Skip to main content
Vraag

Mijn glasvezelkabel is gekruisd, oplossing duurt al maanden

• May 1, 2026
  • 7 reacties
  • 43 keer bekeken

Ik zit inmiddels al maanden met een probleem rondom mijn glasvezelaansluiting en hoop dat dit nu eindelijk opgelost kan worden.

In december heb ik een glasvezelpakket met tv bij KPN afgesloten.

In januari is de glasvezel hier aangelegd, maar vanaf het begin werkte de verbinding niet.

Er werd toen aangegeven dat de DP-lijn was doorgeknipt, dit is een paar dagen later hersteld.

Toen er opnieuw werd gekeken, bleek mijn verbinding gekruist te zijn.

Daarna is mij verteld dat ik moest wachten op een nieuwe aansluitdatum.

Deze afspraak is al een keer verplaatst. Nu is die datum inmiddels geweest, maar nog steeds werkt mijn verbinding niet.

De monteurs van HANAB (die in opdracht van KPN werken) hebben aangegeven dat het probleem zit in de DP-lijn en dat deze van port 960 naar 860 gezet moet worden.

Volgens hen kan dit door KPN in het systeem aangepast worden en zou mijn glasvezel daarna direct moeten werken.

Mijn vraag is: Wie kan dit nu daadwerkelijk oplossen? Ik ben inmiddels maanden verder en heb nog steeds geen werkende verbinding.

P.S ik heb overal al heen gebeld maar niks helpt.

7 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • May 1, 2026

​@Atosmanic Goedemorgen! 

Wat een gedoe zeg, jeetje. Altijd lekker als jij tussen meerdere partijen heen en weer gestuurd wordt, maar niet heus.

Je geeft aan overal al heen gebeld te hebben. Hanab geeft aan dat KPN dit moet rechtzetten, dus ik neem aan dat je KPN gebeld hebt (of KPN Netwerk). Wat is hier uit gekomen dan? Ik wil graag met je meedenken, maar we kunnen het op het forum niet voor je oplossen ben ik bang. 

Voor de volledigheid; het telefoonnummer van KPN de provider is 0800-0402 en van het bedrijf KPN Netwerk is 088 006 37 44. KPN Netwerk heeft contact met de onderaannemer, de provider is je aanspreekpunt als de glasvezel volledig is opgeleverd. De vraag is dan in welk onderdeel het vastloopt; in de oplevering of in de activatie. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 1, 2026

Beste flitsend,

Ik heb met kpn en kpn netwerk allebei gebeld vandaag, ze zeggen dat de backoffice ermee bezig is en ik volgende week gebeld ga worden voor de vervolg stappen maar erg veel vertrouwen heb ik niet meer we zijn al maanden verder.

Ik hoop dat ze zsm de poort veranderen en dat het dan klaar is.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • May 1, 2026

Hey ​@Atosmanic , dank voor je terugkoppeling. Ik snap goed dat je vertrouwen daalt, dat is heel logisch als het al zo lang speelt. Uit interesse; als jij je postcode invult op netwerk.kpn.com staat er dan dat glasvezel al beschikbaar is? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 1, 2026

Er staat dat de woning nog niet aangesloten is dat is opzich wel apart aangezien hier alles geïnstalleerd is.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • May 1, 2026

Dan is de kans vrij groot dat het administratief vastloopt tussen HANAB en KPN Netwerk. HANAB moet het gereed melden bij KPN Netwerk en vervolgens kan je provider je signaal activeren/je omzetten. Dit klinkt als een gevalletje KPN Netwerk bellen om eerlijk te zijn. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 1, 2026

Kpn netwerk zegt dat de backoffice het moet op pakken en die zouden dan weer mij bellen ik weet het ook niet meer hoor heb vandaag al 6x gebeld 

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • May 1, 2026

Kpn netwerk zegt dat de backoffice het moet op pakken en die zouden dan weer mij bellen ik weet het ook niet meer hoor heb vandaag al 6x gebeld 

Dan dat eerst maar even afwachten. Het is vervelend, maar het is niet anders. Als frontoffice er niks aan kan doen is dat wat het is. Netwerk is in het weekend niet bereikbaar, dus wacht het heel even af en kijk volgende week even wat er gebeurt. Anders dan maar weer in de telefoon klimmen.Â