Skip to main content
Beantwoord

Mijn internet is niet snel genoeg voor mijn gezin

• May 7, 2026
  • 12 reacties
  • 140 keer bekeken

Hi,

KPN laten aansluiten per 1/8/’25. Levering thuis werd 100 m/bit max en was niet te verhogen. Tijdens abonnee worden werd hier niet over gesproken, hier kan ik uiteraard niet mee uit de voeten (gezin 4 personen). Hierdoor genoodzaakt over gestapt naar Ziggo, zij kunnen 700 m/bit leveren. Door zeer lage snelheid wilde ik logischerwijs van mijn abonnement van KPN af. Na 30x telefonisch contact te hebben gehad kan kennelijk niemand mij helpen. Uiteindelijk in dec. iemand gevonden, spullen retour gestuurd in de daarvoor bestemde kartonnendoos. 16/2/’26 bevestiging dat spullen zijn ingeleverd. Abonnement loopt echter nog steeds door. 13/ 4 / '26 wederom telefonisch contact met mevrouw Ryan. Lukte allemaal niet, lag bij backoffice, zou worden teruggebeld enz enz Het bekende verhaal maand later verhoging van abonnementskosten en nog steeds niet teruggebeld. Kosten lopen maar door enz. Prachtig hoe je hier klant kunt worden, snelheid dramatisch, conform telecomwet, recht op opzegging omdat er niet geleverd kan worden. Spullen teruggestuurd, kosten lopen door, bellen bellen bellen, je wordt nooit teruggebeld enz enz. Dramatische service, niet te doen!! Laatste redmiddel dit, anders maar socials, linkedin enz, dan schijn je wel geholpen kunnen worden en anders hebben we nog Kifid. Nog nooit zoiets meegemaakt.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

Beste antwoord door WMG-N

@MilcoV 

Heb je al de KPN snelheidstest gedaan ? Zowel bekabeld en draadloos.

https://www.kpn.com/internet/speedtest

12 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 7, 2026

Heb je een bevestiging gehad dat het abonnement is beëindigd ​@MilcoV Ik ben bang van niet want er is ook geen enkele rede uit jouw verhaal te halen waarom je zou kunnen opzeggen. 100 MB is een prima snelheid voor een gezin van 4 personen. Dan kunnen ze gewoon alles doen. En je wist het van te voren. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 7, 2026

@Joep1965 100 m/bit, als ik thuiswerk en mijn dochter Netflix kijkt stopt per direct mijn teamsmeeting. Dit heb ik dagelijks thuis ervaren, en 100 m/bit in deze tijd? Gebeld voor upgrade, kon niet verhoogd worden, kwam geen glasvezel enz. En geen concrete bevestiging vwb opzegging, maar na meerdere keren geklaagd te hebben, kreeg ik een doos thuis gestuurd om mijn spullen netjes in te leveren, dit heb ik gedaan, bevestiging van verkregen. Dat lijkt me een ‘opzegging’? Waarom krijg ik een doos om mijn spullen in te leveren, een bevestiging dat ze zijn ontvangen en dan loopt je abonnement door?

Zie hieronder een stuk van de tekst welke ik 9/12/’25 heb verstuurd naar jullie:

Deze snelheid is dus ontoereikend om thuis te werken en normaal gebruik te maken van streamingdiensten. Hiermee voldoet KPN dus niet aan de overeengekomen dienst.

Conform artikel 6:265 Burgerlijk Wetboek, de Telecommunicatiewet en de Europese richtlijn 2018/1972 heb ik in dit geval het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Ik verzoek u hierbij de overeenkomst per direct en zonder afkoopsom te beëindigen. Uw voorstel tot afkoop van € 800,- (telefonisch bevestigd 23/10/’25 11:07uur) is disproportioneel en in strijd met de genoemde wet- en regelgeving.

Op 09-12-2025 moest ik wederom contact opnemen omdat mijn eerdere berichtgeving van 23 oktober kennelijk niet werd beantwoord vanuit jullie kant. Nu gesproken met Manuel 0800-0402 op 9-12 om 10.54uur.

Hij gaf aan dat de snelheid inderdaad niet voldoet en jullie dus niet voldoen aan de overeengekomen dienst. Graag wil ik dus mijn abonnement met terugwerkende kracht dan ook laten vervallen.

