Skip to main content

Beste,

we hebben nu sinds twee maanden na heel veel gedoe een glasvezel aansluiting, doorgemeten en hij zei dat we nu konden overstappen na glasvezel. We zitten al meer dan 30 jaar bij Ziggo, maar dacht ga het toch proberen nu al spijt van. We zijn na een kpn winkel geweest en ja hoor we konden overstappen, we hadden glasvezel gaf de verkoper aan, nou overstap geregeld we hoefden niks zelf te doen Idiaal toch?

Maar dat is niet waar we zouden na 1 maand wachten van de week 6 december na kpn overgaan, maar hoorde maar niks na veel berichten van mijn kant eindelijk antwoord kpnnetwerk heeft onze glasvezel verbinding nog niet gereed gemeld, en moest met hun contact opnemen, maar ik dacht dat KPN alles zou regelen? Nou contact opgenomen die verwijzen je door na Fibermaster Veenendaal nou en die doen niks met mijn verhaal bellen, mailen, kpnnetwerk heeft ze ook al twee keer verzocht contact op te nemen met ons maar niks. Heb van Ziggo de retourdozen al in huis en dat moet binnen 14 dagen, heb er nu toch slapeloze nachten van na het lezen van alle klachten hier op het forum.

Lees ook dat het gereed melden heel lang kan duren, vind het schandalig dat kpn nieuwe klanten aanneemt en zegt dat je kan overstappen, terwijl dit niet mogelijk is. Nu zitten wij met een probleem ziggo wil zo hun spullen terug en wij hebben verder nog niks.

Hallo Brenstef,

Je kan denk ik gewoon vragen of ziggo je nog langer kan aanhouden. Dan heb je tenminste nog internet.

Helaas gaat het vaker mis dan goed met glasvezel . Vooral wat het gereed melden aangaat . Zit helaas ook in hetzelfde schuitje , alhoewel bij mij de situatie iets anders is.

Succes er mee.


Hoi @BrenStef . Welkom op het forum.

Als ik het goed lees heb je geen gebruik gemaakt van de overstap service. Klopt dat? 

 


Goedemorgen,

 

ja had de overstap service maar niemand kon zeggen wanneer onze glasvezel gereed gemeld wordt dus heb jammer genoeg alles geannuleerd. was graag overgestapt maar wil niet het risico lopen dat ik zo geen tv en internet hebt. Wel vind ik het raar dat jullie glasvezel aanbieden aan mensen en daarna pas zeggen dat het niet gereed is?

 

Maar zou graag overstappen maar waar en wanneer onze glasvezel gereed is gemeld weet niemand en kan ik ook nergens zien? Kan jij dat misschien ergens zien?

 

Mvg Brenda


Hoi @BrenStef . Jammer maar begrijpelijk. Je wil geen risico lopen.

Om de status van jouw adres te checken kun je het beste de check op de website van KPNNetwerk proberen: https://www.kpnnetwerk.nl/

Als je daar je postcode controleert kun je de voortgang zien.  (Het kan ook via de postcodecheck op kpn.com. Hier staat dat of het direct leverbaar is of dat er een verwachte oplevertermijn is.  ‘Verwacht' is nooit zeker.  Dat kan ook opgeschoven worden. Dus geen garanties)

 


Hoi @Erwin_  heb al zovaak bij jullie en bij knpnetwerk gecontroleerd er staat dat ik glasvezel heb, maar dat ik nu een abonnement moet nemen en mijn huis verder aangesloten word. nou dat had ik gedaan maar toen kwam er na boven dat mij glasvezel niet gereed gemeld was, nu werd de datum steeds opgeschoven, en las berichten dat het gereed melden wel hel lang kon duren, heb toen geannuleerd omdat ik niet het risico wilde dat ik afgesloten werd bij ziggo, terwijl jullie zegge dat het niet gebeurt las ik berichten dat dit wel kon gebeuren.

 


Glasvezel is te bestellen op dit adres, maar nog niet in de woning van de klant aangesloten. De verwachten aansluitdatum is nog niet beschikbaar, klant krijgt binnen 3 weken na het plaatsen van een bestelling te horen via de Netwerkbeheerder wat de aansluitdatum gaat worden

 Dit is wat ik zie als ik jou in een interne tool opzoek.  M.a.w. bestellen bij ons kan! Maar wanneer het gaat werken hangt volledig af van de lokale planning van KPNNetwerk. 

Min op meer hetzelfde zie ik als jou op kpnnetwerk opzoek:

Dat stukje woning aansluiten ligt buiten de macht van KPN de provider.  Uiteraard willen we samen dat dit zo snel mogelijk gebeurt maar er spelen heel veel variabelen mee. 

Als je dus zekerheid wilt kan ik je die niet geven.  Je zet wél het geheel in werking door een abonnement te nemen.

 

Als je trouwens gebruik maakt van de overstapservice blijven je oude diensten net zo lang werken totdat glasvezel actief is.Â