Skip to main content

Hoi,

Na terugkomst van mijn  vakantie gaf mijn router storing, het service lampje brandde oranje (experia v10) na de gebruikelijke stappen doorlopen te hebben, herstel, reset, aan uit etc, toch contact opgenomen met de klantenservice. 

Wat opmerkelijk was is dat wanneer service oranje was, ik wel internet had, en wanneer deze groen werd het  helemaal niet werkte. (L2 bleef knipperen wanneer hij oranje was) 

Een halve dag later kreeg ik bericht van KPN dat ik weer service bleek te hebben en of het probleem inderdaad opgelost is. Het service lampje blijft inderdaad groen maar mijn internet snelheid is grofweg 30Mbps langzamer dan bij oplevering en ook upload is langzamer. Ik haal nu met VDSL met pairbonding maximaal 35mbps. 

Dit geeft me het idee dat één van deze 2 lijnen misschien toch niet optimaal werkt.



 

Dag @Jvr123 dat zou zo maar kunnen.  Weet je hoe je in moet loggen op het modem?


Hoi, ja dat weet ik wel, wat zoeken we? Status > geavanceerd ? 

Hoor het graag, alvast dank!


Graag een screenshot van geavanceerd @Jvr123 


 


Bel de klantenservice 0800-0402 want line 2 is echt niet goed @Jvr123 


Hoi @Jvr123 . Heb je nog gebeld hierover?


Hallo @Erwin_ Ik heb hier inderdaad nog even over gebeld, deze keer keer ik een andere afdeling aan de lijn, die hebben diverse scans uitgevoerd etc. maar zonder concluderend antwoord. 

De ticket was nog open? Dus deze mederwerker kon er verder maar beperkt iets aan doen begreep ik.
Dus ik denk dat het wachten is nu?


Ik hoor maar niks van KPN maar het is nog steeds niet opgelost, inmiddels wel weer een iets hogere snelheid maar ontzettend hoge ping spikes oid? Om de 2 minuten werkt het niet en laad er niks...


Wil je nog een keer een screenshot plaatsen van de huidige situatie?


Ha @Joep1965 bij deze een verse screenshot, thnx!


Volgens mij is het echt niet best met line 2. Is de y kabel vanaf het isra punt naar het modem wel goed?? Er zijn zelfs 2 verschillende profielen!! De één is 8b en de ander 17a. Heel vreemd. 


@Joep1965 Ik kan me dus niet voorstellen dat die Y kabel niet goed is. Ik was drie weken op vakantie, niemand thuis niks en verplaatst, kom thuis, overal de stroom weer op; en dit is aan de hand. 

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er ergens in de buurt werkzaamheden zijn geweest, iets beschadigd is, misschien in een wijkkast iets fout is gegaan. Zowel bekabeld als draadloos hetzelfde fenomeen. Dus mijn apparaten zijn uit te sluiten. 


Om het werkbaar te maken zou ik line 2 eruit halen.  Tot die gefixt is.


Volgens mij is het echt niet best met line 2. Is de y kabel vanaf het isra punt naar het modem wel goed?? Er zijn zelfs 2 verschillende profielen!! De één is 8b en de ander 17a. Heel vreemd. 

Niet alleen vreemd, het hoort ook niet te kunnen. Beide profielen dienen gelijk te zijn. Nu zie ik daar niet zo'n issue in aangezien DLM hier wel op in grijpt. De CRC's vind ik echter wel ernstig. FEC's zijn hoog maar daar is niet echt een drempelwaarde voor, maar dit is wel echt aan de hoge kant.

 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de statuspagina eruit ziet na een reboot van het modem + 24 uur draaien. Vooral omdat ik wel CRC's zie op lijn 1 maar niet spectaculair. Ben benieuwd hoe de lijn er na 24 uur uit ziet. Wel is het duidelijk dat er iets niet goed gaat met lijn 2 en alleen die waardes zouden wat mij betreft al voldoende moeten zijn om een monteur langs te laten komen voor onderzoek vanaf het ISRA de infrastructuur in.


Hoi @Jvr123 . Misschien is het praktischer als ik de regie nu pak.

Daarvoor heb ik jouw gegevens nodig. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


@Erwin_ Aangevuld, sorry voor de radiostilte, drukke periode. Probleem lijkt weer terug af en toe? VDSL lijn 2 is ook weer heel kort online als ik in mijn router stats kijk. En ontzettend veel errors. 
 


Mijn dienst zit er nu bijna op. Ik zet je in mijn agenda voor morgenvroeg. Dan ga ik de lijn doormeten.

Ben je misschien ook telefonisch bereikbaar morgenochtend?


Er stond zelfs nog een ticket voor jou open.   Heb je geen intern nummer gehad die je bij terugkomende klachten kunt bellen?

Ik heb nu in ieder geval namens jou gemeld dat de problemen niet opgelost zijn.  Ik verwacht dat je zou begin komende week opnieuw gaan bellen.

Als je vóór woensdag niks gehoord hebt, laat het mij dan hier even weten!