Zo ben ik dus vanaf okt. bezig, lees 7 maanden, niemand helpt, beloftes worden niet nagekomen, er wordt niet teruggebeld enz enz Het gaat om het totale plaatje hierbij….laatst weer niet teruggebeld enz, 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 7, 2026

Ik ben wel benieuwd welke haalbare snelheid er bij jou leverbaar is. Dat staat op de bevestiging of op de site van kpn even net dien alsof je een bestelling doet. Je krijgt dan te zien welke snelheid er leverbaar is.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@MilcoV, welkom op onze community! Ik heb even een eigen topic voor je vraag gemaakt. We denken graag even mee! Ik ben ook wel benieuwd wat voor snelheden je test, zowel draadloos als met een bekabeld apparaat. Gebruik je naast je experiabox nog andere netwerkapparatuur?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 15, 2026

@MilcoV 

Heb je al de KPN snelheidstest gedaan ? Zowel bekabeld en draadloos.

https://www.kpn.com/internet/speedtest

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 25, 2026

@Joep1965 ​@Thomas van KPN ​@WMG-N Excuus ik was even op vakantie maar lees met verbazing jullie reacties. Dit is precies het probleem…..@joep, check even de historie ook vwb mijn contact met jullie. Alvorens ik de handdoek in de ring heb gegooid vwb de 100 m/bit, heb ik telefonisch met een medewerker van jullie alle hoeken van mijn huis gecheckt obv snelheid, deze kwam nergens in huis boven de 90-95 M/bit. Hierop heeft deze medewerker ook aangegeven dat het idd niet best is. Hierop heb ik het emailadres verkregen opzeggen@kpn.com. 

En als jullie @Thomas @WMG gewoon mijn klacht lezen ipv zomaar te reageren, dan zie je dat ik mijn apparatuur allang heb teruggestuurd!! Dit is obv jullie initiatief geweest, doos opgestuurd om spullen terug te sturen, ontvangstbevestiging enz Ik heb helemaal niets meer van jullie, hoe kan ik dan draadloos en bekabeld testen?

Zie historie in jullie CRM systeem. Er is telefonisch contact geweest ergens in sept/okt 2025 omdat de snelheid dramatisch is. Nav contact en rondjes in mijn huis lopen, hebben jullie dit destijds ook al geconstateerd. Hierop is gekeken of er een hogere snelheid haalbaar was EN/OF dat er glasvezel destijds zou worden aangelegd. In beide gevallen was hier GEEN sprake van en geen zicht op enz. 

De kosten blijven maar doorlopen, hierop heb ik nu 2x gestorneerd, grap is dat ik dan een bevestiging krijg dat ze mn abonnement gaan blokkeren?!? Laatste keer telefonisch met de frontoffice gebeld, Backoffice zou het kunnen opzeggen, kon niet worden doorverbonden maar zou worden teruggebeld. En je raad het al, niemand belt me terug en kosten lopen door.

Het is werkelijk zo onprofessioneel over hoe jullie deze casus behandelen, ik wens einde vd deze week een passende oplossing, lees restitutie en een excuus zijn wel op zijn plaats. Wil graag telefonisch door een leidinggevende of eindelijk iemand met mandaat spreken. Anders knal ik dit hele verhaal bij Joost Farwerck op zijn linkedin. Misschien dat ik dan wel gehoord wordt. 

Mvrgr Milco Vermaat

• May 25, 2026

Een goed werkende verbinding met deze snelheid is ZEKER toereikend voor een gezin.
Te vaak wordt een ander probleem geprojecteerd op de vermeende “lage” maximale doorvoersnelheid.
Zo ook hier :

rvk01
Slimmerik
  • May 25, 2026

Alvorens ik de handdoek in de ring heb gegooid vwb de 100 m/bit, heb ik telefonisch met een medewerker van jullie alle hoeken van mijn huis gecheckt obv snelheid, deze kwam nergens in huis boven de 90-95 M/bit.

Lijkt me een prima snelheid voor een 100Mbps abo 👍 Met een 1000Mbps abo haal je ook 'maar' 940Mbps.

Hierop heeft deze medewerker ook aangegeven dat het idd niet best is.

Raar dat een medewerker dat zegt. Want die weten ook dat dit een prima snelheid is voor een 100Mbps verbinding.

