, ​@Marlon92  het lijkt net of je zegt dat het onredelijk te verwachten dat er een planning is of informatie over het stappenplan.

Maar de verschillende teams die de onderdelen verzorgen zijn in ieder geval gewoon hun werk aan het doen in plaats van de hele tijd met elkaar te communiceren 😂

Ik heb nu alvast de FTU en de NTU zal wel komen dan. Als de verdeelkast af is of.… Ik wacht het even af ​@JanD 

• April 1, 2025

Maar de verschillende teams die de onderdelen verzorgen zijn in ieder geval gewoon hun werk aan het doen in plaats van de hele tijd met elkaar te communiceren 😂

Als ze de hele dag zouden communiceren, dan zou er van werken niks terecht komen 😉

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Markat Camera . Een fysieke aansluiting in je woning wil soms nog niet zeggen dat de rest van de infra al klaar is. Maar ik ben ook de laatste om te ontkennen dat er zo nu en dan iets mis gaat in de administratie.

Ik wil graag even meekijken.  Ik kan niks beloven maar misschien kan ik meer zien.

Hiervoor heb ik je postcode en huisnummer nodig. Kun je die in je profiel zetten en mij daarna hier een seintje geven?

Markat Camera
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 3, 2025

Hiervoor heb ik je postcode en huisnummer nodig. Kun je die in je profiel zetten en mij daarna hier een seintje geven?

Staat ingevuld, fijn dat je er even naar wilt kijken. 

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb op verschillende manieren beschikbaarheid opgezocht en volgens mijn systemen is glasvezel gewoon bestelbaar en leverbaar op jou adres, ​@Markat Camera 

Wat me wel opvalt is, zodra ik de toevoeging aan je huisnummer weglaat het verhaal heel anders wordt. Waarom dat is weet ik niet maar op het adres wat je mij gegeven hebt zou je gewoon glasvezel moeten kunnen bestellen.  Kun je me vertellen waar het misgaat als je dit probeert?

Markat Camera
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • April 5, 2025

Ik heb op verschillende manieren beschikbaarheid opgezocht en volgens mijn systemen is glasvezel gewoon bestelbaar en leverbaar op jou adres. 

Dank voor je hulp! 

Blijkt dat de postcode check database zoeker erg gevoelig is: als ik mijn adres invul met autofill heb ik nog geen aansluiting. Als ik het handmatig invul wel... 🤔

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor je hulp! 

Helder. Nog even uit nieuwsgierigheid. Jouw huisnummer zonder toevoeging, is dat een woning die aan jou grenst ? 

Markat Camera
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2025

Het is 1 pand en elke woning heeft een toevoeging achter het huisnummer. Dus zonder toevoeging is het adres incompleet. Aangrenzende panden zijn een huisnummer hoger of lager. Alle bewoners op mijn huisnummer zijn op dezelfde dag aangesloten.

Succes met oplossen Erwin van KPN 😉👍