Skip to main content
Vraag

Mijn HP Printer Envy en mijn laptop hebben opeens niet meer hetzelfde netwerk?

• September 24, 2026
  • 5 reacties
  • 20 keer bekeken

printer werkt nu niet meer, kopiëren lukt wel. 
Ip-adressen liggen ook niet dichtbij elkaar.

Hoe kun je dit oplossen?

5 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 24, 2026

Hallo ​@Dorien T68 wat is het IP-adres van je printer, en wat is het IP-adres van je laptop?

Als die beiden beginnen met dezelfde drie nummers (192.168.X) en alleen het vierde nummer is verschillend dan zitten ze 99% zeker in het zelfde netwerk.

Wat kopiëer je en van waar naar waar dat het wel werkt?

JanD
Wijsgeer
  • September 24, 2026

Beste ​@XS4-Arjan kopieren bij een printer heeft niets met het netwerk te maken, je legt een pagina op de scanglasplaat en drukt op kopieren in kleur of zwartwit.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 24, 2026

Beste ​@XS4-Arjan kopieren bij een printer heeft niets met het netwerk te maken, je legt een pagina op de scanglasplaat en drukt op kopieren in kleur of zwartwit.

Ah, even niet bedacht dat je het ook als kopieerapparaat kan gebruikken. Ik werk al 15+ jaar in een paperless office 😉

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 24, 2026

Ha en dank voor de reatie, ik heb met KPN gebeld, mijn provider en het kan wel eens te maken hebben met het juiste kanaal kiezen.

Dat is iets binnen wifi natuurlijk. Er zijn verschillende kanalen waarvoor jeprovider kan kiezen en inmiddels zitten ze beiden,printer en laptop weer op hetzelfde kanaal gelukkig.

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • September 24, 2026

Zo lang je printer en de apparaten waarmee je wil printen op hetzelfde netwerk zitten, hoort het gewoon te werken. 1 Uitzondering. De KPN experiabox kan in theorie een gast netwerk aanmaken. Als je dan de apparaten verdeeld over het reguliere netwerk en gast netwerk dan kunnen ze onderling geen verbinding maken.