Alles wat daarna gebeurd is (terugsturen van apparatuur e.d.) hangt af van de afspraken en e.v. opzegging. Maar als je buiten de bedenktijd zat, en je hebt een orderbevestiging voor de 100Mbps abo, lijkt me dit niet uitzonderlijk. In ieder geval kosteloos ontbinden om een snelheid van 94Mbps bij een 100Mbps abo, lijkt mij niet aan de orde. Dat zou dan alleen kunnen als er andere beloftes gedaan zijn.

• May 25, 2026

Beste ​@MilcoV Als het goed is krijg je voor 31 mei een mail van KPN aangaande gewijzigde voorwaarden.

Als je nog steeds weg wilt bij KPN kan dat nu, want je bent na ontvangst van de mail maximaal 30 dagen contractvrij.

Als je de mail hebt gehad, staat daarin ook een termijn waarbinnen je op kunt zeggen, over kunt stappen of de boel zo kunt laten.

De keus is aan jou.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 25, 2026

Tijdens de corona-periode zat ik thuis via teams les te geven en mijn vrouw TV te kijken en dat met een snelheid van 50Mbps. Dan vraag ik me af waarom het met 100Mbps niet lukt.

Bovendien zit je hier op een klantenforum en de meesten die reageren zijn klant van KPN en geen medewerkers van KPN.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@MilcoV, we denken graag even met je mee maar houd er rekening mee dat deze community bedoeld voor klanten. Ik werk wel voor KPN maar als je de klantenservice wilt spreken kun je hierover met ons bellen of een van de andere kanalen gebruiken.

Dat gezegd hebbende, ik zie dat er al uitstekend met je meegedacht wordt, we helpen je hier graag. Zoals al genoemd wordt moeten de meeste dingen prima kunnen met deze snelheden. In de praktijk zou je dit ook niet als langzaam moeten ervaren bij normaal gebruik.

Ik wil je nog wel adviseren de rekeningen niet te storneren want dat zal inderdaad leiden tot herinneringskosten en uiteindelijk afsluiting

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 26, 2026

@Joep1965 100 m/bit, als ik thuiswerk en mijn dochter Netflix kijkt stopt per direct mijn teamsmeeting. Dit heb ik dagelijks thuis ervaren, en 100 m/bit in deze tijd? Gebeld voor upgrade, kon niet verhoogd worden, kwam geen glasvezel enz. En geen concrete bevestiging vwb opzegging, maar na meerdere keren geklaagd te hebben, kreeg ik een doos thuis gestuurd om mijn spullen netjes in te leveren, dit heb ik gedaan, bevestiging van verkregen. Dat lijkt me een ‘opzegging’? Waarom krijg ik een doos om mijn spullen in te leveren, een bevestiging dat ze zijn ontvangen en dan loopt je abonnement door?

Zie hieronder een stuk van de tekst welke ik 9/12/’25 heb verstuurd naar jullie:

Deze snelheid is dus ontoereikend om thuis te werken en normaal gebruik te maken van streamingdiensten. Hiermee voldoet KPN dus niet aan de overeengekomen dienst.

Conform artikel 6:265 Burgerlijk Wetboek, de Telecommunicatiewet en de Europese richtlijn 2018/1972 heb ik in dit geval het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Ik verzoek u hierbij de overeenkomst per direct en zonder afkoopsom te beëindigen. Uw voorstel tot afkoop van € 800,- (telefonisch bevestigd 23/10/’25 11:07uur) is disproportioneel en in strijd met de genoemde wet- en regelgeving.

Op 09-12-2025 moest ik wederom contact opnemen omdat mijn eerdere berichtgeving van 23 oktober kennelijk niet werd beantwoord vanuit jullie kant. Nu gesproken met Manuel 0800-0402 op 9-12 om 10.54uur.

Hij gaf aan dat de snelheid inderdaad niet voldoet en jullie dus niet voldoen aan de overeengekomen dienst. Graag wil ik dus mijn abonnement met terugwerkende kracht dan ook laten vervallen.

Zo ben ik dus vanaf okt. bezig, lees 7 maanden, niemand helpt, beloftes worden niet nagekomen, er wordt niet teruggebeld enz enz Het gaat om het totale plaatje hierbij….laatst weer niet teruggebeld enz, 

Ik zit met twee tieners op een lijntje van 15Mbit down en 2 Up. Dat piept er kraakt weleens tijdens thuiswerken, dus ik ben blij dat ik binnenkort glasvezel krijg. Maar met 100Mbit zou je makkelijk uit de voeten moeten kunnen…...